This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Metaforespress.gr] Καράβια με φυσικό αέριο στην ακτοπλοΐα

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Metaforespress.gr] Καράβια με φυσικό αέριο στην ακτοπλοΐα
Καράβια με φυσικό αέριο στην ακτοπλοΐα, ευαγγελίζεται ο Μ. Βαρβιτσιώτης

Για τα «τσιμπημένα» ακτοπλοϊκά εισιτήρια φταίει το ακριβό πετρέλαιο. Δεν το υποστηρίζει κάποιος τυχαίος, αλλά ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Ποια φαντάζει ως λύση; Η ανανέωση του στόλου, με πλοία που θα χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), αντί για πετρέλαιο. «Θα αποτελέσει μια πολύ μεγάλη καινοτομία που θα οδηγήσει σε μείωση του ναύλου, ενώ είναι και ένα καύσιμο πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον», ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας, σε τηλεοπτική συνέντευξη, συμπληρώνοντας ότι «το 2014 θέλουμε να υπάρχει ένα καράβι της ακτοπλοΐας, το οποίο θα κινείται με LNG».

Ωραία ακούγονται όλα αυτά, αλλά για να μετατραπεί ένα πλοίο πετρελαίου σε φυσικού αερίου, απαιτείται αναβάθμιση μερικών εκατ. ευρώ ανά περίπτωση, ποσό απαγορευτικό για αρκετές εταιρείες.

Κάποιες, όπως η Hellenic Seaways το «σκέφτονται», αλλά γνωρίζουν ότι η αντικατάσταση του στόλου με LNG αποτελεί μια μακροπρόθεσμη και όχι βραχυπρόθεσμη προοπτική. Διεθνώς η στροφή ολοένα και μεγαλύτερου αριθμού ποντοπόρων πλοίων, αλλά και ακτοπλοϊκών προς τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου θεωρείται νομοτελειακή.

Αυτό, διότι το LNG (liquefied natural gas) αναδεικνύεται στη μοναδική βιώσιμη και προσιτή λύση στο πρόβλημα της μείωσης της εκπομπής ρύπων από τις μεταφορές, αλλά και στην ανάγκη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων να περιορίσουν κόστη, τα οποία σε μεγάλο βαθμό προέρχονται από τα καύσιμα. Ειδικά στην ακτοπλοΐα, ποσοστό που υπερβαίνει το 50% του λειτουργικού κόστους, αφορά δαπάνες καυσίμων.

Πάντως, πέρα από την αναγκαιότητα χρήσης του LNG, ο υπουργός Ναυτιλίας παραδέχτηκε ότι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στην Ελλάδα είναι ακριβά, επισημαίνοντας ότι «ο χειμώνας για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες θα είναι δύσκολος, λόγω των συσσωρευμένων ζημιών της τελευταίας 3ετίας, οι οποίες αγγίζουν τα 800 εκατομμύρια ευρώ». Οι ακτοπλόοι ζητούν σειρά μέτρων, όπως μείωση του ΦΠΑ και έλεγχο των επιβαρύνσεων που επιβάλλονται στα καύσιμα.
(This post was last modified: 12-11-2013, 01:29 AM by Paul.)
16-08-2013, 11:14 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [metaforespress]Καραμπόλες στην ακτοπλοΐα το deal Πειραιώς–MIG AlexNik 0 1.511 19-05-2014, 09:25 PM
Last Post: AlexNik
  [Newsbeast.gr] Υγροποιημένο φυσικό αέριο στην ακτοπλοΐα AlexNik 0 1.107 28-04-2014, 06:53 PM
Last Post: AlexNik
  [Metaforespress.gr] Ελληνο – ιταλική ναυμαχία στην ακτοπλοΐα. Nikolas A. 0 1.412 31-10-2013, 06:10 PM
Last Post: Nikolas A.
  [Metaforespress.gr] Η κρίση στην ακτοπλοΐα Nikolas A. 0 1.959 20-08-2013, 08:42 PM
Last Post: Nikolas A.

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024