This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή] Νησιά του Αιγαίου κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς σύνδεση με πλοία

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Καθημερινή] Νησιά του Αιγαίου κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς σύνδεση με πλοία
Νικος Mπαρδουνιας

Χωρίς ακτοπλοϊκή συγκοινωνία κινδυνεύουν να μείνουν νησιά του Αιγαίου, εξαιτίας των σοβαρότατων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες, αλλά και της γραφειοκρατίας του ελληνικού κράτους, το οποίο, καταργώντας το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, πολλαπλασίασε τον χρόνο υλοποίησης κάθε μικρής ή μεγάλης δράσης. Κύκλοι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) σημείωσαν ότι υπάρχουν θέματα που εάν δεν αντιμετωπισθούν, ο φόβος να μείνουν νησιά χωρίς πλοία μπορεί να γίνει τραγική πραγματικότητα.

Σοβαρό πρόβλημα αποτελεί το υψηλό κόστος των καυσίμων, το οποίο, το 2011 σε σχέση με το 2010, αυξήθηκε κατά 44%, ενώ για το 2012 η αύξησή του μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη. Αυτό σημαίνει ότι το ημερήσιο κόστος λειτουργίας ενός πλοίου αυξάνει σε βαθμό που δεν μπορεί να καλυφθεί, καθώς έχει μειωθεί η διακίνηση επιβατών και οχημάτων έως και 30%, ανάλογα με τη δρομολογιακή γραμμή. Ετσι, οι εταιρείες, προκειμένου να περιορίσουν τις οικονομικές ζημίες τους, προχωρούν σε συγχωνεύσεις δρομολογίων ή μειώσεις τους, ενώ κάποιες άλλες έχουν επιλέξει πιο «δυναμικές» λύσεις, όπως να «δέσουν» πλοία τους. Αυτό σημαίνει ότι σε ορισμένες γραμμές οι εβδομαδιαίες προσεγγίσεις μειώνονται από έξι σε μία ή σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να διακοπούν τελείως τα δρομολόγια!

«Μία επιλογή για να μην κοπούν δρομολόγια θα ήταν να αυξήσουμε τους ναύλους, αλλά κάτι τέτοιο, εκτιμάμε, θα μείωνε περισσότερο τα έσοδά μας γιατί παράλληλα θα μείωνε τους πελάτες - επιβάτες, αφού ήδη οι ναύλοι είναι ακριβοί, άρα δεν έχει νόημα» αναφέρθηκε στην «Κ». Ενας επιπλέον λόγος που «βοηθάει» στην επιλογή να κοπούν δρομολόγια, με τον κίνδυνο να βρεθούν κάποια στιγμή νησιά χωρίς πλοία, είναι οι επιδοτήσεις που χορηγεί το κράτος. Oπως υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι, δεν καλύπτουν πλέον ούτε τις λειτουργικές δαπάνες των πλοίων. Επίσης, κατά τους ακτοπλόους, η καταβολή των επιδοτήσεων καθυστερεί έως και 6 μήνες λόγω γραφειοκρατίας, ενώ τα ΕΛΠΕ έχουν «κόψει» τις πιστώσεις, με αποτέλεσμα μικρές εταιρείες να αδυνατούν να προμηθευτούν καύσιμα με τον κίνδυνο να μείνουν ανεκτέλεστα δρομολόγια, όπως, δυστυχώς, έχει ήδη συμβεί. «Πρόβλημα υπάρχει και με τη ρευστότητα, καθώς οι τράπεζες, μέχρι πρότινος, δέχονταν τις συμβάσεις για τις “άγονες” γραμμές ως εγγύηση για να μας δώσουν χρήματα αλλά τελευταία, λόγω της κρίσης, άλλαξαν πολιτική, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ρευστότητα σε πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες» ανέφεραν κύκλοι του ΣΕΕΝ. Τον κίνδυνο να μείνουν χωρίς συγκοινωνία νησιά και μάλιστα ενόψει του καλοκαιριού, έχουν επισημάνει εδώ και καιρό οι ίδιες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες. Ωστόσο, οι κυβερνητικοί πειραματισμοί των δύο τελευταίων ετών έχουν αφήσει τον κλάδο χωρίς υπεύθυνο φορέα, ο οποίος θα στηρίξει την ακτοπλοΐα, κομμάτι της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας που αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της χώρας, μαζί με τον τουρισμό.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
04-03-2012, 07:41 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Ναυτεμπορική] Ακτοπλοϊκή σύνδεση Μεσολογγίου με Ιόνια Νησιά meganium 0 1.700 18-01-2013, 12:00 AM
Last Post: meganium
  [Madata.gr] Χωρίς ταχύπλοα από Σεπτέμβρη τα νησιά; Konstantinos 0 1.458 31-08-2012, 10:51 AM
Last Post: Konstantinos
  [Καθημερινή] Σε πέντε ζώνες ακτοπλοΐας τα νησιά Konstantinos 0 1.250 19-08-2012, 05:20 PM
Last Post: Konstantinos
  [DiferNews] Αυξάνονται οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις από Θεσσαλονίκη προς νησιά Αιγαίου Konstantinos 0 1.441 11-06-2012, 09:52 PM
Last Post: Konstantinos
  [iEfimerida] Πειραιάς – νησιά Αιγαίου με πλοία και γραμμές εταιρειών από ... Τουρκία; Konstantinos 0 1.302 03-06-2012, 07:13 PM
Last Post: Konstantinos
  [E-Go.gr] Πολλά νησιά κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση meganium 0 1.680 06-04-2012, 12:29 PM
Last Post: meganium
  [Newsbeast.gr] Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση κινδυνεύουν να μείνουν τα νησιά meganium 0 1.633 05-03-2012, 08:17 PM
Last Post: meganium
  [Καθημερινή] Ο κεφαλικός φόρος σε πλοία χωρίς κοινοτική σημαία πλήττει την κρουαζιέρα Konstantinos 0 1.435 31-01-2012, 09:56 PM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024