This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 15 Vote(s) - 2.8 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ΤΑ ΝΕΑ] Στο κέντρο μόνο με Μετρό

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[ΤΑ ΝΕΑ] Στο κέντρο μόνο με Μετρό
[Image: Image.ashx?c=13660937&r=0&p=0&t=0&q=100&v=1&s=1]Εκτός του κέντρου της Αθήνας αφήνει τα μπλε λεωφορεία ο καινούργιος σχεδιασμός του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, που αρχίζει να υλοποιείται σταδιακά από το υπουργείο Μεταφορών και τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ).

Στον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, το μεγαλύτερο βάρος των καθημερινών μετακινήσεων θα σηκώσουν το Μετρό, ο Ηλεκτρικός, ο Προαστιακός και το τραμ, ενώ τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα έχουν κυρίως ρόλο τροφοδότη προς τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Βασικός στόχος των αλλαγών που άρχισαν χτες και αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του χρόνου, είναι να μειωθούν σημαντικά οι λεωφορειακές γραμμές που συνδέουν σήμερα τους περιφερειακούς δήμους απευθείας με το κέντρο της Αθήνας. Οι γραμμές αυτές πλέον θα μεταβληθούν σε τροφοδοτικές κυρίως του Μετρό, του Ηλεκτρικού και του Προαστιακού.

Μόλις χτες εγκαινιάστηκε από τον υφυπουργό Μεταφορών Ν. Σηφουνάκη ο μεγαλύτερος σταθμός μετεπιβίβασης στον σταθμό του Μετρό «Νομισματοκοπείο», ο οποίος εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 25.000 επιβάτες. Στον συγκεκριμένο σταθμό θα καταλήγουν δέκα γραμμές λεωφορείων από τις περιοχές της Αγίας Παρασκευής και των Μεσογείων, ενώ εντός του Μαρτίου θα τεθεί σε λειτουργία και ο γειτονικός σταθμός «Χολαργός».

Τρεις νέοι σταθμοί
Ο ανασχεδιασμός του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών περιλαμβάνει τη δημιουργία και λειτουργία μέχρι το τέλος του χρόνου άλλων τριών μεγάλων σταθμών μετεπιβίβασης στο Περιστέρι (Ανθούπολη), στον Ελαιώνα και στο Ελληνικό. Η επιβατική κίνηση της επέκτασης προς το Περιστέρι και την Ανθούπολη υπολογίζεται ότι θα προσθέσει περίπου 50.000 νέους επιβάτες ημερησίως, ενώ η επέκταση προς το Ελληνικό αναμένεται να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση περισσότερους από 80.000 επιβάτες. Ο σταθμός του Ελαιώνα που σήμερα εξυπηρετεί μόλις 3.000 επιβάτες την ημέρα, με τη μεταφορά των λεωφορειακών γραμμών στον σχεδιαζόμενο σταθμό μετεπιβίβασης θα εξυπηρετεί πάνω από 10.000 επιβάτες. Όλες οι αλλαγές προχωρούν έχοντας ως βάση τη διαβούλευση που έγινε πρόσφατα με τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, όλους τους συναρμόδιους φορείς, αλλά και την επιστημονική κοινότητα.

Πιλότος για το νέο μοντέλο μετακινήσεων που θα ακολουθηθεί, θα είναι το παράδειγμα του Περιστερίου, όπου εδώ και περίπου έναν χρόνο έχουν καταργηθεί οι μεγάλες λεωφορειακές γραμμές προς το κέντρο και στη θέση τους λειτουργούν τοπικές γραμμές που εξυπηρετούν τη μετεπιβίβαση στο Μετρό. Οι συγκοινωνιολόγοι του ΟΑΣΑ υπολογίζουν ότι με τον τρόπο αυτό θα περιοριστούν οι χρόνοι των διαδρομών έως 30%. Το μέτρο της μείωσης των λεωφορειακών γραμμών σχεδιάζεται να εφαρμοστεί κατά προτεραιότητα στους Δήμους Αγίας Βαρβάρας, Νίκαιας, Κορυδαλλού, Χαϊδαρίου, Παπάγου, Χολαργού, Δάφνης, Αγίου Δημητρίου και Υμηττού. Θα ακολουθήσουν η Αργυρούπολη, το Ελληνικό, η Γλυφάδα, η Βούλα, η Βουλιαγμένη και η Βάρη, ενώ αντίστοιχες κινήσεις θα γίνουν και στο Θριάσιο Πεδίο. «Το μεγάλο στοίχημα του νέου εγχειρήματος θα είναι να καταπολεμηθεί η διστακτικότητα του επιβατικού κοινού για τις μετεπιβιβάσεις, στις οποίες άλλωστε στηρίζεται η φιλοσοφία των αλλαγών», επισημαίνουν χαρακτηριστικά οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ. Διαδημοτικές γραμμές
Η όλη προσπάθεια θα ενισχυθεί και με την ίδρυση νέων διαδημοτικών γραμμών. Η πρώτη γραμμή που σχεδιάζεται θα συνδέσει τους Δήμους Μελισσίων- Βριλησσίων- Αμαρουσίου- Λυκόβρυσης- Πεύκης. Στη Δυτική Αθήνα μια δεύτερη γραμμή θα συνδέει Χαϊδάρι, Αγία Βαρβάρα και Αιγάλεω.

Πάντως, οι περιοχές που δεν καλύπτονται ακόμα από τα μέσα σταθερής τροχιάς θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κυρίως από τις λεωφορειακές γραμμές- κορμούς, οι οποίες θα εξακολουθούν να καταλήγουν στον εσωτερικό δακτύλιο της Αθήνας. Παράλληλα, όμως, θα ενισχυθεί και η δημοτική συγκοινωνία.
07-02-2010, 03:27 AM
Website Find Reply



Messages In This Thread
[ΤΑ ΝΕΑ] Στο κέντρο μόνο με Μετρό - by AlexNik - 07-02-2010, 03:27 AM

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024