This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Μονόδρομοι... εισόδου - εξόδου στον Πειραιά

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Το Βήμα] Μονόδρομοι... εισόδου - εξόδου στον Πειραιά
ΟΑΣΑ  Δύο βασικές οδικές αρτηρίες θα αποκτήσει οσονούπω ο Πειραιάς, η μία θα είναι εισόδου (Ηρώων Πολυτεχνείου) και η άλλη εξόδου (Γρ. Λαμπράκη) από την πόλη. Οσοι κυκλοφορούν τις τελευταίες ημέρες στο μεγάλο λιμάνι της χώρας βλέπουν εργάτες να δουλεύουν καθημερινά τοποθετώντας πινακίδες και φωτεινούς σηματοδότες εν αναμονή της εφαρμογής των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που επέβαλε η επέκταση της γραμμής του τραμ από το Νέο Φάληρο προς την πόλη του Πειραιά. Παράλληλα είναι σε εξέλιξη τόσο έξω από τον σταθμό του ηλεκτρικού όσο και στην πλατεία μπροστά από το Δημαρχείο τα έργα για την κατασκευή σταθμών του μετρό.

Η αντίστροφη μέτρηση για τις αλλαγές στους δρόμους του Πειραιά έχει ήδη ξεκινήσει και περιλαμβάνει δύο φάσεις. Η πρώτη, που αφορά αλλαγές σε δρόμους στο κέντρο του Πειραιά, αναμένεται να υλοποιηθεί ως την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου και βάσει αυτών θα επέλθουν σημαντικές τροποποιήσεις.

       
Αριστερά, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από 23/02/2014. Δεξιά, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από 16/03/2014

Η πρώτη φάση των αλλαγών
Οι μονοδρομήσεις των βασικών οδών είναι συγκεκριμένα: φορά εξόδου προς Αθήνα θα έχει η Γρηγορίου Λαμπράκη από Μπουμπουλίνας ως Ελευθερίου Βενιζέλου (ο δρόμος που οδηγεί προς τον Προφήτη Ηλία) και η Βασιλέως Γεωργίου Α' θα έχει φορά προς το λιμάνι από Γρ. Λαμπράκη ως Εθν. Αντιστάσεως.

Η 34ου Συντάγματος θα έχει φορά εισόδου προς το κέντρο του Πειραιά από Ομηρίδου Σκυλίτση ως Ελευθερίου Βενιζέλου, το ίδιο (φορά εισόδου προς το κέντρο) και η Ηρώων Πολυτεχνείου από Ελευθερίου Βενιζέλου ως 2ας Μεραρχίας, ενώ η 2ας Μεραρχίας θα έχει φορά από Ακτή Μιαούλη προς Ακτή Μουτσοπούλου, από Πραξιτέλους ως Ακτή Μουτσοπούλου.

Παράλληλα θα γίνει αντιστροφή φοράς σε δρόμους που είναι ήδη μονόδρομοι, όπως η Ευαγγελίστριας, που πλέον θα έχει κατεύθυνση προς Γρ. Λαμπράκη, από Ομηρίδου Σκυλίτση ως Γρ. Λαμπράκη· η Ελευθερίου Βενιζέλου θα έχει φορά προς Εθνικής Αντιστάσεως από Γρ. Λαμπράκη ως Δημητρίου Γούναρη. Η Καραολή και Δημητρίου θα έχει κατεύθυνση προς Λαμπράκη από Δημητρίου Γούναρη ως Γρηγορίου Λαμπράκη και η Μπουμπουλίνας θα έχει κατεύθυνση προς το λιμάνι από Ακτή Μουτσοπούλου ως Ηρώων Πολυτεχνείου.

Με τις αλλαγές αυτές αλλάζουν οι οδικές συνήθειες κατοίκων και επισκεπτών της πόλης. Ετσι κάποιος που ως τώρα χρησιμοποιούσε την οδό Γρηγορίου Λαμπράκη για να κινηθεί προς Πασαλιμάνι πλέον θα οδηγεί μέσω των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου και 2ας Μεραρχίας.

Αλλαγή συνηθειών και για όποιον έφευγε από το λιμάνι με κατεύθυνση προς Φάληρο και χρησιμοποιούσε είτε τη Βασιλέως Γεωργίου Α' και στη συνέχεια την Ηρώων Πολυτεχνείου είτε τη Γρ. Λαμπράκη. Πλέον θα βλέπει «απαγορευτικά» στις δύο πρώτες οδούς και έτσι αναγκαστικά θα χρησιμοποιεί είτε την οδό Εθν. Αντιστάσεως (ο δρόμος δίπλα στο κτίριο του ΝΑΤ) είτε τον δρόμο δίπλα από τον σταθμό του ηλεκτρικού.

Η δεύτερη φάση στις 16 Μαρτίου
Βασικοί δρόμοι θα μονοδρομηθούν και στη δεύτερη φάση των αλλαγών, η οποία θα υλοποιηθεί στις 16 Μαρτίου: η 2ας Μεραρχίας από Ηρώων Πολυτεχνείου ως Πραξιτέλους θα έχει φορά από Ακτή Μιαούλη προς Ακτή Μουτσοπούλου. Θα γίνει επέκταση της μονοδρόμησης της Ηρώων Πολυτεχνείου με φορά εισόδου προς Πειραιά και κατεύθυνση το Χατζηκυριάκειο από 2ας Μεραρχίας ως Σαχτούρη. Η Χατζηκυριάκου θα έχει φορά εισόδου προς Πειραιά από Σαχτούρη ως Κλεισόβης, ενώ θα γίνει επέκταση στις οδούς Γεωργίου Θεοτόκη, Ακτή Θεμιστοκλέους και Ακτή Μουτσοπούλου ως τη Γρ. Λαμπράκη.

Ετσι κάποιος που κατευθύνεται προς τα μεζεδοπωλεία στην Πειραϊκή ή απλώς θέλει να κάνει βόλτα στην Ακτή Θεμιστοκλέους δίπλα στη θάλασσα θα πρέπει να εισέρχεται στον Πειραιά μέσω της Ηρώων Πολυτεχνείου και στη συνέχεια μέσω Ακτής Θεμιστοκλέους και Ακτής Μουτσοπούλου θα φεύγει από το κέντρο της πόλης.

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς
Οι αλλαγές αυτές φέρνουν και αντίστοιχες μεταβολές στα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ. Νέες λεωφορειολωρίδες θα κάνουν την εμφάνισή τους στην οδό Τσαμαδού, έναν από τους πιο κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, από Εθν. Αντιστάσεως ως Γρ. Λαμπράκη, όπως και αντίθετα στο ρεύμα κυκλοφορίας τόσο στην Ηρώων Πολυτεχνείου από 2ας Μεραρχίας ως Τσαμαδού όσο στον άξονα Χατζηκυριάκου - Ηρώων Πολυτεχνείου από Κλεισόβης ως 2ας Μεραρχίας αλλά και στη 2ας Μεραρχίας από Ηρώων Πολυτεχνείου ως Ακτή Μιαούλη.

Τις μονοδρομήσεις θα ανακοινώσει ο δήμαρχος Πειραιά κ. Βασίλης Μιχαλολιάκος στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στις 12 μ. της Τρίτης. Οπως σημειώνει, θα ακολουθήσει μεγάλη ενημερωτική εκστρατεία για την ενημέρωση κατοίκων και επισκεπτών της πόλης με διανομή φυλλαδίων. Ο δήμαρχος αναγνωρίζει ότι κατά τις πρώτες ημέρες θα παρουσιαστούν κάποιες παρενέργειες, ωστόσο προσθέτει πως χωρίς μονοδρομήσεις δεν υπάρχει λύση στο σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Αντιδράσεις
Υπάρχουν πάντως και αρκετοί που αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό τις επερχόμενες αλλαγές προβάλλοντας χαρακτηριστικά το επιχείρημα ότι τα προβλήματα θα φανούν το καλοκαίρι που θα αυξηθεί κατακόρυφα η κίνηση στους δρόμους από τους ταξιδιώτες που θα κινούνται από και προς το λιμάνι.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά αναμένεται να συνεδριάσει την Τρίτη για να εξετάσει το ζήτημα και να καταθέσει τις δικές του εναλλακτικές προτάσεις. Εμποροι της πόλης μιλώντας στο «Βήμα» εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους λέγοντας ότι δυσχεραίνεται σημαντικά η φορτοεκφόρτωση καθώς, όπως τους μετέφεραν παράγοντες του δήμου, θα μπορεί να γίνεται πριν από τις 7 το πρωί και μετά τις 9 το βράδυ. Πολύ μεγάλο πρόβλημα στο θέμα αυτό θα αντιμετωπίσουν οι έμποροι της Τσαμαδού καθώς η οδός μετατρέπεται σε λεωοφορειόδρομο. Παράλληλα θέτουν και το μακροχρόνιο πρόβλημα της έλλειψης χώρων στάθμευσης οχημάτων.

Για πρόχειρη μελέτη κάνει λόγο ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος δήμαρχος κ. Ιωσήφ Βουράκης μιλώντας στο «Βήμα» για την κριτική που άσκησε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 14ης Ιανουαρίου, όταν οι υπεύθυνοι της Αττικό Μετρό παρουσίασαν τις σχεδιαζόμενες αλλαγές. «Αν και θεωρώ τις μονοδρομήσεις απαραίτητες για την επίλυση του μεγάλου κυκλοφοριακού προβλήματος που αντιμετωπίζει επί δεκαετίες ο Πειραιάς, οι σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις ουσιαστικά απομονώνουν ολόκληρες γειτονιές, όπως την Καλλίπολη και το Πασαλιμάνι, καθώς και το Πανεπιστήμιο, που δεν εξυπηρετείται και πάλι από κανένα μέσο μεταφοράς» αναφέρει.

Η κριτική του εστιάζεται στο γεγονός ότι οι ρυθμίσεις περιορίζονται στις κεντρικές οδούς, δίχως να λαμβάνονται υπόψη πρακτικά ζητήματα γύρω από την καθημερινότητα των κατοίκων. Για παράδειγμα, τα στενά κατά μήκος του παραλιακού μετώπου το οποίο μονοδρομείται έχουν κατά κύριο λόγο κατεύθυνση προς τη θάλασσα. Ανοιχτό μένει έτσι το ερώτημα πώς θα διευκολυνθούν οι κάτοικοι στις μετακινήσεις τους αλλά και η πρόσβαση στα δύο νοσοκομεία της πόλης αν δεν γίνουν και επί μέρους ρυθμίσεις σε κάθε γειτονιά.

«Τι θα γίνει κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, οπότε η κίνηση από και προς το λιμάνι είναι πάρα πολύ αυξημένη, με μόλις δύο κεντρικούς δρόμους στη διάθεση των οδηγών, ειδικά όταν και η οδός Τσαμαδού μετατραπεί σε λεωφορειόδρομο;» διερωτάται ο κ. Βουράκης. Ενα ακόμη ζήτημα στο οποίο, όπως λέει ο ίδιος, δεν έχει λάβει ακόμη επαρκή απάντηση είναι ο τρόπος με τον οποίο θα μπαίνουν στην πόλη όσοι χρησιμοποιούν την οδό Πειραιώς, οι οποίοι φαίνεται ότι θα πρέπει να φτάσουν πρώτα στο λιμάνι για να πάνε εν συνεχεία στον προορισμό τους.

«Δεν μπορώ να γνωρίζω εκ των προτέρων αν οι ρυθμίσεις τελικά θα βελτιώσουν τις μετακινήσεις, τους πρώτους μήνες όμως σίγουρα θα ενταθεί το χάος που επικρατεί καθημερινά στους δρόμους της πόλης» λέει στο «Βήμα» η κυρία Ειρήνη Πετροπούλου, η οποία καθημερινά φτάνει μέσω της Εθνικής οδού στον Πειραιά με τελικό προορισμό το κατάστημα της τράπεζας που εργάζεται στην Καλλίπολη.
(This post was last modified: 18-02-2014, 12:21 PM by AlexNik.)
18-02-2014, 12:20 PM
Website Find Reply
AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#2
RE: [Το Βήμα] Μονόδρομοι... εισόδου - εξόδου στον Πειραιά
Και τα ενημερωτικά φυλλάδια του ΟΑΣΑ


Attached Files
.pdf   peiraias.pdf (Size: 1,27 MB / Downloads: 3)
.pdf   peiraias_xartis.pdf (Size: 327,33 KB / Downloads: 3)
.pdf   peir_grammes_staseis.pdf (Size: 93,39 KB / Downloads: 3)
18-02-2014, 04:02 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
Αττικό Μετρό [Το Βήμα] Με καθυστερήσεις η επέκταση του τραμ στον Πειραιά AlexNik 0 1.453 02-05-2015, 11:38 AM
Last Post: AlexNik
  [Το Βήμα] Την Πέμπτη οι υπογραφές για την επέκταση του μετρό στον Πειραιά meganium 1 2.035 01-03-2012, 07:51 PM
Last Post: meganium
  [Το Βήμα] Συνάντηση μετρό και αρχαίων στον Πειραιά Konstantinos 1 2.461 31-03-2011, 12:06 AM
Last Post: chris747

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024