This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 3.29 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Euro2Day] Σιδηρόδρομος: ΣΔΙΤ στο δίκτυο της Πελοποννήσου

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Euro2Day] Σιδηρόδρομος: ΣΔΙΤ στο δίκτυο της Πελοποννήσου
Ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο σχέδιο για την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου, το οποίο, μετά την απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να περικόψει τα ζημιογόνα δρομολόγια της, παραμένει ανενεργό, παρά την πρόσφατη και δαπανηρή αναβάθμισή του, σκοπεύει να υλοποιήσει η Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Το σχέδιο, το οποίο ανακοίνωσε ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης, προβλέπει Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) για την αξιοποίηση του δικτύου το οποίο έχει ουσιαστικά περιέλθει σε αχρηστία, αφότου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «έκοψε» ζημιογόνα δρομολόγια επιχειρώντας να συμμαζέψει τα οικονομικά της.

Η απόφαση αυτή είχε ως συνέπεια το δίκτυο να μην χρησιμοποιείται πλέον από κανέναν παρότι την τελευταία οκταετία για την ανακαίνιση της υποδομής της μετρικής γραμμής Κορίνθου-Καλαμάτας επενδύθηκαν παραπάνω από 70 εκατομμύρια ευρώ.

Επιπλέον για την προμήθεια 12 σύγχρονων συρμών τύπου RAILBUS δαπανήθηκαν περί τα 36 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για τον οδοντωτό Διακοφτού-Καλαβρύτων οι επενδύσεις αναβάθμισης της υποδομής και προμήθειας τροχαίου υλικού ανήλθαν σε 40 εκατομμύρια ευρώ.


Μικρά τμήματα αξιοποιούνται σήμερα

Από αυτό το σύνολο αυτού του σιδηροδρομικού δικτύου σήμερα γίνεται αξιοποίηση ορισμένων τμημάτων όπως του Προαστιακού της Πάτρας, της γραμμής Ολυμπία – Κατάκωλο αλλά και του οδοντωτού που παρουσιάζουν υπολογίσιμη επιβατική κίνηση και σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης.

Χαρακτηριστικά ο προαστιακός σιδηρόδρομος στην πόλη της Πάτρας μεταφέρει περίπου 3.000 επιβάτες την ημέρα χωρίς να γίνεται εντατική εκμετάλλευση, καθώς στην διαδρομή με τον προαστιακό, μήκους 13 χιλιομέτρων, που σε μόλις 15 λεπτά συνδέσει το κέντρο της πόλης με τα προάστια, πραγματοποιείται ένα δρομολόγιο κάθε ώρα.


Μεγάλες δυνατότητες αξιοποίησης για τουριστικούς σκοπούς

Διαβλέποντας τις υπολογίσιμες δυνατότητες ανάπτυξης του σιδηροδρόμου, κυρίως για τουριστικούς σκοπούς, η Περιφέρεια Πελοποννήσου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και την ΕΡΓΟΣΕ έχουν ετοιμάσει σχέδιο για πιλοτική δραστηριότητα όσον αφορά την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της περιοχής.

Ο χαρακτήρας του σχεδίου αυτού εστιάζει στον τουρισμό αλλά θα καλύπτει μεταφορικές και εμπορικές ανάγκες τόνισε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης κ. Τατούλης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου στο οποίο ανέφερε ότι στο άμεσο μέλλον θα υπάρξουν επαφές με παράγοντες του υπουργείου Μεταφορών.


Βιώσιμη εκμετάλλευση

Παράγοντες της περιοχής θεωρούν ότι υπάρχουν προϋποθέσεις για βιώσιμη λειτουργία του προαστιακού Καλαμάτας (Καλαμάτα - Μεσσήνη, Καλαμάτα - ΤΕΙ-Αρις, Καλαμάτα- Μελιγαλάς-Διαβολίτσι - Κυπαρισσία) αλλά και του τμήματος Κόρινθος – Άργος -Ναύπλιο με ανταπόκριση με τον προαστιακό Αθηνών – Κορίνθου - Κιάτου.

Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά το δίκτυο της Πελοποννήσου έχει, σχεδόν στο σύνολό του, σημαντικότατες δυνατότητες για βιώσιμη τουριστική εκμετάλλευση. Χαρακτηριστικό είναι ότι συνδέει ολόκληρη τη δυτική ακτογραμμή της Πελοποννήσου (Πάτρα-Κυπαρισσία-Καλαμάτα) και λιμάνια με έντονη τουριστική - επιβατική κίνηση (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκωλο), με σημαντικούς τουριστικούς πόλους αναψυχής (Ολυμπία, Καϊάφα και ολόκληρη η δυτική ακτή κ.λπ.).

Το ίδιο ισχύει και για τη γραμμή που διασχίζει την Πελοποννησιακή ενδοχώρα (Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο–Τρίπολη-Καλαμάτα), η οποία μπορεί να συνδέσει, τουριστικούς πόλους και περιοχές όπως το Ναύπλιο, οι Μυκήνες, η ορεινή Αρκαδία και η Μεσσηνία.


Μνημεία

Ο σιδηροδρομικός τουρισμός που είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένος σε αρκετές χώρες της Ευρώπης μπορεί να αποτελέσει και για τη χώρα μας μια αξιόλογη πρόταση, συμβάλλοντας και στην διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος.

Επίσης στην περίπτωση της Πελοποννήσου ευκολότερα τα κάνει τα πράγματα το γεγονός ότι πέρα από το δίκτυο, διαθέσιμο υπάρχει και το τροχαίο υλικό καθώς εκτός από τις 12 αυτοκινητάμαξες RAILBUS ηλικίας 8 ετών υπάρχουν και 20 αυτοκινητάμαξες ΜΑΝ ηλικίας 20 ετών που μπορούν να δρομολογηθούν άμεσα.


Ενδιαφέρον και από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Να σημειώσουμε πάντως πως και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενδιαφέρεται για την τουριστική αξιοποίηση του δικτύου. Η εταιρεία μόλις το περασμένο Σαββατοκύριακο οργάνωσε την τρίτη κατά σειρά θεματική εκδρομή με τραίνο στο ιστορικό δίκτυο της Πελοποννήσου στο τμήμα Πύργος - Καλαμάτα – Πύργος.

Σύμφωνα με την εταιρεία οι δύο πρώτες, ιδιαίτερα επιτυχημένες, διοργανώσεις πραγματοποιήθηκαν στις αρχές και στο τέλος του Σεπτέμβρη, με μεγάλη ανταπόκριση, ενθαρρύνοντας τη συνέχεια στις θεματικές σιδηροδρομικές εκδρομές.

Κατά την διήμερη εκδρομή το τραίνο διήνυσε τη διαδρομή Πύργος – Καλαμάτα – Πύργος με ενδιάμεσες στάσεις σε Ζευγολατιό, Χράνους και Καλόνερο.

της Μάρως Τσαντήλα
22-11-2012, 02:33 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
ΟΣΕ [Euro2Day]Τα νέα σχέδια του ΟΣΕ για το δίκτυο της Πελοποννήσου AlexNik 0 1.475 21-07-2014, 10:09 AM
Last Post: AlexNik
  [Metaforespress.gr] "Απαλλοτριώνεται" το δίκτυο Πελοποννήσου! Nikolas A. 0 1.172 06-01-2014, 06:34 PM
Last Post: Nikolas A.
  [Euro2Day] ΟΣΕ: Στην... κατάψυξη τα ΣΔΙΤ της συντήρησης meganium 0 1.341 20-11-2013, 08:05 PM
Last Post: meganium
  [Euro2Day] Σιδηρόδρομος: Προβληματικό το δίκτυο AlexNik 0 1.168 02-08-2013, 10:03 AM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024