[Metaforespress.gr] Καράβια με φυσικό αέριο στην ακτοπλοΐα - Printable Version +- Forum (https://mesametaforas.gr/forum) +-- Forum: Ειδήσεις - Λοιπή Ελλάδα (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=89) +--- Forum: Θαλάσσιες Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=122) +--- Thread: [Metaforespress.gr] Καράβια με φυσικό αέριο στην ακτοπλοΐα (/showthread.php?tid=10465) |
[Metaforespress.gr] Καράβια με φυσικό αέριο στην ακτοπλοΐα - Nikolas A. - 16-08-2013 Καράβια με φυσικό αέριο στην ακτοπλοΐα, ευαγγελίζεται ο Μ. Βαρβιτσιώτης Για τα «τσιμπημένα» ακτοπλοϊκά εισιτήρια φταίει το ακριβό πετρέλαιο. Δεν το υποστηρίζει κάποιος τυχαίος, αλλά ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Ποια φαντάζει ως λύση; Η ανανέωση του στόλου, με πλοία που θα χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), αντί για πετρέλαιο. «Θα αποτελέσει μια πολύ μεγάλη καινοτομία που θα οδηγήσει σε μείωση του ναύλου, ενώ είναι και ένα καύσιμο πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον», ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας, σε τηλεοπτική συνέντευξη, συμπληρώνοντας ότι «το 2014 θέλουμε να υπάρχει ένα καράβι της ακτοπλοΐας, το οποίο θα κινείται με LNG». Ωραία ακούγονται όλα αυτά, αλλά για να μετατραπεί ένα πλοίο πετρελαίου σε φυσικού αερίου, απαιτείται αναβάθμιση μερικών εκατ. ευρώ ανά περίπτωση, ποσό απαγορευτικό για αρκετές εταιρείες. Κάποιες, όπως η Hellenic Seaways το «σκέφτονται», αλλά γνωρίζουν ότι η αντικατάσταση του στόλου με LNG αποτελεί μια μακροπρόθεσμη και όχι βραχυπρόθεσμη προοπτική. Διεθνώς η στροφή ολοένα και μεγαλύτερου αριθμού ποντοπόρων πλοίων, αλλά και ακτοπλοϊκών προς τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου θεωρείται νομοτελειακή. Αυτό, διότι το LNG (liquefied natural gas) αναδεικνύεται στη μοναδική βιώσιμη και προσιτή λύση στο πρόβλημα της μείωσης της εκπομπής ρύπων από τις μεταφορές, αλλά και στην ανάγκη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων να περιορίσουν κόστη, τα οποία σε μεγάλο βαθμό προέρχονται από τα καύσιμα. Ειδικά στην ακτοπλοΐα, ποσοστό που υπερβαίνει το 50% του λειτουργικού κόστους, αφορά δαπάνες καυσίμων. Πάντως, πέρα από την αναγκαιότητα χρήσης του LNG, ο υπουργός Ναυτιλίας παραδέχτηκε ότι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στην Ελλάδα είναι ακριβά, επισημαίνοντας ότι «ο χειμώνας για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες θα είναι δύσκολος, λόγω των συσσωρευμένων ζημιών της τελευταίας 3ετίας, οι οποίες αγγίζουν τα 800 εκατομμύρια ευρώ». Οι ακτοπλόοι ζητούν σειρά μέτρων, όπως μείωση του ΦΠΑ και έλεγχο των επιβαρύνσεων που επιβάλλονται στα καύσιμα. |