panos81
Εγγεγραμμένος
Posts: 537
Joined: 16-11-2009
|
RE: [metaforespress.gr] Στα 12,8 έτη η μέση ηλικία των λεωφορείων
Δεν είναι τόσο το θέμα της ηλικίας, αλλά κυρίως της κάκιστης κατάστασης στην οποία βρίσκονται, κυρίως τα λεωφορεία (τουλάχιστον όσα τρόλλεϊ κυκλοφορούν, αν και είναι περίπου το μισό του στόλου, κρατιούνται σε ανεκτή κατάσταση).
Ειδικά τα λεωφορεία κατασκευής ΕΛΒΟ (MB O405GN2, MB O405N2, Neoplan Midi) και Σαρακάκη (Volvo B7LA "Αθηνά") είναι σχεδόν στο σύνολό τους σε άθλια κατάσταση, ενώ τα εργοστασιακά ΜΒ Ο405Ν1 πρέπει να αποσυρθούν λόγω ηλικίας και πράσινου δακτυλίου.
Σε πολύ κακή κατάσταση, σε σχέση με την ηλικία τους, είναι και τα περισσότερα Renault/Irisbus κατασκευής από 2001 έως 2005.
Γενικά πιστέυω ότι ο στόλος της Αθήνας πρέπει να ανανεώνεται πιο συχνά, το πολύ στα 10 έτη, πριν να αρχίσουν να βγάζουν πολλές βλάβες, διότι έτσι αφενός αποφεύγεται η δαπανηρή ανακατασκευή στο μέσο περίπου της υπηρεσιακής ζωής τους, αφετέρου έχουν ακόμα μια καλή αξία μεταπώλησης, είτε σε επαρχιακές πόλεις της Ελλάδας (όπου δεν τίθεται και θέμα πράσινου δακτυλίου και, με καλή συντήρηση, μπορούν να κυκλοφορήσουν άλλα 15 χρόνια τουλάχιστον) ή στο εξωτερικό. Η υψηλότετη αξία μεταπώλησης αποτελεί ένα έσοδο, το οποίο μετριάζει το κόστος αγοράς νέων λεωφορείων.
|
|
15-11-2016, 10:24 AM |
|