This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή] Ζημίες 1 δισ. ευρώ για ακτοπλόους μέσα στην τριετία 2009-2011

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Καθημερινή] Ζημίες 1 δισ. ευρώ για ακτοπλόους μέσα στην τριετία 2009-2011
Ερχονται λουκέτα πριν από το καλοκαίρι

Του Νικου Μπαρδουνια

Σε τεντωμένο σχοινί ακροβατούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εν όψει και της θερινής περιόδου, καθώς ακόμη και οι πιο αισιόδοξες προβλέψεις έχουν χρώμα «γκρίζο» για το μέλλον αρκετών εταιρειών, οι οποίες τα τρία τελευταία έτη εμφανίζουν σταθερά ζημίες που αγγίζουν το ένα δισ. ευρώ. Μάλιστα το κλίμα στην ακτοπλοΐα «βάρυνε» ακόμη περισσότερο με τα αποτελέσματα των εταιρειών τις ημέρες του Πάσχα. Ενώ περίμεναν να βάλουν στα ταμεία τους «ζεστό» χρήμα τελικώς είδαν τη διακίνηση επιβατών και οχημάτων να μειώνεται κατά 50% σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο, «βοηθούσης» βεβαίως και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με την 48ωρη απεργία στις 10 και 11 Απριλίου. Ετσι, πλέον, δεν είναι λίγοι αυτοί που φοβούνται ενδεχόμενο «λουκέτου» σε μία ή περισσότερες εταιρείες ακόμη και το καλοκαίρι!

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά την τριετία 2009 - 2011 μόνο οι εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες είχαν ζημίες που άγγιξαν τα 800 εκατ. ευρώ, ενώ μαζί και με τις υπόλοιπες, μεταξύ αυτών και την Hellenic Sea Way (HSW), εκτιμάται ότι οι ζημίες φθάνουν το ένα δισ. ευρώ. Το 2009 μόνο οι εισηγμένες εταιρείες, ΑΝΕΚ, Μινωικές Γραμμές, ΝΕΛ και Ομιλος Attica, είχαν ζημίες 215 εκατ. ευρώ, το 2010 οι ζημίες διευρύνθηκαν στα 345 εκατ. ευρώ και το 2011 άγγιξαν τα 210 εκατ. ευρώ. Το 2011 οι ζημίες εμφανίζονται μειωμένες, διότι πολλές εταιρείες κέρδισαν χρήματα μεταφέροντας ξένους πολίτες από τη φλεγόμενη Λιβύη.

«Είναι ξεκάθαρο ότι μετά συγκεκριμένα οικονομικά αποτελέσματα, τη μειωμένη διακίνηση επιβατών και οχημάτων κατά 20% σε σχέση με πέρσι και με τα καύσιμα να έχουν απογειωθεί, το ερώτημα “ποια μπορεί να είναι η τύχη της ακτοπλοΐας” απασχολεί σοβαρά πλέον όλους τους εμπλεκόμενους» ανέφεραν στην «Κ» κύκλοι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Κατά τους ίδιους, θα μπορούσαν να γίνουν δύο κινήσεις όπως: «η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ή η χρηματοδότηση από τράπεζες». Ωστόσο και τα δύο, υπό τις σημερινές συνθήκες, θεωρούνται απίθανα. Πρώτον, διότι οι μέτοχοι δεν είναι διατεθειμένοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη διαμαρτυρόμενοι και όχι αδίκως ότι έχουν ξεχάσει τι σημαίνει μέρισμα και δεύτερον, οι τράπεζες έκλεισαν τις «στρόφιγγες», καθώς θεωρούν ότι η χρηματοδότηση της ακτοπλοΐας αποτελεί κίνηση υψηλού ρίσκου. «Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί τα χρήματά μας, διότι όλα τα οικονομικά μεγέθη αλλά και τα δεδομένα μας «φωνάζουν» μη δώσετε χρήματα» ανέφερε τραπεζίτης και συμπλήρωσε: «Ακόμη και οι αξίες των πλοίων έχουν πέσει τόσο χαμηλά που δεν βοηθούν πλέον».

Οι προτάσεις του ΝΕΕ

Προκειμένου να μην καταρρεύσει η ακτοπλοΐα, να μείνουν νησιά χωρίς συγκοινωνία και η χώρα κομμένη στα δύο, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΝΕΕ) σε μελέτη του προτείνει τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν την ακτοπλοΐα να «βγει από τη ρουφήχτρα που την τραβάει στον βυθό της θάλασσας». Ειδικότερα, προτείνεται: 1) Να καταργηθεί η δεκάμηνη υποχρεωτική δρομολόγηση των πλοίων. Εάν δεν ίσχυε η υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση ένα ταχύπλοο θα μπορούσε να μειώσει το εργασιακό κόστος του κατά 52,5%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα συμβατικά θα μειωνόταν κατά 34,5%. 2) Να καθιερωθεί η ελαστικοποίηση στις οργανικές συνθέσεις στη βάση της αρχής «την υψηλή περίοδο περισσότερους ναυτικούς και τη χαμηλή λιγότερους, με βάση τα διεθνή δεδομένα ασφάλειας πλοίου και επιβατών». 3) Να μειωθεί ο ΦΠΑ επιβατών και οχημάτων καθώς και τα μη ανταποδοτικά Τέλη υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν τον ναύλο έως και 20%. Επίσης, από την πλευρά τους οι ακτοπλόοι ζητούν οι δρομολογιακές γραμμές να μην ορίζονται ανά πλοίο αλλά ανά εταιρεία. Δηλαδή, όπως ανέφεραν κύκλοι του ΣΕΕΝ, «εάν το δρομολόγιο καταχωρείται στην εταιρεία και όχι στο πλοίο, υπάρχει η δυνατότητα την υψηλή περίοδο να χρησιμοποιείται μεγαλύτερο σκάφος και πιο γρήγορο, ενώ τη χαμηλή περίοδο να χρησιμοποιείται ένα μικρότερο πλοίο ώστε να μειώνονται τα έξοδα που έχουν αυξηθεί σημαντικά». Ακόμη ζητούν οι επιδοτήσεις για τις γραμμές Δημόσιου Συμφέροντος να καταβάλλονται από το κράτος γρηγορότερα και όχι σε διάστημα 6-8 μηνών που ισχύει σήμερα.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
22-04-2012, 07:23 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Euro2Day] ΝΕΛ: Ζημιές 5,14 εκατ. ευρώ στο τρίμηνο Konstantinos 0 1.438 01-06-2013, 01:06 AM
Last Post: Konstantinos
  [Έθνος] Σε ρότα... χρεοκοπιών με νέες ζημιές 250 εκ. ευρώ AlexNik 0 1.161 01-10-2012, 01:48 AM
Last Post: AlexNik
  [Euro2Day] Στα 61 εκατ. οι ζημιές του ομίλου ΝΕΛ το 2011 meganium 0 1.207 30-03-2012, 07:30 PM
Last Post: meganium
  [Euro2Day] Minoan Lines: Στα €39,4 εκατ. οι ζημιές το 2011 meganium 0 1.554 29-03-2012, 08:04 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024