Forum
[metaforespress.gr] Στα 12,8 έτη η μέση ηλικία των λεωφορείων - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Thread: [metaforespress.gr] Στα 12,8 έτη η μέση ηλικία των λεωφορείων (/showthread.php?tid=12044)



[metaforespress.gr] Στα 12,8 έτη η μέση ηλικία των λεωφορείων - AlexNik - 14-11-2016

Αναγκαίος, παρά ποτέ, χαρακτηρίζεται ο εκσυγχρονισμός του στόλου της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες», η οποία αποτελεί την συγχώνευση των πρώην ΕΘΕΛ και ΗΛΠΑΠ.

Του Φώτη Φωτεινού

Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης προανήγγειλε τη προμήθεια 500 νέων λεωφορείων, η οποία, εφόσον υλοποιηθεί, θα αποτελέσει σημαντικό βήμα αναβάθμισης της ποιότητας των υπηρεσιών των «Οδικών Συγκοινωνιών».

Ωστόσο, ακόμα και εάν προκηρυχθεί ο διαγωνισμός, τα πρώτα λεωφορεία θα παραληφθούν και κυκλοφορήσουν μετά από αρκετά χρόνια, αφού οι δημόσιοι διαγωνισμοί χρειάζονται αρκετά χρόνια, ώσπου να ολοκληρωθούν. Οπότε, στο μεσοδιάστημα απαιτούνται ενέργειες βέλτιστης διαχείρισης του υπάρχοντος στόλου.

Στο τέλος του 2015, η «ΟΣΥ» διέθετε στόλο 2.031 θερμικών οχημάτων - λεωφορείων, μέσης ηλικίας 12,8 ετών περίπου και 356 ηλεκτροκίνητων οχημάτων – τρόλεϊ, μέσης ηλικίας 13,8 ετών περίπου.

Ο στόλος των λεωφορείων έχει ως εξής:

-230 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO Ι [Χρονολογίας κτήσεως 1993-1994 & 1996],

-876 οχήματα πετρελαίου και φυσικού αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙ [Χρονολογίας κτήσεως 1998-2002],

-401 οχήματα πετρελαίου και φυσικού αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙΙ [Χρονολογίας κτήσεως 2004-2005],

-220 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO ΙV [Χρονολογίας κτήσεως 2009],

-100 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO V [Χρονολογίας κτήσεως 2009-2010],

-4 διώροφα οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO V [Χρονολογίας κτήσεως 2011],

-200 οχήματα φυσικού αερίου νέας τεχνολογίας EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicles) [Χρονολογίας κτήσεως 2010].

Από το σύνολο των 876 οχημάτων τεχνολογίας EURO II, τα 290 οχήματα είναι φυσικού αερίου, ενώ από το σύνολο των 401 οχημάτων τεχνολογίας EURO III, τα 120 οχήματα είναι φυσικού αερίου, γεγονός που σημαίνει ότι η ΟΣΥ διαθέτει 610 οχήματα φυσικού αερίου.

Συνοπτικά, για τα λεωφορεία το 43,1% είναι Euro 2, δηλαδή κτήσεως 1998 – 2002 και το 19,8% Euro 3, κτήσεως 2004 – 2005, καταδεικνύοντας τις άμεσες ανάγκες για ανανέωση.

Σήμερα, τουλάχιστον 500 λεωφορεία παραμένουν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια, ενώ όχι αμελητέα ποσότητα που βρίσκεται σε κυκλοφορία, είτε παρουσιάζει σοβαρές μηχανικές βλάβες, είτε σπανιότερα αυτοαναφλέγεται.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν εργαζόμενοι, κονδύλια για ανταλλακτικά δεν υπάρχουν, ενώ τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς προμηθευτές ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι δυνατόν να κυκλοφορήσουν περισσότερα από 1.300 λεωφορεία, καθώς δεν επαρκεί, τόσο ο υφιστάμενος αριθμός οδηγών, όσο και λεωφορείων.

Ο στόλος των τρόλεϊ

-102 οχήματα σειράς 6000 και χρονολογίας κτήσεως 1999-2000,

-112 οχήματα σειράς 7000 και χρονολογίας κτήσεως 1999-2000,

-91 οχήματα σειράς 8000 και χρονολογίας κτήσεως 2003-2004,

-51 οχήματα σειράς 9000 και χρονολογίας κτήσεως 2004.

Από τα ανωτέρω στοιχεία, καθίσταται προφανές ότι αντίστοιχες ανάγκες για ανανέωση του στόλου υπάρχουν και στα τρόλεϊ.


RE: [metaforespress.gr] Στα 12,8 έτη η μέση ηλικία των λεωφορείων - panos81 - 15-11-2016

Δεν είναι τόσο το θέμα της ηλικίας, αλλά κυρίως της κάκιστης κατάστασης στην οποία βρίσκονται, κυρίως τα λεωφορεία (τουλάχιστον όσα τρόλλεϊ κυκλοφορούν, αν και είναι περίπου το μισό του στόλου, κρατιούνται σε ανεκτή κατάσταση).

Ειδικά τα λεωφορεία κατασκευής ΕΛΒΟ (MB O405GN2, MB O405N2, Neoplan Midi) και Σαρακάκη (Volvo B7LA "Αθηνά") είναι σχεδόν στο σύνολό τους σε άθλια κατάσταση, ενώ τα εργοστασιακά ΜΒ Ο405Ν1 πρέπει να αποσυρθούν λόγω ηλικίας και πράσινου δακτυλίου.

Σε πολύ κακή κατάσταση, σε σχέση με την ηλικία τους, είναι και τα περισσότερα Renault/Irisbus κατασκευής από 2001 έως 2005.

Γενικά πιστέυω ότι ο στόλος της Αθήνας πρέπει να ανανεώνεται πιο συχνά, το πολύ στα 10 έτη, πριν να αρχίσουν να βγάζουν πολλές βλάβες, διότι έτσι αφενός αποφεύγεται η δαπανηρή ανακατασκευή στο μέσο περίπου της υπηρεσιακής ζωής τους, αφετέρου έχουν ακόμα μια καλή αξία μεταπώλησης, είτε σε επαρχιακές πόλεις της Ελλάδας (όπου δεν τίθεται και θέμα πράσινου δακτυλίου και, με καλή συντήρηση, μπορούν να κυκλοφορήσουν άλλα 15 χρόνια τουλάχιστον) ή στο εξωτερικό. Η υψηλότετη αξία μεταπώλησης αποτελεί ένα έσοδο, το οποίο μετριάζει το κόστος αγοράς νέων λεωφορείων.


RE: [metaforespress.gr] Στα 12,8 έτη η μέση ηλικία των λεωφορείων - Paul - 15-11-2016

Τα νούμερα πάντως που δίνονται στα ΜΜΕ είναι απόλυτα θεωρητικά βάσει των παραγγελιών των τύπων που δεν έχουν αποσυρθεί. Αν βγάλουμε τα καμμένα και τα λοιπά αποσυρμένα λόγω βανδαλισμού ανταλλακτικών ο μάχιμος στόλος είναι περίπου 1800 αν αύριο βγαίναν όσα ακινητούν. Το θέμα δεν είναι να σώσουμε τα βανδαλισμένα N2 κλπ... το θέμα είναι αντι να τους εγκαθιστούμε τηλεματική και έξυπνα ακυρωτικά να τα διώξουν και εκποιήσουν "χθες"!

Ας φτάσουν να έχουν ένα στόλο ~1200 οχημάτων με τα 1000 πλήρως λειτουργικά και μετά ας σκεφτούν την νέα προμήθεια με ρεαλιστικούς όρους. Κατασκευαστές όπως η γειτονική Otokar θα κάνουν κρα για μια παραγγελία 200 οχημάτων ενώ προσφέρουν και κινητήρες Euro 6 και ότι άλλο μπορεί να ζητά ο εκάστοτε operator. Προφανώς όμως αυτό απαιτεί σχεδιασμό και να έχει αποφασιστεί όπως είπε και ο Πάνος, ότι ο ορίζοντας ζωής τους θα είναι της τάξης της 10ετίας και για να φτάσουν και εκεί θα χρησιμοποιούν τα απαραίτητα ανταλλακτικά και πέραν της εγγύησης και όχι θα τα σπάμε σε κάθε γωνία.

Απόδειξη της ανικανότητάς μας να διατηρήσουμε κάτι είναι τα Solaris & Citelis που σε σχέση με ευρωπαικούς στόλους αντίστοιχης ηλικίας είναι τουλάχιστον κακομεταχειρισμένα


RE: [metaforespress.gr] Στα 12,8 έτη η μέση ηλικία των λεωφορείων - AlexNik - 15-11-2016

Για την ακρίβεια, τα νούμερα έχουν έναν εύκολο τρόπο για να βγουν: τις εκθέσεις πεπραγμένων. Του 2015, στην οποία είναι βασισμένη το άρθρο άργησε αρκετά να βγει (9/2016)..

http://www.osy.gr/ethelsite/pages/ekthesi_pep2015.php