[Capital.gr] Βγαίνει από το... τούνελ το Μετρό της Αθήνας
Αν και με μεγάλη καθυστέρηση, σε τροχιά «ανάκαμψης» φαίνεται ότι εισέρχεται το μέσο μεταφοράς που άλλαξε ριζικά το συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας. Η αλλαγή ηγεσίας στην ΑΜΕΛ σε συνδυασμό με την απεμπλοκή των επτά νέων σταθμών αποτελούν τους δύο βασικότερους παράγοντες που εκτιμάται ότι θα αλλάξουν τα δεδομένα στο Μετρό, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.
Η αντικατάσταση του νυν προέδρου της ΑΜΕΛ Σαράντη Μιχαλόπουλου από τον Βασίλειο-Ιωάννη Σπυράκο που αναλαμβανει τα ηνία (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος) της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑΣΥ) που προκύπτει από τη συγχώνευση των ΗΣΑΠ, Τραμ και ΑΜΕΛ κινείται, σύμφωνα με πηγές, στη σωστή κατεύθυνση.
Ο κ. Σπυράκος που μεταφέρεται από την θέση του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΤΡΑΜ εκτιμάται ότι ως συγκοινωνιολόγος, πρώην διευθυντής στην ΕΡΓΟΣΕ θα διαχειριστεί με μεγαλύτερη επιτυχία τα ζητήματα των μέσων σταθερής τροχιάς, σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Από την άλλη πλευρά, ο κ. Μιχαλόπουλος που προέρχεται από τον κλάδο των πετρελαιοειδών θεωρείται ότι παρουσίασε ανύπαρκτο έργο κατά τους 15 μήνες της θητείας του. Πηγές αναφέρουν χαρακτηριστικά, ότι κατά το εν λόγω διάστημα πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 30 εικοσιτετράωρες απεργίες στο Μετρό, αριθμός που αποτελεί «ιστορικό υψηλό»!
Το γεγονός αυτό, όπως αναφέρουν, σχετίζεται με τις «υπερεξουσίες» που απέκτησαν οι συνδικαλιστές του οργανισμού επί των ημερών Μιχαλόπουλου και οι οποίες εδραιώθηκαν με τις διαδοχικές απεργίες του περασμένου καλοκαιριού.
Όσον αφορά τους επτά νέους σταθμούς που παραμένουν εκτός δικτύου, επειδή λειτουργούν μόνο με τεχνολογικά συστήματα Siemens -ουδείς υπέγραφε τις σχετικές συμβάσεις με τη γερμανική εταιρεία- πλέον -ως διαβεβαιώνουν από το υπουργείο Υποδομών- έχουν «ξεκολλήσει».
Το ελεγκτικό συνέδριο έχει εγκρίνει τις σχετικές συμβάσεις, γεγονός που σημαίνει ότι οι νέοι σταθμοί (Αργυρούπολη, Άλιμος. Ελληνικό, Ηλιούπολη, Περιστέρι, Ανθούπολη, Χαϊδάρι) θα τροχιοδρομήσουν μέσα σε έξι-δώδεκα μήνες.
Χωρίς αμφισβήτηση, όπως επισημαίνεται και σε ερώτηση που καθέσε στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης, εάν υπήρχε μέριμνα, ώστε να εξευρεθεί λύση γρηγορότερα, καθημερινά θα κυκλοφορούσαν 37.000 αυτοκίνητα λιγότερα, θα εκλύονταν 85 τόνοι λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα και θα εξυπηρετούνταν σε ημερήσια βάση 180.000 επιβάτες.
Σχετικά με την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά, μετά την έγκριση της μελέτης για τη χωροθέτηση του έργου από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, εκτιμάται μέσα στους προσεχείς μήνες η επιλογή του αναδόχου.
Η νέα γραμμή, μήκους 7,6 χλμ, θα καλύπτει τα Δυτικά προάστια (Αγία Βαρβάρα, Χαϊδάρι, Νίκαια, Κορυδαλλός) και τον Πειραιά.
(This post was last modified: 21-06-2011, 12:14 PM by AlexNik.)
|