AlexNik
Administrator
Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
|
[Euro2Day] Ηλεκτρικός: Αναβαθμίζεται σε... υπέργειο μετρό
Με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου προς τους επιβάτες του. Μετά την ολοκλήρωση των έργων της γραμμής που έκαναν τα δρομολόγια πιο γρήγορα και ασφαλέστερα, σειρά έχει τώρα η έναρξη λειτουργίας της τηλεματικής.
Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο οι οθόνες που έχουν εγκατασταθεί, εδώ και καιρό, σε όλους στους σταθμούς του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου θα δίνουν πληροφορίες για τα δρομολόγια του μέσου.
Το σύστημα τηλεματικής βρίσκεται σε πλήρη δοκιμή και αναμένεται ότι σε δύο μήνες θα είναι σε ετοιμότητα προκειμένου να παρέχει ενημέρωση στους επιβάτες. Με την ενεργοποίηση ης τηλεματικής ανοίγει μια νέα σελίδα στην ιστορία του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου ο οποίος λειτουργεί από το 1869 και είναι ο τρίτος παλιότερος σιδηρόδρομος πόλης παγκοσμίως, αφού όταν κατασκευάστηκε αντίστοιχο μέσο διέθεταν μόνο η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο.
Μείωση θορύβου
Πέρα όμως από την ενεργοποίηση της τηλεματικής που θα συμβάλει σημαντικά στην αναβάθμιση των υπηρεσιών του Ηλεκτρικού προς την ίδια κατεύθυνση κινείται και το έργο τοποθέτησης απορροφητικών πλακών που θα γίνει στην γραμμή του ηλεκτρικού η διέλευση των συρμών θα γίνει εξαιρετικά αθόρυβη μειώνοντας την όχληση στην πόλη.
Ο σχετικός διαγωνισμός που πραγματοποιήθηκε από την ΣΤΑΣΥ ΑΕ στα μέσα του περασμένου μήνα, περιελάμβανε την τοποθέτηση ηχοαπορροφητικών πλακών στα σημεία εφαρμογής σταθερής επιδομής και λείανση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Φάληρο ως την Κηφισιά στο οποίο πρόσφατα πραγματοποιήθηκαν έργα ανακαίνισης της γραμμής χωρίς, ωστόσο, να προβλεφθεί η τοποθέτηση των εν λόγω πλακών.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 13.332.684 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ), με χρόνο υλοποίησης τους εννέα μήνες και περιλαμβάνει:
α) Εργασίες τοποθέτησης ηχοαπορροφητικών πλακών σε όλες τις περιοχές του σιδηροδρομικού διαδρόμου της Γραμμής 1 της ΣΤΑΣΥ ΑΕ/ ΗΣΑΠ μεταξύ των σταθμών Φάληρο και Κηφισιά όπου έχει εφαρμοστεί σταθερή επιδομή RHEDA 2000, καθώς και επί των τοιχίων αντιστήριξης στις περιοχές όπου ο σιδηροδρομικός διάδρομος βρίσκεται σε όρυγμα.
β) Εργασίες λείανσης και φρεζαρίσματος των νέων σιδηροτροχιών της Γραμμής 1 μεταξύ των σταθμών Φάληρο και Κηφισιά καθώς και των αλλαγών τροχιάς γραμμής 1 που περιλαμβάνονται μεταξύ των παραπάνω σταθμών.
Υπέργειο μετρό
Η ολοκλήρωση των έργων που εκτελούνται στην γραμμή του ηλεκτρικού εδώ και χρόνια και η αναβάθμιση της θα μετατρέψουν το μέσο σε υπέργειο μετρό που τίποτα δεν θα έχει να ζηλέψει από το υπόγειο… «ξαδελφάκι», ενώ θα αυξηθεί και η μεταφορική ικανότητα.
Τα μέσα σταθερής τροχιάς εξελίσσονται πλέον στον κύριο βραχίονα των μέσων μαζικής μεταφοράς στην πρωτεύουσα καθώς τον τελευταίο χρόνο συρρικνώνεται όλο και περισσότερο το έργο των οδικών μέσων που αναλαμβάνουν περιφερειακό ρόλο.
Μετρό, Ηλεκτρικός και Τραμ έχουν εδώ και ένα χρόνο ενταχθεί στην εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ.). Η εταιρεία την προηγούμενη χρονιά είχε κύκλο εργασιών 126,9 εκατ. ευρώ. Οι ζημιές προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 55,4 εκατ. ευρώ, οι λειτουργικές ζημιές (ΕΒΙΤDΑ) στα 19,2 εκατ. και οι ζημιές μετά από φόρους στα 123,1 εκατ. ευρώ.
Τα ίδια κεφάλαια της ΣΤΑΣΥ ανέρχονται σε 1 δισ. ευρώ ενώ οι υποχρεώσεις της εταιρείας σε 284 εκατομμύρια ευρώ.
Πάντως για την τρέχουσα χρονιά υπολογίζεται, βάσιμα, ότι η εταιρεία θα περάσει σε θετική θέση κυρίως ως συνέπεια της δραστικής μείωσης του λειτουργικού κόστους που επέφεραν οι περικοπές στους μισθούς των εργαζομένων.
|
|
21-06-2012, 09:39 AM |
|