This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή] Μία δεκαετία «Ελ. Βενιζέλος» και τα Μεσόγεια που άλλαξαν

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Καθημερινή] Μία δεκαετία «Ελ. Βενιζέλος» και τα Μεσόγεια που άλλαξαν
Στα δέκα χρόνια λειτουργίας του αεροδρομίου στα Σπάτα, όλη η περιοχή αστικοποιήθηκε

Tου Νικου Βατοπουλου

Αν έχει κανείς τη δυνατότητα να συγκρίνει δύο αεροφωτογραφίες των Μεσογείων, η μία από το 2001 και η άλλη από το 2011, θα δει ανάγλυφα τη ραγδαία αλλαγή όλης της περιοχής γύρω από τις ιστορικές κωμοπόλεις της, Σπάτα, Κορωπί, Παιανία, Πικέρμι, Μαρκόπουλο. Ενδιαμέσως θα δει τις εγκάρσιες τομές των έργων συγκοινωνιακής υποδομής, την Αττική Οδό, τον προαστιακό και, βεβαίως, το αεροδρόμιο Αθηνών, το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Παράλληλα, θα δει διάσπαρτα κτίρια ποικίλων χρήσεων, μεγαλοκαταστήματα, βιοτεχνίες, βενζινάδικα, μάντρες, κατοικίες, σε μικρές συστάδες ή μενονωμένες. Σε όλη την περιοχή, οι γιγαντιαίες διαφημίσεις σφραγίζουν ένα τοπίο, έως πριν από 20 χρόνια, αγροτικό ή ημιαστικό. Στην πορεία προς το αεροδρόμιο, έχει κανείς την αίσθηση ότι βρίσκεται σε μια χώρα που ακροβατεί, αντιφατικά, ανάμεσα στην αναρχία, την υπανάπτυξη, την επιχειρηματικότητα και τον καταναλωτισμό (τουλάχιστον έως πρόσφατα).

Πριν μεταφερθεί το αεροδρόμιο στα Σπάτα, είχαν διατυπωθεί επιφυλάξεις για το μέλλον των Μεσογείων. Ουδείς ήθελε στασιμότητα της περιοχής ή εσαεί προσκόλληση σε έναν παραδοσιακό τρόπο ζωής. Οι ενστάσεις αφορούσαν και αφορούν στην πρόβλεψη και στον σχεδιασμό. Στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, το τοπίο έχει εκβαρβαριστεί. Και τίποτε δεν δείχνει ικανό να ανατρέψει την πορεία προς μια περαιτέρω υποβάθμιση, τουλάχιστον από πλευράς υποδομών και χάραξης. Η είσοδος στο Κορωπί, π.χ., σε τίποτε δεν θυμίζει είσοδο σε μια αναπτυσσόμενη πόλη. Παραπέμπει περισσότερο σε ένα συνονθύλευμα άσχετων μεταξύ των κτισμάτων, όλα με τσιμεντένιο πλάτωμα μπροστά ώστε να γίνεται εύκολη η στάση των οδηγών.

Κατά πόσον όμως είναι «ρομαντική» η θέση όσων υποστηρίζουν ότι αφήσαμε να χαθεί ο άλλοτε αμπελώνας και το περιβόλι της Αθήνας; Σήμερα, περισσότερο παρά ποτέ, με την τάση επιστροφής στη γη, με τη ζήτηση των καταναλωτών για προϊόντα ποιότητας, τα Μεσόγεια έχουν ακόμη περιθώρια να υιοθετήσουν προηγμένης τεχνολογίας γεωργική παραγωγή και να γνωρίσουν νέου τύπου ανάπτυξη. Μεμονωμένες περιπτώσεις έχουν δείξει την πορεία.

Δέκα χρόνια μετά, το αεροδρόμιο της Αθήνας σηματοδοτεί μέσα από την αρχιτεκτονική του εσωστρέφεια και ευτέλεια, την ανάγκη για μια εκ νέου διαχείριση του μείζονος σημασίας θέματος, που είναι η αναπτυξιακή πορεία της ανατολικής Αττικής. Η αποσπασματικότητα και η προχειρότητα της τελευταίας δεκαετίας πλήγωσαν το τοπίο. Σήμερα, πένητες μεν, αλλά πιο ταπεινοί και προσγειωμένοι, ίσως έχουμε μεγαλύτερη συνείδηση του θησαυρού που έχουμε στα χέρια μας.
21-03-2011, 12:50 PM
Website Find Reply
ELBO O405GN Offline
Made in Greece
**



Posts: 355
Joined: 20-11-2009
#2
RE: [Καθημερινή] Μία δεκαετία «Ελ. Βενιζέλος» και τα Μεσόγεια που άλλαξαν
Όλα για την "ανάπτυξη" του μπετόν! Δε χρειαζόμαστε το πράσινο. Το Κορωπί ειδικά (που το γνωρίζω καλύτερα), δεν άλλαξε σημαντικά την εμφάνιση του σε σχέση με το 1996! Πολυκατοικίες τότε όπως και σήμερα...
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση
Επαναφορά εδώ και τώρα κομμένων δρομολογίων του ΟΣΕ (ιδίως στην Πελοπόννησο).
30 Ιανουαρίου εορτάζουμε τον άγιο Ρέππα, προστάτη των ΚΤΕΛ και των αυτοκινητοδρόμων στην Πελοπόννησο.
(This post was last modified: 09-04-2011, 01:51 PM by ELBO O405GN.)
09-04-2011, 01:49 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024