Έναυσμα για τη σταδιακή ανακατανομή του χάρτη αστικών συγκοινωνιών φαίνεται ότι αποτελεί για το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων η παράδοση, πιθανότατα, στα τέλη του μήνα του νέου σταθμού του Μετρό στο Ελληνικό.
Σε συνδυασμό με την αναμενόμενη παράδοση, τρεις μήνες αργότερα, του σταθμού στην Αγία Μαρίνα Χαϊδαρίου, αλλά και των σταθμών που έχουν ήδη δοθεί στο κοινό σε Περιστέρι και Ανθούπολη συνθέτουν ένα νέο παζλ συγκοινωνιών στην πρωτεύουσα. Οπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος» η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς το Ελληνικό θα εξυπηρετεί συγκοινωνιακά την ευρύτερη περιοχή κατά μήκος του άξονα της λεωφόρου Βουλιαγμένης, δηλαδή περιοχές των δήμων Αγίου Δημητρίου, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Αλίμου και Ελληνικού. Η προσθήκη της συγκεκριμένης επέκτασης της γραμμής εκτιμάται ότι θα αυξήσει την ημερήσια επιβατική κίνηση κατά 80.000 επιβάτες. Αντίθετα, στην οδική κυκλοφορία εκτιμάται ότι θα υπάρξουν μείωση της τάξεως των 50 χιλιάδων μετακινήσεων με Ι.Χ ημερησίως.
Παράλληλα, με τη λειτουργία του σταθμού “Χαϊδάρι” ο χρόνος μετακίνησης των κατοίκων της περιοχής έως το Σύνταγμα θα είναι μόλις 9 λεπτά, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα απευθείας μετάβασης στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε 40 λεπτά. Υπολογίζεται ότι η λειτουργία του σταθμού “Χαϊδάρι” θα εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 30.000 νέους επιβάτες.
Την ίδια ώρα, έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες για την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό από την Αγία Μαρίνα Χαϊδαρίου προς τον Πειραιά, συνολικού μήκους 7,6 χλμ. , με 6 σύγχρονους σταθμούς. Η σχετική σύμβαση υπεγράφη τον περασμένο Μάρτιο. Πρόκειται για επένδυση ύψους 660 εκατ. ευρώ στον δήμο Πειραιά και τις ευρύτερες περιοχές (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγία Βαρβάρα), που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από μέσα μεταφοράς.
Με την κατασκευή της επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά (υπολογίζεται να είναι έτοιμη το 2017), θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται μόλις σε 45 λεπτά. Με την παράδοση των επεκτάσεων του μετρό προς Ελληνικό και Χαϊδάρι, θα ξεκινήσει ουσιαστικά και η σταδιακή αλλαγή του χάρτη αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.
Ουσιαστικά, όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος», επιχειρείται η ανατροπή του σημερινού συστήματος αστικών συγκοινωνιών, με την κατάργηση πολλών λεωφορειακών γραμμών και τρόλεϊ, που θα λειτουργούν πλέον ως τροφοδοτικά στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ). Το νέο σύστημα δημοσίων επιβατικών μεταφορών θα στηρίζεται στα μέσα σταθερής τροχιάς και στη «συνεργασία» λεωφορείων, ΚΤΕΛ και τρόλεϊ, ώστε να μην «στοιβάζονται» όλα μαζί στον στενό ιστό της πόλης.