This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή] Ο νέος σταθμός μετρό αλλάζει τον Πειραιά

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Καθημερινή] Ο νέος σταθμός μετρό αλλάζει τον Πειραιά
Αττικό Μετρό  Από τα μέσα Σεπτεμβρίου, οι οδηγοί που κινούνται μπροστά από το σταθμό του ΗΣΑΠ στον Πειραιά θα περνούν υποχρεωτικά... μέσα από το λιμάνι. Για την ακρίβεια, από τον χώρο που ανήκε μέχρι πρόσφατα στο λιμάνι, καθώς τόσο η περίφραξη του λιμένα όσο και ο δρόμος έχουν μετακινηθεί προς τη θάλασσα σε μήκος 110 μέτρων, προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για την κατασκευή του σταθμού του μετρό του Πειραιά. Οι τεχνικές προκλήσεις είναι πολλές, καθώς ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από τη στάθμη της θάλασσας και δίπλα στο διατηρητέο κτίριο του σταθμού του ΗΣΑΠ.

Τις ημέρες αυτές απομακρύνεται το τελευταίο «εμπόδιο» στον δρόμο μπροστά από τον σταθμό του ΗΣΑΠ στον Πειραιά: ένα περίπτερο που θα μετακινηθεί σε κοντινό σημείο μέχρι να τελειώσουν τα έργα. Η δημιουργία μιας παράκαμψης είναι απαραίτητη, καθώς ο σταθμός του μετρό θα κατασκευαστεί μπροστά από τον σταθμό του ΗΣΑΠ, κάτω από το οδόστρωμα. «Οσον αφορά τη λειτουργία της παράκαμψης, υπολογίζουμε ότι μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου θα δοθεί στην κυκλοφορία το ρεύμα προς το Δημοτικό Θέατρο και μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου το αντίθετο ρεύμα», λέει στην «Κ» ο διευθυντής Εργων της «Αττικό Μετρό» Μανώλης Ουρανός. «Κατόπιν, μέσα στον Οκτώβριο θα ξεκινήσει η κατασκευή του εργοταξίου για τη δημιουργία του σταθμού του μετρό».

Ο σταθμός Πειραιά θα βρίσκεται, λοιπόν, υπογείως μπροστά από τον σταθμό του ΗΣΑΠ και θα διαθέτει τρεις εισόδους: μία μέσα στον σταθμό, μία στην πλατεία Οδησσού δίπλα στον σταθμό και μία απέναντι, μέσα στο λιμάνι. Λόγω της θέσης του (μόλις 30 μέτρα από τη θάλασσα και δίπλα στο κτίριο του ΗΣΑΠ, που χτίστηκε τον Μεσοπόλεμο), η κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού θεωρείται το πιο απαιτητικό από τα έργα της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά.

Πώς λοιπόν θα κατασκευαστεί ένας σταθμός κάτω από τη στάθμη της θάλασσας; Οι διαφραγματικοί τοίχοι, δηλαδή το πρώτο κέλυφος του σταθμού, θα φτάσουν σε βάθος 40 μέτρων, 15 μέτρα πιο κάτω από τη σήραγγα. «Οι τοίχοι αυτοί θα λειτουργήσουν ως φράγμα, απορροφώντας την πίεση που ασκεί το νερό από τα πλάγια», εξηγεί ο κ. Ουρανός. «Οσο για το κτίριο του ΗΣΑΠ, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή για να μην προκληθεί καθίζηση λόγω της άντλησης των υδάτων. Είναι σαν να αφαιρείς νερό από ένα σφουγγάρι, επάνω στο οποίο έχεις ένα βαρίδι. Γι’ αυτό θα επανατροφοδοτούμε με νερό τον υδροφόρο ορίζοντα».

Οι εργασίες

Η επέκταση του μετρό προς Πειραιά, η μόνη που βρίσκεται σήμερα υπό κατασκευή στην Αθήνα, ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2012 και υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το 2017, αλλάζοντας τη ζωή των κατοίκων βασικών συνοικιών του Πειραιά, όπως η Νίκαια, ο Κορυδαλλός και τα Μανιάτικα. Σε ποια φάση βρίσκονται τα έργα; Ο μετροπόντικας έχει ξεπεράσει πλέον τις αρχικές δυσκολίες και σκάβει με ρυθμό 15 μέτρα/ημέρα. Εχει διανοίξει ήδη περί τα 1.100 μέτρα και αναμένεται να φθάσει στον σταθμό του Κορυδαλλού (τον δεύτερο της επέκτασης) στις αρχές Δεκεμβρίου.

Το έργο παρουσιάζει μια καθυστέρηση 4-6 μηνών σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, αλλά οι υπεύθυνοι της «Αττικό Μετρό» είναι αισιόδοξοι ότι το μεγαλύτερο μέρος της θα «απορροφηθεί» με επιτάχυνση των ρυθμών. «Υπήρξαν κάποιες καθυστερήσεις σε σχέση με τις προθεσμίες του χρονοδιαγράμματος, αλλά δεν οφείλονται ούτε στην “Αττικό Μετρό”, ούτε στον εργολάβο. Για την κατασκευή του σταθμού, π.χ. στα Μανιάτικα, απαλλοτριώθηκαν μερικές κατοικίες, αλλά οι ένοικοι καθυστέρησαν να φύγουν», λέει ο κ. Ουρανός. «Νομίζω όμως ότι ο μετροπόντικας θα κινηθεί τώρα γρηγορότερα και θα κερδίσουμε χρόνο. Ο εργολάβος, πάντως, δεν έχει ζητήσει επέκταση του χρονοδιαγράμματος».

Υπολογίζεται ότι η επέκταση του μετρό προς Πειραιά θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 132.000 κατοίκους, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των επιβατών του μετρό να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο ημερησίως. Επιπλέον εκτιμάται ότι θα κυκλοφορούν 23.000 λιγότερα Ι.Χ. στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις κυκλοφοριακές συνθήκες της περιοχής. Με τη λειτουργία του σταθμού μετρό του Πειραιά θα συνδεθεί απευθείας το αεροδρόμιο με το λιμάνι (περίπου 45 λεπτά απόσταση), ενώ θα δημιουργηθεί ένα συγκοινωνιακό κέντρο στο οποίο θα συναντώνται ΗΣΑΠ, μετρό, προαστιακός (ο σταθμός του βρίσκεται πίσω από τον ΗΣΑΠ) και τραμ (υπό κατασκευή η επέκταση). Ο προϋπολογισμός του έργου, που έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία J & P AΒΑΞ – Ghella SpA – Alstom Transport πλησιάζει τα 600 εκατ. ευρώ.
30-08-2014, 01:04 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
Αττικό Μετρό [Καθημερινή]Οι συρμοί του μετρό θα αργήσουν να φθάσουν Πειραιά AlexNik 1 1.596 26-01-2014, 03:02 PM
Last Post: marios.ilioupoli
  [Έθνος] Ετοιμος το 2015 ο νέος σταθμός meganium 0 1.411 12-12-2012, 08:26 PM
Last Post: meganium
  [Καθημερινή] Σε 5 χρόνια το μετρό στον Πειραιά meganium 2 2.999 13-01-2012, 03:52 PM
Last Post: meganium
  [Καθημερινή] Το τραμ επιστρέφει και αλλάζει τα Πατήσια AlexNik 4 4.230 20-03-2011, 07:56 PM
Last Post: Paul

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024