This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4.25 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Isotimia.gr] Σε... 1 χρόνο η παράδοση των έτοιμων επεκτάσεων του Αττικό Μετρό

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Isotimia.gr] Σε... 1 χρόνο η παράδοση των έτοιμων επεκτάσεων του Αττικό Μετρό
Του Φώτη Φωτεινού

Το «πράσινο φως» του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σε διάστημα 30 ημερών, περιμένουν στο υπουργείο Υποδομών για να ξεμπλοκάρουν οι επεκτάσεις του Αττικό Μετρό.

Εφόσον η Δικαιοσύνη κρίνει νόμιμη την υπογραφή της σχετικής σύμβασης με τη Siemens, σε διάστημα ενός έτους θα παραδοθούν οι σταθμοί Ηλιούπολη, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Άλιμος, Ανθούπολη, Περιστέρι και Χαϊδάρι.

Οι ανωτέρω σταθμοί παραμένουν, ως και σήμερα, «όμηροι» της Πολιτείας και της γερμανικής εταιρείας.

Αν και έτοιμοι προς λειτουργία, εξαιτίας της μη ανανέωσης (από το 2008) της σχετικής σύμβασης με τη Siemens (η γερμανική εταιρεία έχει την ευθύνη εγκατάστασης του συστήματος σηματοδότησης στους συρμούς και τους σταθμούς) παραμένουν ανενεργοί.

Μόλις αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο της Siemens, καμία κυβέρνηση (ΝΔ ως το 2009 και το ΠΑΣΟΚ αργότερα) δεν αναλάμβανε την ευθύνη για την υπογραφή της.

Η υπογραφή της σύμβασης, περί τα 41,2 εκατ. ευρώ, φαντάζει μονόδρομος, καθώς το σύστημα σηματοδότησης άλλων εταιρειών δεν είναι συμβατό με αυτό, που έχει ήδη εγκαταστήσει η Siemens, στους παλαιότερους σταθμούς.

Η ατολμία των δυο κυβερνήσεων είχε ως αποτέλεσμα τεράστια διαφυγόντα έσοδα για την «Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας» (ΑΜΕΛ), αλλά και μέγιστη ταλαιπωρία για τους κατοίκους των εξεταζομένων περιοχών.

Έπειτα από το πέρας 3 ετών, η εταιρεία «Αττικό Μετρό» (κατασκευαστικό κομμάτι) εξουσιοδοτήθηκε να αποστείλει τη σχετική σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Στελέχη του υπουργείου Υποδομών εκφράζουν την αισιοδοξία ότι η Δικαιοσύνη θα δώσει, εντός 30ημερών, το «πράσινο φως» για την υπογραφή της σύμβασης.

Προτεραιότητα στους σταθμούς Περιστέρι και Ανθούπολη
Εφόσον ανανεωθεί η σύμβαση με τη Siemens, ύψους περί τα 41,4 εκατ. ευρώ, απαιτείται διάστημα μεταξύ 6 - 12 μηνών για να λειτουργήσουν οι εφτά σταθμοί.

Αυτό θα συντελεστεί σταδιακά, αφού τοποθετηθούν τα συστήματα σηματοδότησης και γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές. Προτεραιότητα φαίνεται ότι θα δοθεί στο Περιστέρι και την Ανθούπολη, θα ακολουθήσει το Χαϊδάρι και μετέπειτα η Ηλιούπολη, ο Άλιμος, η Αργυρούπολη και το Ελληνικό.

Τι σημαίνει πρακτικά η παράδοση εφτά σταθμών; Τουλάχιστον 160.000 ημερήσιους επιβάτες, οι οποίοι θα προστεθούν στους 750.000 που διακινούνται καθημερινά από το Μετρό.

Μάλιστα, με την προσθήκη των σταθμών του Πειραιά, το Αττικό Μετρό θα εκτείνεται σε 68 χλμ, διαθέτοντας 43 σταθμούς και 1.070.000 καθημερινούς επιβάτες.

Οι νέοι ημερήσιοι επιβάτες (160.000 από τους εφτά υπό παράδοση σταθμούς και οι 60.000 από τους έξι νέους σταθμούς προς Πειραιά) χαρακτηρίζονται «αναγκαίοι» για την οικονομική βιωσιμότητα της ΑΜΕΛ.

Η ΑΜΕΛ, η εταιρεία εκμετάλλευσης του Μετρό, παραμένει ζημιογόνος, σημειώνοντας πέρσι μείωση πωλήσεων κατά 2 εκατ.

Οι ζημιές προ φόρων αγγίζουν τα 12 εκατ., έναντι 19 εκατ. το 2009. Η εταιρεία αποτελούσε κάποτε το «διαμάντι» των αστικών συγκοινωνιών, όντας πάντοτε κερδοφόρος.

Αποσφραγίζονται οι προσφορές για Πειραιά
Πέρα από την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το δεύτερο «φλέγον» ζήτημα του Αττικό Μετρό αποτελεί η επέκταση στον Πειραιά. Στον διαγωνισμό, προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ, απομένουν πέντε σχήματα. Η Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου δεν κατέθεσε οικονομική προσφορά, με αποτέλεσμα να αποκλειστεί από τη συνέχεια του διαγωνισμού.

Το έργο διεκδικούν τα εξής σχήματα:

1. IMPREGILO – ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – SELI – ANSALDO STS.
2. FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH.
3. DRAGADOS S.A. – ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ.
4. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ.
5. J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLASPA – ALSTOMTRANSPORTSA.

Η Μηχανική είχε προσφύγει στην ΕΕ, εξαιτίας της «κρυφής» συμμετοχής της Siemens στο κοινοπρακτικό σχήμα των Άκτωρ (νυν Ελλάκτωρ) και ΤΕΡΝΑ. H ΕΕ απέρριψε την προσφυγή της Μηχανικής, παρέχοντας στην γερμανική εταιρεία το δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό και συνεπακόλουθα, στο εν λόγω σχήμα. Η Siemens μετέχει στο σχήμα των Άκτωρ – Τέρνα ως δηλωμένος «υπεργολάβος».

Εφόσον δεν «αλληλοσπαραχθούν» οι εταιρείες με ενστάσεις και νέες προσφυγές στην ΕΕ, το Αττικό Μετρό θεωρεί πιθανή την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών σε διάστημα 15 ημερών.
10-05-2011, 11:34 AM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Αττικό Μετρό] ΔΤ: Σύμφωνο συνεργασίας Δήμου Πειραιώς και Αττικό Μετρό Α.Ε. Konstantinos 0 1.584 12-06-2012, 05:24 PM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024