Ικανοποιητικά εξελίσσονται, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, τα έργα επέκτασης του μετρό προς τον Πειραιά. Μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι ολοκληρώθηκαν οι εργασίες παράκαμψης δικτύων αποχέτευσης ακαθάρτων και ύδρευσης στο Φρέαρ Κομνηνού, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η γενική εκσκαφή του σταθμού Κορυδαλλός.
Επίσης, ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές διερευνητικές τομές στην περιοχή του ΟΛΠ στο σταθμό Πειραιά.
Αναλυτικά, η εξέλιξη των εργασιών κατά τους τελευταίους μήνες έχει ως εξής:
Έως τα τέλη Νοεμβρίου είχαν διανοιχτεί τα πρώτα 44 μέτρα σήραγγας από τα 6.364 μέτρα που αναμένονται συνολικά στο έργο (πρόοδος 0,69%) και είχαν τοποθετηθεί 43 δακτύλιοι από τους 4.243. Ο ρυθμός της εκσκαφής αναμένεται να αυξηθεί έπειτα από τα πρώτα μέτρα.
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες παράκαμψης δικτύων αποχέτευσης ακαθάρτων και ύδρευσης στο Φρέαρ Κομνηνού.
Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η γενική εκσκαφή του σταθμού Κορυδαλλός. Στα τέλη Νοεμβρίου βρίσκονταν ήδη στο τέταρτο επίπεδο εκσκαφής του.
Επίσης, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής πασσάλων και κεφαλοδέσμου του κυρίως σταθμού της Νίκαιας. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και εφαρμογής εκτοξευόμενου σκυροδέματος στο Σταθμό (5ο επίπεδο).
Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες παράκαμψης δικτύων στο σταθμό Μανιάτικα. Σε εξέλιξη βρίσκεται η εργοταξιακή κατάληψη και περίφραξη του σταθμού. Για το λόγο αυτό, από τις 8 Ιανουαρίου βρίσκονται σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις πλησίον του σταθμού.
Επίσης, ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές διερευνητικές τομές στην περιοχή του ΟΛΠ στον σταθμό Πειραιά.
Ολοκληρώθηκε, ακόμη, η αρχαιολογική ανασκαφή στο υπό κατάληψη τμήμα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η διερεύνηση των αρχαιολογικών πηγαδιών/ δεξαμενών στην πλατεία Π. Μπακογιάννη στο σταθμό Δημοτικό Θέατρο.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η αρχαιολογική ανασκαφή στο βορειοανατολικό τμήμα της πλατείας Κοραή, ενώ ολοκληρώθηκε στο Φρέαρ Δεληγιάννη.
Τέλος, έτοιμος για τη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό έχει δηλώσει πως είναι ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, αλλά χωρίς να έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση.
Το πρώτο, πάντως, τμήμα της γραμμής που θα κατασκευαστεί θα είναι το τμήμα Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός με εννέα σταθμούς και προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ.