This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ημερησία] Αστικές Συγκοινωνίες: Μειωμένα έσοδα και ...εκτόξευση της λαθρεπιβίβασης

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Ημερησία] Αστικές Συγκοινωνίες: Μειωμένα έσοδα και ...εκτόξευση της λαθρεπιβίβασης
Σημαντικές μειώσεις εσόδων καταγράφουν το πρώτο τετράμηνο του έτους οι αστικές συγκοινωνίες οι οποίες φαίνεται να πλήττονται από τη λαθρεπιβίβαση αλλά και τη μείωση της επιβατικής κίνησης.

Στη ΣΤΑΣΥ (Τραμ. Μετρό, Ηλεκτρικός) το πρώτο τετράμηνο η μείωση εσόδων έφτασε το 5% ενώ στην ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) το 10%!!!

Την ίδια στιγμή στον … «πάγο» για τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμη μπαίνει το «ηλεκτρονικό εισιτήριο» του ΟΑΣΑ ο διαγωνισμός για το όποιο δεν έχει ολοκληρωθεί ενώ οι λαθρεπιβάτες στα μέσα μαζικής μεταφοράς φαίνεται να αυξάνονται καθημερινά. Το φαινόμενο αναμένεται να πάρει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς από τον επόμενο χρόνο αναμένονται μεγάλες αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών.

Αν και το σύστημα θα έπρεπε να τεθεί σε λειτουργία μέσα στο 2012 προκειμένου να εξαλείψει τη λαθρεπιβίβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς, ωστόσο φαίνεται πως παίρνει παράταση ενός τουλάχιστον έτους. Την ίδια στιγμή οι ελεγκτές στα μέσα έχουν μειωθεί σημαντικά με αποτέλεσμα να παρατηρούνται μεγάλες απώλειες εσόδων από τους επιβάτες που κυκλοφορούν χωρίς εισιτήριο.

Δεν είναι τυχαίο ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ το ετήσιο κόστος της λαθρεπιβιβασης ξεπερνά τα 60 εκατ, ευρώ ενώ περίπου 120 εκατ. επιβάτες «ταξιδεύουν» χωρίς εισιτήριο.

Το σώμα των Ελεγκτών που είχε συσταθεί δεν λειτουργεί πλέον και ο έλεγχος εισιτηρίων γίνεται εθελοντικά από τους εργαζόμενους. Ωστόσο σύμφωνα με το νόμο περί εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών οι μισθοί των εργαζομένων δεν μπορούν να αυξάνονται από υπερωριακή απασχόληση με αποτέλεσμα οι έλεγχοι να φθίνουν καθημερινά και τα οφέλη από πρόστιμα σχεδόν να μηδενίζονται.

Ο διαγωνισμός για το «έξυπνο εισιτήριο» βρίσκεται εδώ και μήνες στη δεύτερη φάση χωρίς ωστόσο να υπάρχει εξέλιξη.

Το έργο, προϋπολογισμού σχεδόν 100 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει εκτός από το σύστημα «έξυπνο εισιτήριο» και την τοποθέτηση σταθερών κατασκευών με μπάρες σε όλους τους σταθμούς μετρό, ηλεκτρικού και προαστιακού, που θα απαγορεύουν την είσοδο στους επίδοξους λαθρεπιβάτες. Το έργο θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ και η εγκατάστασή του θα ξεκινήσει από τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν προγραμματίσατε στις αστικές συγκοινωνίες καθώς ο ΟΑΣΑ θα είναι σε θέση να ελέγχει πλήρως το σύστημα πωλήσεων και ακυρώσεων εισιτηρίων, ενώ η κατανομή των εσόδων στους φορείς συγκοινωνιακού έργου θα γίνεται πλέον με βάση το πραγματικό συγκοινωνιακό έργο που παρείχαν.

Στο πλαίσιο του έργου, ο ιδιώτης ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργική υποστήριξη και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Εκτιμάται ότι η εισιτηριοδιαφυγή είναι υψηλότερη στα επίγεια μέσα (στα λεωφορεία αγγίζει ακόμη και το 40%), ενώ τα διαφυγόντα κέρδη από τη συνολική λαθρεπιβίβαση ξεπερνούν τα 50 εκατ. ευρώ ετησίως.

ΑΥΞΗΣΕΙΣ

Την αύξηση των εισιτηρίων σε αστικές συγκοινωνίες και ΟΣΕ κατά 25%, από το πρώτο τρίμηνο του 2013 προβλέπει το μνημόνιο.

Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου είχε τονίσει ότι καταβάλλεται προσπάθεια τα εισιτήρια να μην αυξηθούν απευθείας κατά 25% αλλά σταδιακά σε δυο η ακόμα και τρεις δόσεις.

Το αργότερο έως τον ερχόμενο Μάρτιο αναμένεται να ισχύσουν οι εξής αυξήσεις.

- Η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου για όλα τα μέσα που στοιχίζει σήμερα 1,40 ευρώ και έχει διάρκεια 90 λεπτών θα φτάσει το 1,75 ευρώ.

- Το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ θα φτάσει το 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα.

- Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια, τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα.

Αξιοσημείωτο είναι ωστόσο ότι η διοίκηση της ΟΣΥ έχει καταθέσει τον προϋπολογισμό του 2012, στην γενική γραμματεία ΔΕΚΟ όπως και προβολή αποτελεσμάτων μέχρι το 2015 χωρίς να περιλαμβάνεται πρόβλεψη για τις αυξήσεις κατά 25%.

Πάρα το γεγονός ότι η επιβατική κίνηση παρουσιάζεται μειωμένη σε σχέση με πέρυσι ωστόσο λόγω των περικοπών στις αποδοχές των εργαζομένων αλλά και της μείωσης του έργου των λεωφορείων οι εταιρείες παρουσιάζουν μείωση λειτουργικών εξόδων κατά 23%.

Ιδιαίτερα θετική πορεία παρουσιάζει η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) με στελέχη του ΟΑΣΑ να τονίζουν ότι τα ελλείμματα που θα εμφανίσει η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) υπερκαλύπτονται από το πλεόνασμα της ΣΤΑΣΥ.

Μάλιστα στο τετράμηνο ο Όμιλος παρουσιάζει πλεόνασμα 500.000 ευρώ.
23-05-2012, 01:38 PM
Find Reply
ELBO O405GN Offline
Made in Greece
**



Posts: 355
Joined: 20-11-2009
#2
RE: [Ημερησία] Αστικές Συγκοινωνίες: Μειωμένα έσοδα και ...εκτόξευση της λαθρεπιβίβασης
Για οποιοδήποτε άλλο θέμα, οι συνδικαλιστές των συγκοινωνιών είναι λαλίστατοι. Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο όμως που ενδέχεται να είναι και δικαιότερη η κοστολόγηση των εισιτηρίων (ίσως ανάλογα με τη διανυθείσα απόσταση), δεν ακούμε κουβέντα! Δεν μας λένε, αν και κατα πόσον πιέζουν τη διοίκηση του ΟΑΣΑ ώστε να ολοκληρωθεί το έργο.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση
Επαναφορά εδώ και τώρα κομμένων δρομολογίων του ΟΣΕ (ιδίως στην Πελοπόννησο).
30 Ιανουαρίου εορτάζουμε τον άγιο Ρέππα, προστάτη των ΚΤΕΛ και των αυτοκινητοδρόμων στην Πελοπόννησο.
(This post was last modified: 24-05-2012, 10:25 AM by ELBO O405GN.)
24-05-2012, 10:23 AM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
ΟΑΣΑ [EBR] Μείζον το οικονομικό έγκλημα στις αστικές συγκοινωνίες AlexNik 0 2.666 30-09-2017, 04:39 PM
Last Post: AlexNik
ΟΣΥ [Euro2Day] Ωρα μηδέν για τις αστικές συγκοινωνίες AlexNik 0 2.738 17-02-2017, 11:27 PM
Last Post: AlexNik
ΟΣΥ [Τα Νέα] Οι αστικές συγκοινωνίες είναι υπό... διάλυση AlexNik 0 2.152 31-10-2016, 12:49 PM
Last Post: AlexNik
ΟΣΥ [Euro2Day] Καταρρέουν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας AlexNik 0 2.116 20-07-2016, 02:24 PM
Last Post: AlexNik
  [Το Βήμα] Ξανά μνημόνιο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας Paul 0 2.686 30-08-2015, 11:05 PM
Last Post: Paul
ΟΑΣΑ [Το Βήμα] Και στο βάθος ... αύξηση εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες Nikolas A. 0 1.746 16-07-2015, 10:40 AM
Last Post: Nikolas A.
ΟΑΣΑ [Euro2Day] Νέος «χάρτης» στις αστικές συγκοινωνίες από Δευτέρα AlexNik 0 2.257 26-08-2014, 11:31 AM
Last Post: AlexNik
  [Imerisia.gr] Αρδην αλλαγή στις αστικές συγκοινωνίες Nikolas A. 1 2.761 17-06-2013, 10:59 AM
Last Post: Nikolas A.
  [Καθημερινή] Αυξημένα έσοδα, μειωμένες πωλήσεις για τις συγκοινωνίες meganium 0 1.545 24-07-2012, 11:25 AM
Last Post: meganium
ΟΑΣΑ [Ημερησία] Στο κόκκινο τα έσοδα του ΟΑΣΑ meganium 0 1.687 25-06-2012, 01:38 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024