Tης Αλεξανδρας Kασσιμη
Περίπου 20.000 περισσότερους επιβάτες υπολογίζεται ότι θα δέχονται καθημερινά οι συρμοί του μετρό μετά τη λειτουργία του σταθμού του Χολαργού, ο οποίος, ωστόσο, δεν αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία πριν από τον Μάρτιο.
Τελευταίες δοκιμές
Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν μικροκαθυστερήσεις στην παράδοση του σταθμού, ενώ κύκλοι του υπουργείου Υποδομών σημειώνουν ότι στην παρούσα φάση ολοκληρώνεται η διαμόρφωση του εσωτερικού του σταθμού και οι τελευταίες δοκιμές των γραμμών. Η λειτουργία του σταθμού του Χολαργού, καθώς και αυτού της Αγίας Παρασκευής ο οποίος δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν από το φθινόπωρο του 2010, αναμένεται να φέρουν μια ανάσα στα έσοδα της ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) μετά το δύσκολο για την εταιρεία 2009. Η 6μηνη διακοπή λειτουργίας του τμήματος «Εθν. Αμυνα - Αεροδρόμιο», που ήταν απαραίτητη για την κατασκευή του σταθμού της Αγίας Παρασκευής, εκτιμάται ότι στοίχισε στην ΑΜΕΛ περίπου 4,5 εκατ. ευρώ απολεσθέντα έσοδα. Παράλληλα, σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, το 2009 η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 8% - 10%, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, χωρίς ακόμη να έχει πραγματοποιηθεί καταγραφή της συνολικής επιβατικής κίνησης του έτους.
Αντιστοίχως ο σταθμός του Νομισματοκοπείου, που άνοιξε το φθινόπωρο του 2009, φαίνεται ότι πρόσθεσε στους συνολικούς επιβάτες του μετρό περίπου 30.000 άτομα ημερησίως. Ωστόσο, αναμένονται αυξομοιώσεις στην κίνηση του συγκεκριμένου σταθμού αφ’ ενός γιατί σχεδιάζεται η μεταφορά της αφετηρίας 12 λεωφορειακών γραμμών από την Εθν. Αμυνα στο Νομισματοκοπείο (που θα αυξήσει την κίνηση), αφ’ ετέρου γιατί εκτιμάται ότι το άνοιγμα του σταθμού του Χολαργού θα περιορίσει σε ένα βαθμό την κίνηση στο Νομισματοκοπείο (τμήμα των επιβατών θα προτιμήσει τον Χολαργό). Εντός του Φεβρουαρίου, στελέχη του ΟΑΣΑ φιλοδοξούν να προχωρήσουν στη μεταφορά της αφετηρίας 12 γραμμών από την «Εθνική Αμυνα» στο Νομισματοκοπείο μεταξύ των οποίων τα λεωφορεία προς Σπάτα, Παλλήνη, Λούτσα και Γέρακα. Σε επίπεδο επιβατικής κίνησης αναμένεται ενίσχυση του σταθμού του Νομισματοκοπείου κατά περίπου 15.000 επιβάτες.
Την ίδια στιγμή, στόχος της ΑΜΕΛ είναι να περιοριστεί η χρονοαπόσταση των συρμών που τώρα είναι 4 λεπτά και 15 δευτερόλεπτα κατά 45 δευτερόλεπτα περίπου. Οπως υποστηρίζουν στελέχη της εταιρείας, ωστόσο, ακόμη και τα 4 λεπτά χρονοαπόστασης είναι ικανά να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση των σταθμών Νομισματοκοπείου και Χολαργού.
(This post was last modified: 13-01-2010, 02:01 PM by AlexNik.)
|