This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 3.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Euro2Day] Με κρύα καρδιά η διεκδίκηση για επέκταση μετρό

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Euro2Day] Με κρύα καρδιά η διεκδίκηση για επέκταση μετρό
του Φάνη Γαβρινιώτη

Σε φιάσκο κινδυνεύει να εξελιχθεί για το υπουργείο Υποδομών ο διαγωνισμός επιλογής αναδόχου για το έργο επέκτασης του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά, καθώς ορισμένοι από τους όρους που περιλαμβάνονται στα τεύχη δημοπράτησης προβληματίζουν έντονα τις κοινοπραξίες οι οποίες το διεκδικούν και αν δεν αλλάξουν ενδεχομένως να οδηγήσουν σε αδιέξοδο την όλη διαδικασία.

Έπειτα από καθυστέρηση σχεδόν δύο ετών λόγω ενστάσεων, η εταιρία Αττικό Μετρό Α.Ε. έχει καλέσει τις έξι κοινοπραξίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη σύμβαση των 515 εκατ. ευρώ να υποβάλουν την προσεχή εβδομάδα, και συγκεκριμένα τη Μεγάλη Δευτέρα 18 Απριλίου, τις οικονομικές προσφορές τους προκειμένου να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος. Δεδομένης της έλλειψης σημαντικών νέων δημόσιων έργων, μία τέτοιου μεγέθους και είδους σύμβαση υπό κανονικές συνθήκες θα προκαλούσε… φρενίτιδα μεταξύ των διεκδικητών.

Ωστόσο, το κλίμα που επικρατεί είναι εντελώς διαφορετικό, με τους υποψήφιους αναδόχους να χαρακτηρίζουν προβληματική τη δημοπράτηση και να αφήνουν να εννοηθεί ότι ίσως δεν υποβάλουν τελικά ανταγωνιστικές προσφορές. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι τις ενστάσεις των κοινοπραξιών εγείρουν μια σειρά όροι που έχουν περιληφθεί στα τεύχη δημοπράτησης, όπως -σύμφωνα με πληροφορίες- αυτός που μεταθέτει στον ανάδοχο του έργου την πλήρη ευθύνη για τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις.

Το έργο επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά διεκδικούν έξι κοινοπραξίες και συγκεκριμένα οι Impregilo - ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική - Seli - Ansaldo STS, FCC Construccion - Alpine Bau, Dragados - Μοχλός, Άκτωρ - Τέρνα, Μηχανική και J&P Άβαξ - Ghella SPA - Alstom Transport.

Έχει προϋπολογισμό 515 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή 7,6 χιλιομέτρων υπόγειας σήραγγας και έξι σταθμών (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο), ενώ όταν τεθεί σε λειτουργία η εν λόγω επέκταση θα εξυπηρετεί περισσότερους από 135.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, αν τελικά δεν υπάρξει πρόβλημα και ο διαγωνισμός ολοκληρωθεί χωρίς… παρατράγουδα, τότε το έργο της επέκτασης του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς θα είναι το πρώτο που θα αναθέσει η Αττικό Μετρό έπειτα από τέσσερα χρόνια.

Επισημαίνεται ότι η τελευταία ανάθεση έργου από την εταιρία που ελέγχει το υπουργείο Υποδομών πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2007 και αφορούσε στην κατασκευή από την εταιρία ΑΕΓΕΚ των τριών σταθμών του μετρό στον Χολαργό, στο Νομισματοκοπείο και στην Αγία Παρασκευή.

Προετοιμασίες για τη γραμμή 4
Εν τω μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκονται οι προετοιμασίες για τη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής 4 του μετρό που θα συνδέσει το Γαλάτσι με το Μαρούσι μέσω του κέντρου της Αθήνας.

Η επέκταση αυτή υπολογίζεται πως θα κοστίσει συνολικά περί τα 3,3 δισ. ευρώ, με τον προϋπολογισμό της πρώτης εργολαβίας να αγγίζει το 1 δισ. ευρώ. Το πρώτο τμήμα, το οποίο εκτιμάται πως θα δημοπρατηθεί τον επόμενο χρόνο, θα συνδέσει το Άλσος Βεΐκου με τον Ευαγγελισμό και θα περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας περίπου 10 χιλιομέτρων και εννέα σταθμών.

Θα ακολουθήσουν τουλάχιστον τρεις ακόμη εργολαβίες για την ολοκλήρωση της γραμμής 4, οι οποίες θα δημοπρατηθούν εντός της επόμενης πενταετίας. Συνολικά, η γραμμή 4 θα έχει μήκος 33 χιλιομέτρων και θα περιλαμβάνει 29 σταθμούς.
(This post was last modified: 13-04-2011, 01:28 PM by AlexNik.)
13-04-2011, 01:27 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Euro2Day] Μετρό: Πέντε προσφορές για επέκταση προς Πειραιά AlexNik 0 2.088 19-04-2011, 11:13 AM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024