[Newsbeast.gr] «Λάθος η εφεδρεία στα μέσα μεταφοράς» - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Αθήνα & Θεσσαλονίκη (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=57) +--- Forum: Αθήνα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=87) +--- Thread: [Newsbeast.gr] «Λάθος η εφεδρεία στα μέσα μεταφοράς» (/showthread.php?tid=4249) |
[Newsbeast.gr] «Λάθος η εφεδρεία στα μέσα μεταφοράς» - meganium - 22-11-2011 Νομοθετική παρέμβαση προανήγγειλε ο Μ. Βορίδης Λάθος χαρακτήρισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης τις διαδικασίες που αποφασίστηκαν για να μπουν στο καθεστώς εφεδρείας εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι έχει ζητήσει στο «ανώτερο δυνατό επίπεδο» να υπάρξει αλλαγή του νόμου και εξέφρασε την εκτίμηση ότι σύντομα θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση για τον εξορθολογισμό της κατάστασης. Το μεσημέρι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες θα έχουν συνάντηση με τον Μάκη Βορίδη. Υπενθυμίζεται ότι για σήμερα, Τρίτη, έχει προγραμματιστεί στάση εργασίας από τις 12:00 έως τις 16:00 σε Μετρό, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και Τραμ. [Euro2Day] Αναζητείται λύση για την εφεδρεία στις αστικές συγκοινωνίες - meganium - 23-11-2011 Λύση με την οποία θα περιορίζονται οι επιπτώσεις της εργασιακής εφεδρείας στις αστικές συγκοινωνίες εξετάζει η κυβέρνηση η οποία καλείται να αντιμετωπίσει το «χάος» που αναμένεται να προκαλέσει στον κλάδο μια, χωρίς εξαιρέσεις, εφαρμογή του προγράμματος. Κάτι τέτοιο θεωρείται βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε έξοδο από τις, ήδη αποψιλωμένες από εργατικό δυναμικό, συγκοινωνιακές εταιρείες εκατοντάδες εργαζόμενους και θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας. Το θέμα εξετάστηκε στην συνάντηση που είχαν οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κκ. Βενιζέλος και Βορίδης από την οποία δεν προέκυψαν συγκεκριμένες αποφάσεις. Ωστόσο, ο υπουργός Υποδομών στην τοποθέτησή του σημείωσε ότι τις επόμενες μέρες θα πρέπει να αναμένεται παρέμβαση της κυβέρνησης η οποία, τόνισε, θα πρέπει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μην απειληθεί η ταυτότητα και η ενότητα της συνολικής ρύθμισης για το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας. Η γενικευμένη εξαίρεση των αστικών συγκοινωνιών από την εργασιακή εφεδρεία δεν θεωρείται πιθανή λύση καθώς σε μια τέτοια περίπτωση, είναι βέβαιο ότι θα προκαλούνταν έντονες αντιδράσεις από πολλούς άλλους φορείς που υπάγονται στον δημόσιο τομέα και οι οποίοι επίσης υποχρεώνονται να διώξουν εργαζόμενους παρότι είναι, όπως σημειώνουν, απαραίτητοι για την λειτουργία τους. Οι δραματικές επιπτώσεις που θα έχει η υιοθέτηση της εργασιακής εφεδρείας στις αστικές συγκοινωνίες ήταν το αντικείμενο των συναντήσεων που είχε χθες ο κ. Βορίδης και με εκπροσώπους των εργαζομένων. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου να είναι πλήρως ενήμερος για την υπόθεση πριν προχωρήσει σε συνάντηση με τους εργαζόμενους συναντήθηκε με τις διοικήσεις των Οργανισμών των αστικών συγκοινωνιών, οι οποίοι τον ενημέρωσαν για την κατάσταση στους φορείς που εποπτεύουν. Βορίδης: είναι παραγωγικές υπηρεσίες και δεν παρέχουν υπηρεσίες που παρέχει το δημόσιο Στο πλαίσιο των συναντήσεων με τους συνδικαλιστές, ο υπουργός Μεταφορών, εξέφρασε για μια ακόμη φορά τη θέση ότι το μέτρο της εφεδρείας απειλεί την λειτουργία και συνεπώς τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών και για το λόγο αυτό θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα. Ο κ. Βορίδης διαχώρισε σαφώς τους φορείς που υπάγονται στην αρμοδιότητά του από άλλους φορείς του δημοσίου σημειώνοντας ότι είναι αναγκαίες οι παρεμβάσεις στην εφαρμογή του μέτρου για να μην πληγούν όχι μόνο οι πολίτες που εξυπηρετούνται από τις αστικές συγκοινωνίες αλλά και υπηρεσίες που παρέχονται και φέρνουν έσοδα στα ταμεία του Κράτους, όπως είναι και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. «Είναι παραγωγικές εταιρείες, δεν είναι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες που παρέχει το ελληνικό δημόσιο γενικώς. Είναι υπηρεσίες οι οποίες έχουν να κάνουν με αντίτιμο. Έχουν να κάνουν με εισιτήρια, έσοδα από τις υπερπτήσεις, επομένως είναι πολύ συγκεκριμένο το ζήτημα το οποίο νομίζω ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Μεταφορών. Να σημειώσουμε ότι υπέρ της εξαίρεσης των αστικών συγκοινωνιών από το μέτρο της εφεδρείας τάχθηκε και ο τομεάρχης Μεταφορών της Ν.Δ. κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος επίσης χθες συναντήθηκε με τον υπουργό Μεταφορών. Πολυήμερες απεργίες αν δεν υπάρξει λύση Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες βρίσκονται ήδη με την απόφαση για απεργία παρά πόδα καθώς αν δεν δοθεί ικανοποιητική λύση στο θέμα της εργασιακής εφεδρείας σκοπεύουν να προχωρήσουν σε νέο γύρο απεργιακών κινητοποιήσεων στις 29-30 Νοεμβρίου και 1 & 2 Δεκεμβρίου. Ήδη από το βράδυ της δευτέρας 510 εργαζόμενοι στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ και 187 εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς έχουν λάβει, με εξώδικο, την επιστολή με την οποία τους γνωστοποιείται ότι θα πρέπει να αποχωρήσουν από τις εταιρείες καθώς εντάσσονται στο πρόγραμμα εργασιακής εφεδρείας. Οι εργαζόμενοι εμφανίστηκαν αισιόδοξοι για την πιθανότητα να βρεθεί λύση. «Φαίνεται πως ο υπουργός έχει καταλάβει πλήρως ότι η εφαρμογή του μέτρου της εργασιακής εφεδρείας στο χώρο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ουσιαστικά κλείνει τις αστικές συγκοινωνίες», τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, Μιχάλης Λιαγούρης, διευκρινίζοντας ότι η εφαρμογή του νόμου σημαίνει πως 450 άτομα αποχωρούν από την κίνηση. Ο γενικός γραμματέας του σωματείου κ. Αλέξανδρος Κομίνης τόνισε επίσης ότι ο κ. Βορίδης έδειξε να κατανοεί το πρόβλημά τους, αντιλαμβανόμενος ότι η εργασιακή εφεδρεία δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα ΜΜΜ. ΟΣΕ Ο υπουργός Μεταφορών συναντήθηκε επίσης και με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), ο πρόεδρος της οποίας Θανάσης Λεβέντης τόνισε ότι η εφεδρεία, εκτός από τις εργασιακές έχει και επιχειρησιακές επιπτώσεις, καθώς, αν εφαρμοστεί ο νόμος θα πρέπει να αποχωρήσουν από τον ΟΣΕ περισσότερα από 400 άτομα καθιστώντας ουσιαστικά αδύνατη την λειτουργία του σιδηρόδρομου. Τέλος το σωματείο των εργαζομένων στην ΕΡΓΟΣΕ έθεσε στον υπουργό το σοβαρό πρόβλημα απορρόφησης των κονδυλίων του ΕΣΠΑ για τα σιδηροδρομικά έργα όπου σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις και χαμηλή απορροφητικότητα καθώς δεκάδες έργα έχουν «κολλήσει». [Έθνος] Εξαίρεση από το μέτρο ζητούν οι εργαζόμενοι - meganium - 29-11-2011 Ετοιμοι για ολομέτωπη σύγκρουση με την κυβέρνηση εμφανίζονται οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αντιδρώντας στην εφεδρεία αλλά και την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου. Ετοιμοι για ολομέτωπη σύγκρουση με την κυβέρνηση εμφανίζονται οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αντιδρώντας στην εφεδρεία αλλά και την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου. Ηδη χθες οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ προχώρησαν σε κατάληψη της κεντρικής υπηρεσίας της Υπηρεσίας στο Ελληνικό με στόχο να παρεμποδίσουν την υπογραφή των σχετικών πράξεων εφεδρείας. Χθες επρόκειτο να εκδοθεί λίστα με συνολικά 120 ονόματα υπαλλήλων που θα υπαχθούν στο μέτρο, από τους συνολικά 250 που προβλέπεται για την ΥΠΑ. Την ίδια στιγμή δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμα εάν θα υπάρξει ρύθμιση εξαίρεσης των συγκεκριμένων κλάδων από την εφεδρεία, ενώ ο υπουργός Υποδομών, Μάκης Βορίδης, ο οποίος συναντάται σήμερα με τους εργαζομένους σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ, σημείωσε χθες στο "Εθνος" ότι "είναι ζήτημα ημερών τόσο η ολοκλήρωση των λιστών από τις διοικήσεις όσο και η ενδεχόμενη ρύθμιση για την εξαίρεση ορισμένων ειδικοτήτων σε συγκεκριμένους κλάδους". Συναντήσεις Ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξουν και εκ των υστέρων εξαιρέσεις για την εφεδρεία αλλά όχι για το μισθολόγιο. Αργά το απόγευμα ο υπουργός συναντήθηκε με τις διοικήσεις της ΥΠΑ και των αστικών συγκοινωνιών για το θέμα της εφεδρείας για το οποίο δήλωσε ότι υπάρχουν στοιχεία βάσει των οποίων η οριζόντια εφαρμογή μπορεί να έχει επιπτώσεις στο συγκοινωνιακό έργο και στα έσοδα. Σήμερα οι εργαζόμενοι θα αποφασίσουν για τις επόμενες κινητοποιήσεις. Στο μεταξύ σε κατάληψη της Διεύθυνσης Διοικητικού του Υπ. Πολιτισμού και Τουρισμού προχώρησε χθες αντιδρώντας στην εφεδρεία και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στο υπ. Πολιτισμού. |