This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 20 Vote(s) - 3.2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[E2D] Συγχωνεύονται ηλεκτρικός και μετρό

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[E2D] Συγχωνεύονται ηλεκτρικός και μετρό
Σε ενεργοποίηση της διαδικασίας συγχώνευσής τους πρόκειται να προχωρήσουν ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος ΗΣΑΠ και η ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρία Λειτουργίας), όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας χθες στη Βουλή, στο πλαίσιο της συνεδρίασης της επιτροπής ΔΕΚΟ, η οποία ενέκρινε κατά πλειοψηφία την τοποθέτηση του νέου προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΑΜΕΛ κ. Σ. Μιχαλόπουλου.

Σύμφωνα με τον υπουργό, οι δύο εταιρίες θα έχουν κοινό διοικητικό συμβούλιο, προϋπόθεση που κρίνεται απαραίτητη για την εύρυθμη κοινή λειτουργία αλλά και εξαιτίας της μείωσης του κόστους. Ο κ. Ρέππας έκανε επίσης λόγο για νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής που προωθείται, ώστε σε συνεργασία τα μέσα μεταφοράς να εξυπηρετούν τον πολίτη, ώστε να μη χρησιμοποιεί Ι.Χ.

Η αλλαγές στη διοικητική δομή των συγκοινωνιακών φορέων, οι οποίοι υπάγονται στην αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, εκτός από την παροχή καλύτερων υπηρεσιών έχουν παράλληλα στόχο να μειώσουν και τα σημαντικά ελλείμματα που δημιουργούν οι συγκεκριμένες εταιρίες και υπολογίζονται σε 3 εκατομμύρια περίπου την ημέρα.

Με το νέο συγκοινωνιακό μοντέλο που προωθείται, το μετρό, που βρίσκεται σε φάση επέκτασης του δικτύου του, και ο ΗΣΑΠ, στον οποίο αυτήν την εποχή βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλο πρόγραμμα έργων για την αντικατάσταση της γραμμής, θα αναλάβουν τον κύριο όγκο των μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο, ενώ οι εταιρίες ΗΛΠΑΠ και ΕΘΕΛ θα "περιοριστούν" σε τροφοδοτικό ρόλο των μέσων σταθερής τροχιάς.

Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα πραγματοποιούν κυρίως διαδρομές προς τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, μειώνοντας, μετά και την ολοκλήρωση των εκτελούμενων έργων, τα δρομολόγια κορμού που εκτελούν.

Με τον τρόπο αυτόν υπολογίζεται ότι θα γίνει καλύτερη εκμετάλλευση των πόρων των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, αφού θα επιτρέψει να απελευθερωθούν λεωφορεία και τρόλεϊ από περιοχές που εξυπηρετούνται με μετρό, ηλεκτρικό ή τραμ και να κατευθυνθούν σε αυτές που σήμερα δεν εξυπηρετούνται επαρκώς.

Η αναδιάρθρωση αυτή μπορεί να επιτρέψει και την επέκταση σε περιοχές οι οποίες σήμερα δεν καλύπτονται καθόλου από τα αστικά μέσα μεταφορών.

Σωρευμένα ελλείμματα 17 δισ. ευρώ

Στόχος της αναδιάρθρωσης που σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών είναι η μείωση των ελλειμμάτων που σωρευτικά για τους συγκοινωνιακούς φορείς υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 17 δισ. ευρώ. Τη μεγαλύτερη στο τεράστιο έλλειμμα την έχει ο ΟΣΕ, του οποίου το συσσωρευμένο έλλειμμα έχει ξεπεράσει τα 9,2 δισ. ευρώ.

Για τον συγκεκριμένο οργανισμό το υπουργείο σχεδιάζει επίσης πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, το οποίο θα αφορά στην υλοποίηση του σχεδίου λειτουργικού διαχωρισμού. Μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού αναμένεται ότι θα παρουσιαστεί το νέο σχέδιο, το οποίο ετοιμάζει ο σύμβουλος και όπου θα καταγράφονται οι επόμενες κινήσεις, ώστε να δοθεί λύση σε ένα από τα προβλήματα του οργανισμού, ο οποίος τα τελευταία πέντε χρόνια έχει υπερδιπλασιάσει τις δαπάνες μισθοδοσίας, την ώρα που το προσωπικό του έχει μειωθεί κατά 2.200 άτομα.

Στο πλαίσιο του σχεδίου αυτού, ο ΟΣΕ θα αναλάβει χρέη διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής αλλά και την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας του, η ΕΡΓΟΣΕ θα παραμείνει αυτοτελής εταιρία όπως και σήμερα και θα δραστηριοποιείται στον τομέα των σιδηροδρομικών έργων, ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αποτελέσει την κρατική σιδηροδρομική εταιρία, η οποία δεν θα χρηματοδοτείται από τον προϋπολογισμό. Εξαίρεση θα αποτελούν οι γραμμές στις οποίες το κράτος θα υποχρεούται να παρέχει δημόσια υπηρεσία (άγονες γραμμές). Οι γραμμές αυτές θα χρηματοδοτούνται από το Δημόσιο κατά το πρότυπο των αεροπορικών άγονων γραμμών.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι η επιτροπή ΔΕΚΟ κατά τη χθεσινή συνεδρίασή της ενέκρινε τον διορισμό και του κ. Κ. Καραγιαννόπουλου στη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΕΘΕΛ
(This post was last modified: 05-03-2010, 12:31 AM by AlexNik.)
05-03-2010, 12:27 AM
Website Find Reply
AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#2
[Καθημερινή] Μία διοίκηση σε Μετρό - ΗΣΑΠ
Αλεξανδρα Κασσιμη

Στην ενοποίηση των διοικήσεων της ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) και των ΗΣΑΠ προχωράει το υπουργείο Υποδομών, σε μια προσπάθεια περιορισμού των δαπανών. Μακροπρόθεσμος στόχος είναι η ενοποίηση των δύο εταιρειών, η οποία, όμως, βρίσκει πολλά εμπόδια. Πρόκειται για το πρώτο στάδιο του προγραμματισμού που προβλέπει πλήρη ενοποίηση όλων των εταιρειών μέσων σταθερής τροχιάς, η οποία, όπως διαβεβαιώνουν στελέχη του υπουργείου, θα γίνει «χωρίς να θιγούν εργασιακά δικαιώματα και με τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων», δεδομένου ότι υπάρχουν διαφορές στα μισθολόγια των δύο εταιρειών.

Το παρεμφερές έργο των δύο εταιρειών οδήγησε στην επιλογή ενός προσώπου στη θέση διοίκησης της ΑΜΕΛ και των ΗΣΑΠ. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΜΕΛ ορίστηκε ο κ. Σαράντης Μιχαλόπουλος, ο οποίος αναμένεται να αναλάβει και τη διοίκηση των ΗΣΑΠ. Ωστόσο, οι μισθολογικές ανισότητες και οι διαφορές στο καθεστώς λειτουργίας των δύο εταιρειών καθιστούν αδύνατη την ενοποίησή τους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ανομοιογένεια στις αποδοχές των εργαζομένων στις δύο εταιρείες προκύπτει από το γεγονός ότι εκείνοι που εργάζονται στους ΗΣΑΠ μετρούν πολύ μεγαλύτερη προϋπηρεσία (έως και 30 χρόνια) από τους εργαζομένους στο μετρό (το πολύ 10 χρόνια). Οι τελικές αποδοχές των εργαζομένων στους ΗΣΑΠ διαμορφώνονται από τις αυξήσεις ανά 3ετία, τις υπερωρίες (κυρίως στις ειδικότητες των τεχνικών όπου υπάρχουν ελλείψεις), την εργασία κατά τις Κυριακές και άλλα επιδόματα. Οι υπερωρίες στο μετρό είναι πολύ περιορισμένες, οι εργαζόμενοι λαμβάνουν το κατά 75% προσαυξημένο ημερομίσθιο τις Κυριακές, αλλά τα επιδόματα είναι περιορισμένα.

Δικαιοδοσία
Οι ΗΣΑΠ έχουν στη δικαιοδοσία τους τόσο το λειτουργικό κομμάτι του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου όσο και το κομμάτι της υποδομής. Η ΑΜΕΛ από την άλλη είναι εταιρεία λειτουργίας, με αποτέλεσμα να μη διατηρεί το κομμάτι της υποδομής, το οποίο δεν επιβαρύνει και τους προϋπολογισμούς της. Στελέχη του υπουργείου Υποδομών σημειώνουν ότι δεν αποκλείεται μελλοντικά να γίνει προσπάθεια εξίσωσης των μισθών των εργαζομένων των δύο εταιρειών, μόνο όμως για τους νεοπροσλαμβανόμενους. Μέσω της ενοποίησης της διοίκησης εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί αποτελεσματικότερη επικοινωνία μεταξύ των δύο εταιρειών, οι οποίες θα πρέπει να αλληλοσυμπληρώνονται σε επίπεδο δρομολογίων.
(This post was last modified: 09-03-2010, 06:06 PM by AlexNik.)
09-03-2010, 06:06 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Euro2Day] Ηλεκτρικός: Αναβαθμίζεται σε... υπέργειο μετρό AlexNik 0 1.340 21-06-2012, 09:39 AM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024