[Euro2Day] Αναζητείται λύση για την εφεδρεία στις αστικές συγκοινωνίες
Λύση με την οποία θα περιορίζονται οι επιπτώσεις της εργασιακής εφεδρείας στις αστικές συγκοινωνίες εξετάζει η κυβέρνηση η οποία καλείται να αντιμετωπίσει το «χάος» που αναμένεται να προκαλέσει στον κλάδο μια, χωρίς εξαιρέσεις, εφαρμογή του προγράμματος.
Κάτι τέτοιο θεωρείται βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε έξοδο από τις, ήδη αποψιλωμένες από εργατικό δυναμικό, συγκοινωνιακές εταιρείες εκατοντάδες εργαζόμενους και θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας.
Το θέμα εξετάστηκε στην συνάντηση που είχαν οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κκ. Βενιζέλος και Βορίδης από την οποία δεν προέκυψαν συγκεκριμένες αποφάσεις.
Ωστόσο, ο υπουργός Υποδομών στην τοποθέτησή του σημείωσε ότι τις επόμενες μέρες θα πρέπει να αναμένεται παρέμβαση της κυβέρνησης η οποία, τόνισε, θα πρέπει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μην απειληθεί η ταυτότητα και η ενότητα της συνολικής ρύθμισης για το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας.
Η γενικευμένη εξαίρεση των αστικών συγκοινωνιών από την εργασιακή εφεδρεία δεν θεωρείται πιθανή λύση καθώς σε μια τέτοια περίπτωση, είναι βέβαιο ότι θα προκαλούνταν έντονες αντιδράσεις από πολλούς άλλους φορείς που υπάγονται στον δημόσιο τομέα και οι οποίοι επίσης υποχρεώνονται να διώξουν εργαζόμενους παρότι είναι, όπως σημειώνουν, απαραίτητοι για την λειτουργία τους.
Οι δραματικές επιπτώσεις που θα έχει η υιοθέτηση της εργασιακής εφεδρείας στις αστικές συγκοινωνίες ήταν το αντικείμενο των συναντήσεων που είχε χθες ο κ. Βορίδης και με εκπροσώπους των εργαζομένων. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου να είναι πλήρως ενήμερος για την υπόθεση πριν προχωρήσει σε συνάντηση με τους εργαζόμενους συναντήθηκε με τις διοικήσεις των Οργανισμών των αστικών συγκοινωνιών, οι οποίοι τον ενημέρωσαν για την κατάσταση στους φορείς που εποπτεύουν.
Βορίδης: είναι παραγωγικές υπηρεσίες και δεν παρέχουν υπηρεσίες που παρέχει το δημόσιο
Στο πλαίσιο των συναντήσεων με τους συνδικαλιστές, ο υπουργός Μεταφορών, εξέφρασε για μια ακόμη φορά τη θέση ότι το μέτρο της εφεδρείας απειλεί την λειτουργία και συνεπώς τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών και για το λόγο αυτό θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα.
Ο κ. Βορίδης διαχώρισε σαφώς τους φορείς που υπάγονται στην αρμοδιότητά του από άλλους φορείς του δημοσίου σημειώνοντας ότι είναι αναγκαίες οι παρεμβάσεις στην εφαρμογή του μέτρου για να μην πληγούν όχι μόνο οι πολίτες που εξυπηρετούνται από τις αστικές συγκοινωνίες αλλά και υπηρεσίες που παρέχονται και φέρνουν έσοδα στα ταμεία του Κράτους, όπως είναι και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
«Είναι παραγωγικές εταιρείες, δεν είναι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες που παρέχει το ελληνικό δημόσιο γενικώς. Είναι υπηρεσίες οι οποίες έχουν να κάνουν με αντίτιμο. Έχουν να κάνουν με εισιτήρια, έσοδα από τις υπερπτήσεις, επομένως είναι πολύ συγκεκριμένο το ζήτημα το οποίο νομίζω ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Μεταφορών.
Να σημειώσουμε ότι υπέρ της εξαίρεσης των αστικών συγκοινωνιών από το μέτρο της εφεδρείας τάχθηκε και ο τομεάρχης Μεταφορών της Ν.Δ. κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος επίσης χθες συναντήθηκε με τον υπουργό Μεταφορών.
Πολυήμερες απεργίες αν δεν υπάρξει λύση
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες βρίσκονται ήδη με την απόφαση για απεργία παρά πόδα καθώς αν δεν δοθεί ικανοποιητική λύση στο θέμα της εργασιακής εφεδρείας σκοπεύουν να προχωρήσουν σε νέο γύρο απεργιακών κινητοποιήσεων στις 29-30 Νοεμβρίου και 1 & 2 Δεκεμβρίου.
Ήδη από το βράδυ της δευτέρας 510 εργαζόμενοι στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και 187 εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς έχουν λάβει, με εξώδικο, την επιστολή με την οποία τους γνωστοποιείται ότι θα πρέπει να αποχωρήσουν από τις εταιρείες καθώς εντάσσονται στο πρόγραμμα εργασιακής εφεδρείας.
Οι εργαζόμενοι εμφανίστηκαν αισιόδοξοι για την πιθανότητα να βρεθεί λύση. «Φαίνεται πως ο υπουργός έχει καταλάβει πλήρως ότι η εφαρμογή του μέτρου της εργασιακής εφεδρείας στο χώρο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ουσιαστικά κλείνει τις αστικές συγκοινωνίες», τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, Μιχάλης Λιαγούρης, διευκρινίζοντας ότι η εφαρμογή του νόμου σημαίνει πως 450 άτομα αποχωρούν από την κίνηση.
Ο γενικός γραμματέας του σωματείου κ. Αλέξανδρος Κομίνης τόνισε επίσης ότι ο κ. Βορίδης έδειξε να κατανοεί το πρόβλημά τους, αντιλαμβανόμενος ότι η εργασιακή εφεδρεία δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα ΜΜΜ.
ΟΣΕ
Ο υπουργός Μεταφορών συναντήθηκε επίσης και με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), ο πρόεδρος της οποίας Θανάσης Λεβέντης τόνισε ότι η εφεδρεία, εκτός από τις εργασιακές έχει και επιχειρησιακές επιπτώσεις, καθώς, αν εφαρμοστεί ο νόμος θα πρέπει να αποχωρήσουν από τον ΟΣΕ περισσότερα από 400 άτομα καθιστώντας ουσιαστικά αδύνατη την λειτουργία του σιδηρόδρομου.
Τέλος το σωματείο των εργαζομένων στην ΕΡΓΟΣΕ έθεσε στον υπουργό το σοβαρό πρόβλημα απορρόφησης των κονδυλίων του ΕΣΠΑ για τα σιδηροδρομικά έργα όπου σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις και χαμηλή απορροφητικότητα καθώς δεκάδες έργα έχουν «κολλήσει».
|