This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 3.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Capital.gr] Προς φορολόγηση και των πλοίων υπό ξένη σημαία

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Capital.gr] Προς φορολόγηση και των πλοίων υπό ξένη σημαία
Στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο, προβλέπεται η φορολόγηση (tonnage tax - τονάζ) και στα πλοία υπό ξένη σημαία, η διαχείριση των οποίων γίνεται από εταιρείες στην Ελλάδα, κατ΄ αναλογία του συστήματος φορολόγησης που ισχύει και στα πλοία με ελληνική σημαία.

Αυτό απαντά ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας, Δημήτρης Γάκης, Γιάννης Δραγασάκης, Γιώργος Σταθάκης, Νίκος Συρμαλένιος και Ευκλείδης Τσακαλώτος, σχετικά με τις φοροαπαλλαγές των ναυτιλιακών εταιρειών και την απάντηση που δόθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αναφέρει ότι η ελληνική πολιτεία εφαρμόζει ένα σταθερό και συνταγματικά κατοχυρωμένο σύστημα φορολογίας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, με στόχο την προσέλκυση πλοίων στην ελληνική σημαία και εταιρειών στη χώρα, ενώ έχει ήδη γνωστοποιήσει στη διεύθυνση ευρωπαϊκής ένωσης του υπουργείου Οικονομικών τις απόψεις του για το ελληνικό καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας των πλοίων. Σύμφωνα δε με πληροφορίες, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει ήδη γνωστοποιήσει την απάντηση του υπουργείου Ναυτιλίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί τελικά στη Βουλή την Παρασκευή, προβλέπεται η τροποποίηση του άρθρου 26 του νόμου 27/1975, με το οποίο απαλλάσσονταν έως σήμερα από κάθε φόρο τα συγκεκριμένα πλοία με ξένη σημαία. Η τροποποίηση αναφέρει πως ο φόρος «βαρύνει τους αλλοδαπούς πλοιοκτήτες ή πλοιοκτήτριες εταιρείες για τα πλοία υπό ξένη σημαία, τα οποία έχουν τεθεί υπό τη διαχείριση ημεδαπών ή αλλοδαπών εταιρειών, οι οποίες είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα, οι οποίες είναι αλληλέγγυα υπόχρεες με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες για τη καταβολή του εν λόγω φόρου».

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, αν κάποιο πλοίο φέρει σημαία ξένης χώρας -που όμως θα πρέπει να έχει υπογράψει διμερή συμφωνία με την Ελλάδα- αφού καταβάλει τον φόρο τονάζ στη χώρα που ανήκει, αν προκύπτει διαφορά θα καταβάλει το υπόλοιπο ποσό που οφείλεται στην Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι το θέμα της συμβολής του ελληνικού εφοπλισμού στην αύξηση των φορολογικών εσόδων της χώρας αποτέλεσε και αντικείμενο διαλόγου ανάμεσα στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών τόσο με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά όσο και με τον επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα.

Η Ελλάδα εισήγαγε το 1951 το tonnage tax, την ίδια περίοδο με τη Μάλτα και την Κύπρο. Στο ελληνικό μοντέλο φορολόγησης, έως σήμερα λαμβάνεται υπόψη η χωρητικότητα του πλοίου, αλλά και η ηλικία του. Βάσει του μεσοπρόθεσμου η κυβέρνηση επιδιώκει να εισπράξει από την επιπλέον φορολόγηση του τονάζ στα ποντοπόρα πλοία, συνολικά 140 εκατ. ευρώ (80 εκατ. το 2013 και 60 το 2014).

Σύμφωνα με έκθεση του ΙΟΒΕ (Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών), που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, η ελληνόκτητος ποντοπόρος ναυτιλία μπορεί να απολαμβάνει ευνοϊκό φορολογικό πλαίσιο σε σύγκριση με τους υπόλοιπους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, ωστόσο -τονίζεται- μια δυσμενής για τον κλάδο μεταβολή των φορολογικών ρυθμίσεων, δεν πρόκειται να συνεισφέρει στην προσέλκυση της διεθνούς ναυτιλίας- αντίθετα ενδέχεται να οδηγήσει σε μετανάστευση προς την αντίθετη κατεύθυνση, στην έξοδο δηλαδή σημαντικού μέρους του ελληνόκτητου στόλου στο εξωτερικό.

Το ΙΟΒΕ αναφέρει ότι για κάθε 1.000 ευρώ που καταγράφονται ως προστιθέμενη αξία των θαλασσίων μεταφορών, δημιουργούνται περίπου 1.575 ευρώ σε προστιθέμενη αξία στο σύνολο των κλάδων της ελληνικής οικονομίας.
09-01-2013, 07:33 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024