This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή] Ο κεφαλικός φόρος σε πλοία χωρίς κοινοτική σημαία πλήττει την κρουαζιέρα

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Καθημερινή] Ο κεφαλικός φόρος σε πλοία χωρίς κοινοτική σημαία πλήττει την κρουαζιέρα
Του Νικου Μπαρδουνια

«Αν και έγιναν φιλότιμες προσπάθειες να απελευθερωθεί πλήρως η κρουαζιέρα στη χώρα μας, εντούτοις και πάλι δεν έγινε ολοκληρωμένη δουλειά» έλεγαν προσφάτως κύκλοι της κρουαζιέρας, με αφορμή το νέο νομοσχέδιο για την απελευθέρωσή της στην Ελλάδα. Αφορμή της δυσαρέσκειας που εξέφρασαν οι άνθρωποι του κλάδου αποτέλεσε το γεγονός ότι μέσα στον νέο νόμο παραμένει ένας ιδιόμορφος «κεφαλικός φόρος», το τέλος επιβίβασης ύψους 3,95 ευρώ ανά επιβάτη, που καλούνται να πληρώσουν οι εταιρείες με πλοία υπό μη κοινοτική σημαία, καθιστώντας τες αυτομάτως λιγότερο ανταγωνιστικές προς τις εταιρείες που τα κρουαζιερόπλοιά τους φέρουν κοινοτική σημαία. Αυτό σημαίνει ότι μια εταιρεία με μη κοινοτική σημαία θα πρέπει να καταβάλλει για κάθε επιβάτη το ποσό των 3,95 ευρώ και με δεδομένο ότι τα κρουαζιερόπλοια μεταφέρουν τουλάχιστον 2.500 επιβάτες, προκύπτει ότι το κόστος για τη συγκεκριμένη εταιρεία κάθε φορά που θα «πιάνει» Πειραιά (τουλάχιστον πέντε φορές τον μήνα) θα είναι αυξημένο σε σχέση με το κόστος ενός άλλου κρουαζιερόπλοιου που θα φέρει κοινοτική σημαία.

Ετσι, αντί για πλήρη άρση του καμποτάζ -όπως την καταλαβαίνει ο υπόλοιπος κόσμος- εξαιτίας κακών χειρισμών, το μήνυμα που στέλνεται για μια ακόμη φορά είναι ότι η Ελλάδα καθυστερεί, αδικαιολόγητα, την εναρμόνισή της με τον ανταγωνισμό, μέσω της πλήρους εξάλειψης των ξεπερασμένων και αντιαναπτυξιακών θεσμικών εμποδίων.

Ανιση αντιμετώπιση εταιρειών

Για παράδειγμα, μια εταιρεία με μη κοινοτική σημαία, όπως η MSC (ορισμένα πλοία της, ωστόσο, έχουν κοινοτική σημαία) και μια άλλη με κοινοτική, όπως η Costa Crociere, επί του πρακτέου αντιμετωπίζονται διαφορετικά από τις αρχές στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τον νέο νόμο, η πρώτη -λόγω σημαίας Παναμά- καλείται να πληρώσει «κεφαλικό φόρο» για κάθε επιβάτη για την κυκλική κρουαζιέρα που θα ξεκινήσει από τον Πειραιά (home porting), ενώ η δεύτερη -λόγω Ιταλικής Σημαίας Διεθνούς Νηολογίου- απαλλάσσεται. Δηλαδή, δύο ανταγωνίστριες εταιρείες που λειτουργούν στην ίδια αγορά και δεν αντιμετωπίζουν καμία διάκριση στα home ports της Ιταλίας ή της Τουρκίας, στην Ελλάδα -κατ’ εξαίρεση- δεν έχουν ίσα δικαιώματα στην κυκλική κρουαζιέρα με αφετήριο λιμάνι τον Πειραιά. Η MSC πρακτικά θα έχει επιβαρημένο κόστος, και αυτό σε εποχή βαθιάς κρίσης.

Κύκλοι της κρουαζιέρας υποστηρίζουν ότι άμεσα η Πολιτεία θα πρέπει να «τελειώσει με το αντιαναπτυξιακό τέλος επιβίβασης», καθώς μεγάλες εταιρείες που ενδιαφέρονται να ξεκινήσουν κρουαζιέρες από ελληνικά λιμάνια το καθυστερούν, θέλοντας να διευκρινισθεί «εάν θα παραμείνει ο “κεφαλικός φόρος” ή θα καταργηθεί, όπως ισχύει σε ολόκληρο τον κόσμο και κυρίως στα ανταγωνιστικά λιμάνια».

Μάλιστα, εταιρείες όπως η MSC, η NCL και η Royal Caribbean (που έχει εκδηλώσει και ενδιαφέρον να επενδύσει σε υποδομές) είναι με το «χέρι στο ακουστικό» περιμένοντας να ακούσουν τι τελικώς θα ισχύσει. Αν εφαρμοσθεί στην πράξη, τότε ελλοχεύει ο κίνδυνος οι συγκεκριμένες εταιρείες να επιλέξουν τα φθηνά λιμάνια των ανταγωνιστών μας, όπως για παράδειγμα της Κωνσταντινούπολης, όπου κατασκευάζεται νέο υπερσύγχρονο λιμάνι για την κρουαζιέρα χωρίς επιπρόσθετες επιβαρύνσεις...

Συμβιβαστική πρόταση

Κύκλοι της κρουαζιέρας σημείωναν ότι «αν η ελληνική κυβέρνηση επιμένει στην εισπρακτική αντιμετώπιση της κρουαζιέρας, τότε οφείλει να μην το κάνει με τρόπο που αναιρεί το περιβάλλον ελεύθερου ανταγωνισμού που υποτίθεται ότι θέλει να καθιερώσει. Το ορθό θα ήταν -εφ’ όσον κρίνει τόσο αναγκαία την επιβάρυνση του κυκλικού home porting- να επιβάλει μια πολύ μικρή εισφορά σε όλα τα πλοία ανεξαιρέτως. Ετσι δεν κατηγοριοποιεί κανέναν, δεν αφήνει σκιές προστατευτισμού και δεν επηρεάζει αδίκως την ανταγωνιστικότητα κανενός».
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
31-01-2012, 09:56 PM
Website Find Reply



Messages In This Thread
[Καθημερινή] Ο κεφαλικός φόρος σε πλοία χωρίς κοινοτική σημαία πλήττει την κρουαζιέρα - by Konstantinos - 31-01-2012, 09:56 PM

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Capital.gr] Καταργείται ο "ειδικός φόρος" για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής meganium 0 1.236 14-09-2012, 03:51 PM
Last Post: meganium
  [Καθημερινή] Νησιά του Αιγαίου κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς σύνδεση με πλοία Konstantinos 0 1.525 04-03-2012, 07:41 PM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024