Thread Rating:
- 0 Vote(s) - 0 Average
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Το Βήμα]Έμφαση στις δημόσιες συγκοινωνίες δίνει το Ρυθμιστικό
|
AlexNik
Administrator
Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
|
[Το Βήμα]Έμφαση στις δημόσιες συγκοινωνίες δίνει το Ρυθμιστικό
Έμφαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς, επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς, δημιουργία δικτύων ποδηλατόδρομων, λιγότερα οδικά έργα και αποθάρρυνση της χρήσης του ΙΧ προβλέπει το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής. Μάλιστα, το φιλόδοξο σχέδιο προτείνει, όπου αυτό χρειάζεται, την υιοθέτηση της λύσης του BRT (Bus Rapid Transit), δηλαδή των κλειστών λεωφορειόδρομων που έχουν δική τους σηματοδότηση και δίνουν προτεραιότητα στα δημόσια οδικά μέσα.
Το νέο Ρυθμιστικό δίδει προτεραιότητα «στην εξυπηρέτηση των βασικών ροών καθημερινών μετακινήσεων από τα δίκτυα των Μέσων Σταθερής Τροχιάς» και προτείνει την επέκταση τους «σε συνδυασμό με ένα ιεραρχημένο και προσαρμοσμένο στους στόχους του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού σχέδιο συμπλήρωσης του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων».
Έτσι, προτείνεται η οργάνωση της κυκλοφορίας «με βάση τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και έμφαση στις ήπιες μορφές μετακίνηση», η «ελαχιστοποίηση των διαμπερών μετακινήσεων με IX» και η ανάδειξη της Αττικής «ως εθνικού και διεθνούς κόμβου μεταφορών».
Ανάκτηση του δημόσιου χώρου
Το Ρυθμιστικό μιλά για «ανάκτηση του δημόσιου χώρου, μέσω της αναβάθμισης και της επέκτασης του δικτύου κίνησης των πεζών και των ποδηλάτων και της χωροθέτησης θέσεων στάθμευσης ιδιωτικής χρήσης εκτός οδού, σε συνδυασμό με προγράμματα αστικών αναπλάσεων».
Παράλληλα, προτάσσει την «επέκταση πεζοδρομήσεων ή δημιουργίας διαδρόμων αποκλειστικής ροής πεζών, ποδηλάτου και δημόσιας συγκοινωνίας», καθώς και την «κυκλοφοριακή αναμόρφωση σημαντικών εμπορικών και πολιτιστικών οδικών αξόνων, με επέκταση των χώρων αποκλειστικής κίνησης για τα ΜΜΜ και το ποδήλατο, με ταυτόχρονη απόδοση στις πεζή μετακινήσεις μεγάλου ποσοστού του δημόσιου χώρου και με εφαρμογή μέτρων αποθάρρυνσης της χρήσης ΙΧ».
Επίσης, το Ρυθμιστικό προτείνει την «ανάδειξη του Θαλάσσιου Μετώπου του Σαρωνικού, μέσω της λειτουργικής ανάπλασης της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος, σε συνδυασμό με τη λειτουργία τραμ, πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου», καθώς και τη «δημιουργία εκτεταμένου δικτύου ποδηλατικών διαδρομών μητροπολιτικής εμβέλειας».
Οι επεκτάσεις του Προαστιακού
Το Ρυθμιστικό προβλέπει επέκταση του προαστιακού προς Ραφήνα - Λαύριο και προτείνει τη διατήρηση της παλαιάς γραμμής του Λαυρεωτικής στο τμήμα Κάντζας - Παιανία - Κορωπί «για μελλοντική χρήση από Μέσα Σταθερής Τροχιάς». Επίσης, υπογραμμίζει την ανάγκη σύνδεσης του προαστιακού με το Λουτράκι, καθώς της επαναλειτουργίας της παλιάς γραμμής του ΟΣΕ Αγ. Ανάργυροι - Ελευσίνα - Μέγαρα για την εξυπηρέτηση της ∆υτικής Αττικής, όπου μάλιστα «εναλλακτικά μπορεί να λειτουργήσει με ελαφρύ μετρό / τραμ και να συνδεθεί με το δίκτυο του μετρό».
Επίσης, επισημαίνει τη σημασία της ολοκλήρωσης της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Ταχύτητας Αθηνών - Θεσσαλονίκης, με νέο κλάδο Θριασίου Πεδίου - Σφίγγας Θηβών «για τη συντόμευση κατά 30 χλμ. της διαδρομής και την απόδοση της υφιστάμενης γραμμής Αθήνας - Θήβας / Χαλκίδας αποκλειστικά σε προαστιακή χρήση», καθώς και νέο κλάδο «Σταθμός ∆ιαλογής Θριασίου - Λιμένας Ικονίου / Κερατσινίου».
Πρόταση για BRT στην Αθήνα
Σε περίπτωση μάλιστα που η ανάπτυξη μέσων σταθερής τροχιάς δεν προχωρήσει για τεχνικούς ή οικονομικούς λόγους, «μπορεί εναλλακτικά να επιλεγεί η καταρχήν ανάπτυξή τους ως Ταχέων Λεωφορειόδρομων (BRT)» σημειώνεται στο κείμενο.
Ένα τέτοιο «∆ίκτυο Ταχέος λεωφορειόδρομου» προτείνεται να δημιουργηθεί στη διαδρομή Ελληνικό - Λεωφ. Βουλιαγμένης - Βούλα - Βάρη - Κορωπί - «Ελ. Βενιζέλος» και άλλους άξονες που θα επιλεγούν από τον ΟΑΣΑ, οι οποίοι θα μπορούσαν να είναι, σύμφωνα με έμπειρους συγκοινωνιολόγους, οι λεωφόροι Κηφισού, Βουλιαγμένης, Καβάλας και Κηφισιάς (αν δεν κατασκευαστεί η γραμμή 4 του μετρό).
Το αύριο για μετρό, τραμ και ΗΣΑΠ
Το Ρυθμιστικό βλέπει επέκταση των ΗΣΑΠ από Κηφισιά προς Νέα Ερυθραία και της γραμμής 2 του μετρό τόσο προς Ίλιον (όπου θα υπάρχει ανταπόκριση με την παλιά μετρική γραμμή) όσο και προς Γλυφάδα. Παράλληλα, η γραμμή 3 θα ξεκινά από Πειραιά, ενώ θα βρίσκεται σε λειτουργία η γραμμή 4 (Περισσός - Γαλάτσι - Κυψέλη - Κέντρο Αθήνας - Παγκράτι - Βύρωνας - Άνω Ηλιούπολη / Κέντρο Αθήνας - Ζωγράφου - Λεωφ. Κηφισιάς - Μαρούσι - Λυκόβρυση / Εθνική Οδός Αθήνας - Θεσσαλονίκης).
Παράλληλα, το δίκτυο τραμ - ελαφρύ μετρό (LRT) προβλέπεται να επεκταθεί ως εξής: Π. Φάληρο - ΣΕΦ - Πειραιάς (Σταθμός ΗΣΑΠ/ΟΣΕ). Σύνταγμα - Πλ. Αιγύπτου - Ανω Πατήσια. Στ. Λαρίσης - Νοσοκομεία Παίδων / Γουδί. Καμίνια - Κέντρο Πειραιά-Φρεαττύδα / Χατζηκυριάκειο. Πειραιάς - Κερατσίνι - Πέραμα - Σαλαμίνα (ως ελαφρύ μετρό). Ελληνικό - Σταθμός Μετρό Αργυρούπολης. Λιμένας Κρουαζιερόπλοιων (Πειραϊκή) - Ακτή Ξαβερίου - Ακτή Κονδύλη - Ηετιώνεια Ακτή - ∆ραπετσώνα «για την εσωτερική εξυπηρέτηση της λιμενικής ζώνης», όπως σημειώνεται.
Λιγότερα οδικά έργα, περισσότερα πάρκινγκ
Επίσης προβλέπονται και ορισμένα οδικά πρότζεκτ, όπως: Η επέκταση της Αττικής Οδού από το «Ελ. Βενιζέλος» προς το Λαύριο, ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, η ∆υτική Περιφερειακή Υμηττού από τη συμβολή με την Αττική Οδό μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (σύνδεση με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω αστικής σήραγγας), η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας (σε συνδυασμό με διέλευση μέσου σταθερής τροχιάς Πειραιώς - Περάματος προς Σαλαμίνα και με οδική χερσαία πρόσβαση από Λεωφόρο Σχιστού, εκτός οικιστικού ιστού ∆ήμου Περάματος).
Παράλληλα όμως προτείνεται η κατάργηση των έργων της Λεωφόρου Πικροδάφνης, της Σήραγγας Αργυρουπόλεως και του τμήματος ∆υτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, από Αττική Οδό μέχρι Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης.
Ακόμη, το Ρυθμιστικό επιτάσσει τη μεταφορά όλων των υπεραστικών και διεθνών λεωφορειακών γραμμών στον Ελαιώνα και τη δημιουργία τερματικών σταθμών για τα ΚΤΕΛ Αττικής σε σταθμούς του μετρό που βρίσκονται στην περίμετρο της πόλης, ενώ εισηγείται την κατάργηση των σταθμών ΚΤΕΛ σε Τρεις Γέφυρες, Κηφισό, πλατεία Αιγύπτου και Θησείο, καθώς των αφετηριών των διεθνών λεωφορειακών γραμμών.
Επίσης, το σχέδιο υπογραμμίζει την ανάγκη για «ελεγχόμενη στάθμευση στα κέντρα των δήμων και σε κρίσιμες περιοχές και περιορισμό της παρόδιας στάθμευσης», ενώ χαρακτηρίζει ως «μη επιθυμητές περαιτέρω δομικές παρεμβάσεις εξυπηρέτησης της ακτινικής προς το κέντρο κυκλοφορίας» στον εσωτερικό δακτύλιο της Αθήνας και υποστηρίζει τη «δημιουργία οργανωμένων χώρων στάθμευσης - μετεπιβίβασης».
Λιμάνια και αεροδρόμια
Το Σχέδιο αναδεικνύει τη δυνατότητα χρήσης του λιμένα της Ραφήνας για ορισμένες γραμμές των Κυκλάδων και της νότιας Εύβοιας και του Λαυρίου για δρομολόγια Αιγαίου, Κυκλάδων και κρουαζιερόπλοιων, ενώ προτείνει εμπορικό λιμάνι για την Ελευσίνα «σε νέα θέση εκτός πόλης σε συνδυασμό με νέα σιδηροδρομική σύνδεση με το δίκτυο ΟΣΕ».
Επίσης, επισημαίνει το ενδεχόμενο δημιουργίας «νέου Λιμένα στο Λεόντι Αίγινας και μεταφορά σε αυτόν των πορθμειακών και θαλάσσιων εμπορευματικών συνδέσεων της νήσου», ενώ πέραν της λειτουργίας του «Ελ. Βενιζέλος» προτείνει την παροχή συμπληρωματικών υπηρεσιών «σε έκτακτες περιπτώσεις» από τα αεροδρόμια «Ελευσίνας, ∆εκελείας και Πάχης Μεγάρων».
(This post was last modified: 02-08-2013, 10:16 AM by AlexNik.)
|
|
02-08-2013, 10:14 AM |
|
Nikolas A.
Super Moderator
Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
|
[Metaforapress.gr] Tο νέο Ρυθμιστικό Πλαίσιο της Αθήνας
Ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης βγάζει ξανά από το ράφι το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής, ζητώντας από τους συνολικά έξι συναρμόδιους υπουργούς Ανάπτυξης, Υποδομών και Μεταφορών, Υγείας, Πολιτισμού, Τουρισμού, Αγροτικής Ανάπτυξης, να προχωρήσουν στον τομέα ευθύνης τους σε επικαιροποίηση των βασικών ρυθμίσεων του Ρυθμιστικού έως τον Σεπτέμβριο, ώστε να ακολουθήσει διαβούλευση και να ψηφιστεί από τη Βουλή έως το τέλος του έτους
Βάση αναφοράς αποτελεί πρόταση και η αντίστοιχη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), που ολοκλήρωσε ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ), με πρωτοβουλία της προέδρου του οργανισμού, Παρασκευής Μπάτσου, αξιοποιώντας επιστημονικές εργασίες και προτάσεις των τελευταίων 1 3 ετών
Στόχος του ΥΠΕΚΑ είναι, το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας - Αττικής να υιοθετηθεί από το Εθνικό Κοινοβούλιο εντός του 2013 και αφού προηγηθεί η επίσημη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους της αντίστοιχης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.).
Οι συνεχείς ανατροπές και οι διαφορετικές κατευθύνσεις
Οι προσπάθειες να αποκτήσει η Αττική ένα νέο στρατηγικό χάρτη ανάπτυξης για τις επόμενες δεκαετίες ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, προκειμένου να αντικατασταθεί το πρώτο Ρυθμιστικό, του 1985, που ισχύει ακόμη, όπως το θεσμοθέτησε ο αείμνηστος Αντώνης Τρίτσης, το οποίο ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του, αλλά εν συνεχεία ανατράπηκε.
H αλυσίδα των ανατροπών άρχισε την περίοδο 2000-2004 με τη χωροθέτηση των μεγάλων Ολυμπιακών έργων, συνεχίστηκε με τις επιλογές φαραωνικών κυρίως οδικών και άλλων έργων την περίοδο 2005-2008 της μεταολυμπιακής ευφορίας, ακολούθησε η σύγκρουση της περιόδου 2009-2011 για τη «συμπαγή πόλη», με διαφωνίες αν θα επιλεγεί για την Αττική η αναμόρφωση και ανάπλαση των κέντρων της Αθήνας και του Πειραιά και των πυκνοδομημένων περιοχών ή θα συνεχιστεί η διάχυση της πόλης στον εξωαστικό χώρο, με μαζικές εντάξεις σε σχέδια πόλης και νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων
Το 2011, επί Γιάννη Πολύζου στον ΟΡΣΑ, ολοκληρώθηκε διαβούλευση για να θεσμοθετηθεί πάλι το νέο Ρυθμιστικό, αλλά οι μνημονιακές προτεραιότητες οδήγησαν σε νέες εμπλοκές.
Τώρα αρχίζει ένας νέος κύκλος για να αποκτήσει η Αθήνα Ρυθμιστικό. Οι βασικές προτάσεις του ΟΡΣΑ, τις οποίες καλούνται να διαμορφώσουν σε τελική μορφή τα συναρμόδια υπουργεία για θέματα αιχμής, είναι:
Επέκταση των αυτοκινητοιδρόμων: Περικόπτονται οι επεκτάσεις στα Μεσόγεια και μέχρι το Σούνιο, όπως επίσης οι μεγάλοι κόμβοι στον Υμηττό και προτείνονται:
■ H επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού από την Καισαριανή, όπου φτάνει σήμερα, έως το Ελληνικό
■ H σύνδεση του Ελληνικού με το αεροδρόμιο μέσω της σήραγγας Αργυρούπολης
■ H περαιτέρω επέκταση της νότιας σύνδεσης του αεροδρομίου μέχρι τις παρυφές της Ραφήνας
■ H ολοκλήρωση του κλάδου της Αττικής Οδού «ΣταυρόςΡαφήνα», που σήμερα φτάνει μέχρι το Πικέρμι
■ H ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω
■ Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης από τον ομώνυμο κόμβο της Αττικής Οδού έως τον κόμβο του Ολυμπιακού Χωριού στην εθνική οδό (Κάτω Κηφισιά)
■ Η επέκταση του βασικού κορμού της Απικής Οδού από θα γίνει επικαιροποίηση του σχεδίου, θα ακολουθήσει τον Σεπτέμβριο διαβούλευση, ώστε να ψηφιστεί από τη Βουλή έως το τέλος του χρόνου το Μαρκόπουλο έως το Λαύριο.
Επίσης, προβλέπεται ένας νέος νότιος, παραλιακός αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει το Σχιστό με τον Πειραιά και το Ελληνικό και κατ' επέκταση με το αεροδρόμιο.
Αργύρης Δεμερτζής
|
|
02-08-2013, 10:28 AM |
|
Possibly Related Threads… |
Thread |
Author |
Replies |
Views |
Last Post |
|
[Το Βήμα] Ξανά μνημόνιο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας |
Paul |
0 |
2.661 |
30-08-2015, 11:05 PM
Last Post: Paul
|
|
[Το Βήμα] Και στο βάθος ... αύξηση εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες |
Nikolas A. |
0 |
1.733 |
16-07-2015, 10:40 AM
Last Post: Nikolas A.
|
|
[Το Βήμα] Νέο κύμα αναδιάρθρωσης στις συγκοινωνίες της Αθήνας |
AlexNik |
0 |
2.136 |
28-08-2014, 05:15 PM
Last Post: AlexNik
|
|
[Το Βήμα] Ανοιχτή η αύξηση εισιτηρίων στις συγκοινωνίες |
meganium |
0 |
1.912 |
16-09-2013, 05:58 PM
Last Post: meganium
|
|
[Το Βήμα] Προς τη συγκρότηση ενιαίου μετώπου στις συγκοινωνίες |
meganium |
0 |
1.346 |
16-01-2013, 06:21 PM
Last Post: meganium
|
|
[Το Βήμα] Λειτουργικό πλεόνασμα στις συγκοινωνίες |
AlexNik |
0 |
1.510 |
03-11-2012, 02:09 PM
Last Post: AlexNik
|
|
[Το Βήμα] Νέος γύρος συγχωνεύσεων στις συγκοινωνίες |
Konstantinos |
0 |
1.799 |
01-07-2012, 07:43 PM
Last Post: Konstantinos
|
|
[Tο Βήμα] Γεννήθηκαν η ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ στις αστικές συγκοινωνίες |
Konstantinos |
0 |
2.207 |
28-06-2011, 09:40 PM
Last Post: Konstantinos
|
|
[Καθημερινή] «Τρύπα» 311,7 εκατ. στις δημόσιες συγκοινωνίες |
AlexNik |
0 |
1.950 |
01-03-2010, 07:26 PM
Last Post: AlexNik
|
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
|