This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Euro2Day] Νέος «χάρτης» στις αστικές συγκοινωνίες από Δευτέρα

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.071
Joined: 22-08-2009
Post: #1
[Euro2Day] Νέος «χάρτης» στις αστικές συγκοινωνίες από Δευτέρα
ΟΑΣΑ  Στην αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς στοχεύουν το ΥΠΟΜΕΔΙ και ο ΟΑΣΑ με τη μείωση της τιμής στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Στο 1 ευρώ το ημερήσιο κόστος για απεριόριστες μετακινήσεις με όλα τα μέσα.

Σε ισχύ τίθενται από την ερχόμενη Δευτέρα, 1η Σεπτεμβρίου, οι σημαντικές αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των μέσων μαζικής μεταφοράς της Αθήνας, που προωθούν ο ΟΑΣΑ και το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Οι αλλαγές έχουν στόχο να προσελκύσουν περισσότερους χρήστες στα δημόσια μέσα μεταφοράς, καθώς οι μετακινήσεις γίνονται αισθητά φθηνότερες για τους τακτικούς χρήστες, παρότι δεν απουσιάζουν και οι ρυθμίσεις που θα επιβαρύνουν κάποιες κατηγορίες.

Παράλληλα οι αλλαγές στις τιμές των καρτών και των εισιτηρίων είναι το πρώτο βήμα μιας σειράς ενεργειών που έχουν στόχο τη συνολική αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στην επόμενη διετία. Μεταξύ άλλων, προωθούνται ο ανασχεδιασμός του δικτύου, με έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς, η αναδιοργάνωση του προσωπικού με εσωτερικές μετακινήσεις, ενώ προβλέπονται και προσλήψεις νέων εργαζομένων.

Η χρήση των νέων προϊόντων θα ξεκινήσει από τη Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου, ωστόσο η πώλησή τους θα αρχίσει νωρίτερα με τη διάθεση των καρτών απεριορίστων διαδρομών για τον νέο μήνα.

Οι νέες τιμές σε κάρτες και εισιτήρια
Αναλυτικότερα λοιπόν, από την 1η Σεπτεμβρίου 2014 προωθείται νέα τιμολογιακή πολιτική στα συγκοινωνιακά μέσα των Συγκοινωνιών Αθηνών (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, τραμ), ως εξής:

- Νέα ενιαία μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών, αξίας 30 ευρώ (μειωμένη 15 ευρώ), με την οποία οι επιβάτες – μόνιμοι χρήστες των Συγκοινωνιών Αθηνών θα μετακινούνται σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα απεριόριστα κατά τη διάρκεια ενός ημερολογιακού μήνα. Η κάρτα αυτή αντικαθιστά τις προηγούμενες αξίας 20,00 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ) και 45 ευρώ (η οποία ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα).

- Νέες ενιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, τρίμηνης ισχύος αξίας 88 ευρώ (μειωμένη 44 ευρώ), εξάμηνης ισχύος αξίας 170 ευρώ (μειωμένη 85 ευρώ) και ετήσιας ισχύος αξίας 320 ευρώ (μειωμένη 160 ευρώ).

- Νέο ενιαίο εισιτήριο αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ), χρονικής ισχύος 70 λεπτών από την επικύρωσή του σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα, το οποίο αντικαθιστά τα προηγούμενα εισιτήρια αξίας 1,20 ευρώ (που ίσχυε μόνο για μία διαδρομή με λεωφορείο ή τρόλεϊ ή τραμ) και αξίας 1,40 ευρώ (που ίσχυε για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα για 90 λεπτά).

- Νέο ενιαίο εισιτήριο χρονικής ισχύος 5 ημερών, αξίας 10,00 ευρώ, σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Το εισιτήριο αυτό αντικαθιστά το προηγούμενο εισιτήριο αξίας 14,00 ευρώ (χρονικής ισχύος 7 ημερών).

Να σημειώσουμε ότι τα νέα αυτά προϊόντα θα συνεχίσουν να ισχύουν, όπως σήμερα, και στο δίκτυο του προαστιακού που χαρακτηρίζεται αστικό. Τυχόν αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική του συγκεκριμένου μέσου, πάντως, μπορεί να επέλθουν σε περίπτωση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιώτη επενδυτή.

Στα 10 εκατομμύρια το κόστος
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΑΣΑ και του ΥΠΟΜΕΔΙ, οι μειώσεις των τιμών σε εισιτήρια και κάρτες υπολογίζεται ότι θα έχουν κόστος της τάξης των 10 εκατ. ευρώ ετησίως. Όμως εκφράζεται η πεποίθηση ότι μπορεί να υπάρξει αύξηση της χρήσης των μέσων, κάτι που θα οδηγήσει, τελικώς, σε αύξηση των εσόδων.

Εξάλλου πρόκειται για ένα στοίχημα του υπουργείου έναντι της τρόικας η οποία ζητούσε αυξήσεις στα κόμιστρα. Οι αυξήσεις αποφεύχθηκαν χάρη στο θεαματικό συμμάζεμα των οικονομικών τους που πέτυχαν τα τελευταία χρόνια οι συγκοινωνιακοί φορείς με αύξηση εσόδων και μείωση των εξόδων λειτουργίας, γεγονός που επέτρεψε και τη σημαντική μείωση της κρατικής επιδότησης.

Ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς
Στο πλαίσιο των ευρύτερων αλλαγών που πρόκειται να προωθηθούν στις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, το μετρό θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά του δικτύου, ενώ τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα έχουν κυρίως τροφοδοτικό χαρακτήρα.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα της ανάγκης να υπάρξουν αλλαγές, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΟΑΣΑ κ. Δημητριάδη, αποτελούν τα λεωφορεία που εξυπηρετούν την Ελευσίνα, τα οποία φτάνουν ως το κέντρο της Αθήνας τη στιγμή που θα μπορούσαν να τροφοδοτούν τον σταθμό του μετρό στο Χαϊδάρι, αλλά και η έλλειψη σύνδεσης της περιοχής του Γαλατσίου με τον σταθμό του ηλεκτρικού Ειρήνη.

Τέτοια παραδείγματα αποσπασματικού σχεδιασμού υπάρχουν σε πολλές περιοχές. Την ίδια στιγμή όμως προβληματική είναι, σε αρκετές περιπτώσεις, η εξυπηρέτηση περιοχών που έχουν μόνο λεωφορειακές γραμμές.

Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του υπουργού Μ. Χρυσοχοΐδη, δεν σχεδιάζεται η κατάργηση λεωφορειακών γραμμών αλλά η ενίσχυσή τους με ορθολογικότερη εκμετάλλευση και καλύτερη αξιοποίηση των συνδέσεων με τα μέσα σταθερής τροχιάς. Παράλληλα, ειδικά για τις λεωφορειακές γραμμές κορμού, υπάρχει σχέδιο για την ενίσχυσή τους.

Να σημειώσουμε ακόμη ότι ο σχεδιασμός προβλέπει ότι οι επιβάτες θα εισέρχονται σε λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα, ενώ σταδιακά πρόκειται να τοποθετηθούν τουρνικέ, τα οποία θα επιτρέπουν την είσοδο μόνο σε όσους έχουν εισιτήριο ή κάρτα σε ισχύ. Πρόκειται για τα πρώτα μέτρα προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που επίσης αναμένεται μέσα στην επόμενη διετία.

Προσλήψεις προσωπικού
Η αναδιοργάνωση θα φέρει αλλαγές και για το προσωπικό καθώς είναι πολύ πιθανό ότι θα προκύψει θέμα εσωτερικής μετακίνησης για κάποιους εργαζόμενους. Την ίδια στιγμή, όμως, θέμα απολύσεων δεν τίθεται, αφού όλες οι αρμόδιες πηγές επιμένουν ότι υπάρχουν ελλείψεις στο προσωπικό. Μάλιστα προς την κατεύθυνση αυτή θα προχωρήσουν το επόμενο διάστημα οι προσλήψεις 450 ατόμων στην ΟΣΥ και 200 ατόμων στη ΣΤΑΣΥ.

Ειδικά στις Οδικές Συγκοινωνίες, η προώθηση αυτών των προσλήψεων κρίνεται επιτακτική καθώς ένας υπολογίσιμος αριθμός εργαζόμενων αποχώρησε το τελευταίο διάστημα είτε λόγω σύνταξης, είτε υποχρεωτικά λόγω παρατυπιών που διαπιστώθηκαν κατά τον έλεγχο των δικαιολογητικών πρόσληψής τους. Το αποτέλεσμα είναι η εταιρεία να αντιμετωπίζει πλέον δυσκολίες στην κάλυψη των αναγκών της και γι' αυτό και θεωρείται επιτακτική ανάγκη η πρόσληψη νέου προσωπικού, ιδίως για θέσεις οδηγών και τεχνικών.
(This post was last modified: 26-08-2014, 11:31 AM by AlexNik.)
26-08-2014, 11:31 AM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
ΟΑΣΑ [EBR] Μείζον το οικονομικό έγκλημα στις αστικές συγκοινωνίες AlexNik 0 954 30-09-2017, 04:39 PM
Last Post: AlexNik
ΟΣΥ [Euro2Day] Ωρα μηδέν για τις αστικές συγκοινωνίες AlexNik 0 873 17-02-2017, 11:27 PM
Last Post: AlexNik
ΟΣΥ [Τα Νέα] Οι αστικές συγκοινωνίες είναι υπό... διάλυση AlexNik 0 767 31-10-2016, 12:49 PM
Last Post: AlexNik
ΟΣΥ [Euro2Day] Καταρρέουν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας AlexNik 0 923 20-07-2016, 02:24 PM
Last Post: AlexNik
  [Το Βήμα] Ξανά μνημόνιο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας Paul 0 1.488 30-08-2015, 11:05 PM
Last Post: Paul
ΟΑΣΑ [Το Βήμα] Και στο βάθος ... αύξηση εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες Nikolas A. 0 734 16-07-2015, 10:40 AM
Last Post: Nikolas A.
ΟΑΣΑ [Ημερησία] Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής AlexNik 0 445 21-07-2014, 11:36 AM
Last Post: AlexNik
  [Imerisia.gr] Αρδην αλλαγή στις αστικές συγκοινωνίες Nikolas A. 1 1.235 17-06-2013, 10:59 AM
Last Post: Nikolas A.
  [Το Βήμα] Νέος γύρος συγχωνεύσεων στις συγκοινωνίες Konstantinos 0 760 01-07-2012, 07:43 PM
Last Post: Konstantinos
  [Ημερησία] Αστικές Συγκοινωνίες: Μειωμένα έσοδα και ...εκτόξευση της λαθρεπιβίβασης meganium 1 996 24-05-2012, 10:23 AM
Last Post: ELBO O405GN

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.21, © 2002-2020 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2020