[PortNet.gr] Προγραμματισμός υλοποίησης έργων από την Αττικό Μετρό στον Πειραιά
Συνάντηση εργασίας είχε ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Στέφανος Χρήστου, με τον Πρόεδρο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» , Χρήστο Τσίτουρα, κατά την οποία συζητήθηκαν ζητήματα που αφορούν τον προγραμματισμό υλοποίησης έργων στον ευρύτερο Πειραιά, θέτοντας το πλαίσιο για τη στενότερη συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών.
Πιο συγκεκριμένα ο Πρόεδρος της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» παρουσίασε τις απόψεις της εταιρείας και το χρονοδιάγραμμα ενεργειών για τα παρακάτω έργα ως ακολούθως:
Α. ΕΡΓΑ ΥΠΟ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
Α.1. Επέκταση της Γραμμής 3 από το Σταθμό Αγ. Μαρίνα (π. Χαϊδάρι) μέχρι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Στο πλαίσιο του έργου αυτού προβλέπονται 6 νέοι σταθμοί: Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς (πλησίον του ομώνυμου σταθμού των ΗΣΑΠ) και Δημοτικό Θέατρο.
Ολοκληρώνεται σύντομα η δημοπράτηση του έργου. Εκτιμάται ότι η υπογραφή της σύμβασης και η έναρξη των εργασιών κατασκευής θα γίνει πριν από τα τέλη του τρέχοντος έτους, ενώ η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2016.
Α.2. Επέκταση του Τραμ στον Πειραιά (Α’ Φάση)
Πρόκειται για την επέκταση της Γραμμής Τραμ από το ΣΕΦ μέχρι την Ακτή Ποσειδώνος στο λιμάνι του Πειραιά. Ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί, αλλά υπήρξε καθυστέρηση λόγω προσφυγής ενός εκ των διαγωνιζομένων. Αναμένεται σύντομα όμως η δικαστική επίλυση του θέματος και συνεπώς η υπογραφή της σύμβασης προβλέπεται επίσης πριν από τα τέλη του τρέχοντος έτους, ενώ η ολοκλήρωσή του προβλέπεται μέχρι τέλος του 2013.
Β. ΕΡΓΟ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2012.
Υπογειοποίηση του τμήματος της Γραμμής 1 των ΗΣΑΠ Νέο Φάληρο-Πειραιάς.
Πρόκειται για την υπογειοποίηση του τμήματος της Γραμμής 1 των ΗΣΑΠ Νέο Φάληρο-Πειραιάς, διατηρώντας τους υπάρχοντες σταθμούς επιφανειακά, με την προσθήκη όμως ενός νέου υπόγειου σταθμού στην περιοχή του εργοστασίου «ΚΕΡΑΝΗ» , προϋπολογισμού περίπου 80 εκατομμυρίων €. Η Οριστική Μελέτη του έργου που εκπονήθηκε από τους ΗΣΑΠ εξετάζεται και συμπληρώνεται από την «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» με στόχο να ξεκινήσει η δημοπράτηση του έργου στις αρχές του επόμενου έτους, εφ’ όσον εξασφαλισθεί σχετική χρηματοδότηση, με πρόβλεψη την ολοκλήρωσή του μέχρι τέλος του 2015.
Γ. ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΝΕΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΡΑΜ
Έργα επέκτασης του Τραμ στην Πειραϊκή και στο Κερατσίνι.
Πρόκειται για τα έργα επέκτασης του Τραμ στην Πειραϊκή ( Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα) και στο Κερατσίνι. Η πρώτη επέκταση συνδυάζεται και με τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του ΟΛΠ και θα αποτελέσει συνέχεια της Α’ Φάσης. Υπάρχει ήδη Προμελέτη για το έργο αυτό, αλλά ο σχεδιασμός του επανεξετάζεται από την «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» σε συνεργασία με το Δήμο Πειραιά.
Όσον αφορά στην επέκταση προς Κερατσίνι, εξετάζεται επί του παρόντος η χάραξη του έργου και ως πλέον επιθυμητή εκδοχή υιοθετείται η υπόγεια χάραξη κατά μήκος του παλαιού τροχιοδρόμου Περάματος. Μετά το υπόγειο τμήμα του έργου η χάραξη επανέρχεται επιφανειακά και συνεχίζει προς Πέραμα, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα δημιουργίας και ενός κλάδου της γραμμής Πειραιάς-Κερατσίνι, ο οποίος να οδεύει από το λιμάνι προς Δραπετσώνα. Τα ανωτέρω βρίσκονται υπό διερεύνηση και εκτιμάται ότι μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους θα έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός αυτός, προκειμένου να προχωρήσουν βάσει αυτού οι μελέτες για την ωρίμανση του έργου (τοπογραφικά, γεωτεχνικές έρευνες, Προμελέτη, ΜΠΕ, Οριστική Μελέτη).
Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Στέφανος Χρήστου τόνισε ότι:
«Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός την πραγματοποίηση αυτής της συνάντησης εργασίας με τον Πρόεδρο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» κ. Χρήστο Τσίτουρα. Και αυτό γιατί μας δόθηκε η ευκαιρία για μια ουσιαστική και υπεύθυνη ενημέρωση σχετικά με την πορεία υλοποίησης των έργων που αφορούν την ανάπτυξη του ΜΕΤΡΟ και του ΤΡΑΜ στην περιοχή μας.
Από την πλευρά μας τονίσαμε ότι είμαστε υπέρ των μέσων σταθερής τροχιάς, είμαστε υπέρ του ΜΕΤΡΟ και του ΤΡΑΜ, γιατί είναι μέσα φιλικά προς τον πολίτη-επιβάτη, είναι φιλικά προς το περιβάλλον από άποψης εκπομπής ρύπων και παραγωγής θορύβου και δηλώσαμε την αμέριστη υποστήριξή μας και τη συνδρομή των υπηρεσιών μας για την εκτέλεση των έργων.
Τονίσαμε την ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών υλοποίησης και την τήρηση ενός δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος για το σύνολο των έργων και ιδιαίτερα αυτών που βρίσκονται σε αρχικό στάδιο όπως της επέκτασης του ΤΡΑΜ προς τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της πειραϊκής χερσονήσου και τα νοσοκομεία του Πειραιά Τζάνειο και Μεταξά αλλά και προς το Κερατσίνι και το Πέραμα. Και αυτό γιατί πιστεύουμε ότι η δημιουργία ενός πλέγματος μέσων σταθερής τροχιάς, ΗΣΑΠ- ΜΕΤΡΟ - ΤΡΑΜ , που θα καλύπτει το σύνολο της περιοχής μας από το Νέο Φάληρο και την Πειραϊκή έως το Πέραμα, τη Νίκαια και τον Κορυδαλλό, θα συμβάλει στην ανάπτυξη της περιοχής και την αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των συμπολιτών μας.
Θέλω να ευχαριστήσω τον κ. πρόεδρο για την ενημέρωση που μας παρείχε και είμαι βέβαιος ότι αυτή η συνάντηση αποτελεί την έναρξη λειτουργίας ενός ανοικτού διαύλου επικοινωνίας και συνεργασίας με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για την ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς στον Πειραιά».
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
|