(01-03-2010, 08:48 PM)garvanitis Wrote: Οταν εχεις ενα προβλημα αναζητας την αιτια του. Αυτο ισχυει διεθνως, οχι μονο στην Ελλαδα. Δεν ειδα ποτε και σε καμια δημοσιευση σου ουτε να κανεις καποια ερευνα στα αιτια του προβληματος ουτε φυσικα να προτεινεις λυσεις... Μονο κριτικη επι των παντων καλυμμενος απο την ανωνυμια και απο ουσια φυσικα μηδεν...
Επειδή η συκοφαντία σε μένα δεν περνάει, ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη που θα κουράσω τα μέλη του φόρουμ που δε φταίνε σε τίποτα, αλλά το μήνυμα είναι δημόσιο και δημόσια θα είναι και η απάντηση.
Τα παρακάτω είναι ορισμένες από τις προτάσεις που κατά καιρούς έχω υποβάλλει στο φόρουμ για διάφορα θέματα. Αν εσένα δεν σε ικανοποιούν, συγγνώμη, δεν είμαι συγκοινωνιολόγος ή φοιτητής συγκοινωνιολογίας ή εργαζόμενος στη συγκοινωνία, είμαι επιβάτης. Δεν ξέρω τις λεπτομέρειες από τη σκοπιά ενός εγαζόμενου στις συγκοινωνίες, αλλά ξέρω τι θα ήθελα εγώ να δω ως επιβάτης από τις συγκοινωνίες της πόλης μου. Ούτε χομπίστας με άπειρο ελεύθερο χρόνο είμαι για να κάνω έρευνες on the spot, είμαι εργαζόμενος και με αυτούς τους περιορισμούς γράφω τα όποια μηνύματά μου. Ορίστε λοιπόν τα όσα έχω κατά καιρούς προτείνει, σε απάντηση των λεγομένων σου:
----------------------------------------------------------
Στο κάτω-κάτω, εντάξει, ας μη σταματά σε όλες τις στάσεις το express τη νύχτα. Ας καταργήσει έστω τον περιορισμό επιβίβασης/αποβίβασης προς μία κατεύθυνση. Μόνο αυτό να εφαρμοστεί (που βάσει ΟΑΣΑ ισχύει) και η κοινωνική ωφέλεια θα είναι μεγάλη. (Σχόλια πάνω στις αθηναϊκές γραμμές)
Εχω μια απορία σχετικά με το site του ΟΑΣΑ εδώ και καιρό, οπότε λέω να την εκφράσω: Εκεί πέρα υπάρχει ένα στοιχειώδες φόρουμ, που αναφέρεται ως "Βήμα" και μπορεί όποιος εγγεγραμμένος χρήστης θέλει να εκφράσει απόψεις, παράπονα, προτάσεις κ.λπ.
Σε αυτό τυγχάνει να γράφω κατά καιρούς από τότε που πρωτοϊδρύθηκε. Απάντηση από αρμόδιο μέσα στο φόρουμ δεν έχω πάρει ποτέ (1-2 φορές στην αρχή μου ήρθε ένα e-mail απαντητικό, με αριθμό πρωτοκόλλου και τέτοια). ΟΚ, ας πούμε πως έχουν τους λόγους τους να μην απαντάνε. Κατανοητόν. Το φόρουμ έχει μείνει η ίδια παλιατζούρα από τότε που φτιάχτηκε. ΟΚ, ας πούμε πως δεν προβλέπονται κονδύλια για νέο φόρουμ. Κατανοητόν. Καθαρισμός δεν γίνεται ποτέ. ΟΚ, ας πούμε πως για λόγους δημοκρατίας επέλεξαν να αφήνουν όλα τα μηνύματα μέσα διά παντός. Κατανοητόν.
Τα threads δεν σορτάρονται ημερολογιακά, αλλά αλφαβητικά. Αυτό έχει ως συνέπεια, τώρα πια που έχουν μαζευτεί πάρα πολλά, να είναι αδύνατο να ψάξει κανείς καινούργια μηνύματα ή καινούρια threads μέσα σε αυτό τον ορυμαγδό. Αυτό καθιστά το "Βήμα" παντελώς άχρηστο, αφού για να καταλάβεις τι είναι καινούργιο και τι δεν το έχεις διαβάσει, πρέπει να ψάξεις manually ένα-ένα τα threads. Φαντάζομαι πως δεν χρειάζεται δα και διεθνής διαγωνισμός για να μπουν έστω τα threads σε ημερολογιακή σειρά ανάλογη με το τελευταίο μήνυμα και όχι σε αλφαβητική σειρά που δεν εξυπηρετεί πουθενά, ώστε να καταλαβαίνει κανείς πού υπάρχει καινούργιο μήνυμα. Αυτό δεν το έχει δει ούτε ένας στον ΟΑΣΑ; Ακατανόητον. Αν δεν μπορείτε να κάνετε ούτε αυτό, βρε παιδιά (φαντάζομαι πως κάποιοι από αυτό εδώ το φόρουμ θα μπορούσαν να το κάνουν πολύ εύκολα για την πλάκα τους ως "κοινωνική προσφορά" προς τον ΟΑΣΑ), κλείστε το το ρημάδι να ησυχάσετε... (Ιστότοπος ΟΑΣΑ)
Οι χρονοαποστάσεις ανάμεσα στα λεωφορεία στη Μεσογείων έχουν αυξηθεί κατά πολύ από την 1η Ιουλίου και μετά, ενώ παρατηρείται συχνά το φαινόμενο να περνάνε 4-5 express από τις στάσεις προτού διέλθει κανονικό δρομολόγιο που μας κάνει την τιμή να σταματήσει. Θα πρότεινα, λοιπόν, μια και έτσι κι αλλιώς κοντεύει η ημερομηνία λήξης των έργων του Μετρό, για το υπόλοιπο διάστημα της λειτουργίας τους τα Χ5 και Χ6 να σταματούν σε όλες τις στάσεις ώστε να επανέλθει το συγκοινωνιακό έργο στη Μεσογείων σε επαρκείς για το επιβατικό κοινό ρυθμούς. (Χρόνοι Δρομολογίων)
Καλώς τον φίλο. Συμφωνώ σχεδόν σε όλα όσα γράφεις. Δύο γραμμές εξπρές στο Αμυνα - Πλακεντία είναι πολλές. Τα λεωφορεία του Χ5 πιστεύω πως έπρεπε απλά να προστεθούν σε αυτά του 403.
Τα εξπρές του αεροδρομίου πρέπει επιτέλους να καταργήσουν τον ανόητο περιορισμό επιβίβασης και αποβίβασης. Ας κρατήσουν την αυξημένη τιμή εισιτηρίου αλλά ας αφήνουν ελεύθερα να μπαίνει και να βγαίνει όποιος θέλει να την πληρώσει στις λίγες στάσεις τους. Δεν μπορώ να σκεφτώ ΕΝΑΝ λόγο για να κάθομαι π.χ. στην 7η Χολαργού και να βλέπω τα Χ94 και Χ95 να κατεβαίνουν τη Μεσογείων προς Αθήνα άδεια. Ποιος κερδίζει από αυτό;
Και κάτι για τις γραμμές 300: Στα Χ5 και Χ6 πολύ σωστά αποφάσισαν να αφήνουν τον επιβάτη στην Εθνική Αμυνα χωρίς αλλαγή ρεύματος, ώστε να μην καθυστερεί να πάει στη δουλειά του, και να στρίβουν άδεια τα λεωφορεία από Κατεχάκη. Πολύ σωστά και μπράβο. Και ρωτώ τώρα: Τα λεωφορεία 3ΧΧ και 125 που δεν το κάνουν αυτό, είναι από άλλη χώρα; Απευθύνονται σε επιβάτες κατώτερου Θεού; Πόσο δύσκολο είναι να κάνουν και αυτά το ίδιο πράγμα και να μας απαλλάξουν από την αναμονή στο φανάρι που μπορεί να πάρει και 20 λεπτά με κίνηση; Χρειάζονται πολλά κεφάλια να το σκεφτούν και πολλοί καρεκλοκένταυροι να υπογράψουν; (Διακοπή Μετρό γραμμή 3)
Το βασικό με τις απεργίες είναι πως αυτό το "την τάδε ώρα πρέπει να βρίσκονται στα αμαξοστάσια" δεν εξυπηρετεί καθόλου τους επιβάτες και γίνεται αφορμή για μεγάλες ταλαιπωρίες. Κατά τη γνώμη μου, την ώρα που ανακοινώνεται στο κοινό ότι αρχίζει μια απεργία πρέπει να φεύγουν τα τελευταία λεωφορεία από αφετηρίες και τέρματα. Θέλουν να αφήνουν την καβάντζα τους και να ανακοινώνουν την απεργία για δύο ώρες πριν από την κανονική; Ας το κάνουν, αλλά να υπάρχει η εγγύηση πως αν πας ως εκείνη την ώρα στη στάση, θα περάσει τουλάχιστον ένα λεωφορείο να σε πάρει, ακόμα και στη γραμμή που κάνει την πιο μεγάλη διαδρομή. (Απεργίες)
Με την ευκαιρία να πω και μερικές σκέψεις μου για τα Χ5/Χ6 και για τις συγκοινωνίες από Εθνική Αμυνα γενικότερα:
Α. Οπως βλέπω από την εμπειρία μέχρι τώρα, το Χ6 υπερεπαρκεί ως γραμμή express Αμυνα/Πλακεντία. Θα τολμούσα λοιπόν να προτείνω, για τους 6 μήνες μη λειτουργίας του μετρό, να πάνε όλα τα Χ5 στη γραμμή 403 χωρίς να κάνουν express δρομολόγιο.
Β. Τα λεωφορεία που σταματάνε στην Εθνική Αμυνα πρέπει να χάνουν συνολικά πάνω από 1 ώρα την ημέρα προκειμένου οι οδηγοί να ενημερώσουν κάποιους επιβάτες, το πλήθος των οποίων είναι πάντα σταθερό, αν περνάνε από Πλατεία Αγ. Παρασκευής. Ας βάλουν μια ταμπέλα μπροστά που να γράφει "περνάμε από Πλ. Αγ. Παρασκευής" ή "δεν περνάμε από Πλ. Αγ. Παρασκευής" για να τελειώνει αυτή η ιστορία. (Διακοπή Μετρό γραμμή 3)
Μία περιοχή της Αθήνας που έχει εγκαταλειφθεί συγκοινωνιακά τα τελευταία χρόνια είναι αυτή της Καλλιιθέας. Αν και ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη, δεν συμπεριλαμβάνεται ποτέ στα συγκοινωνιακά σχέδια, μελέτες, πλάνα και δεν συμμαζεύεται, ενδεχομένως επειδή έχει δύο σταθμούς ηλεκτρικού και ίσως γι' αυτό θεωρείται "πολυτελείας" ή κάτι τέτοιο εν πάσει περιπτώσει, με συνέπεια τα πράγματα να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Εκτός από την κρατική αδιαφορία, η δημοτική αρχή δεν πιστεύει ούτε αυτή πως χρειάζεται ο δήμος να έχει δημοτική συγκοινωνία, κι έτσι παραμένει ο μόνος από τους μεγάλους δήμους της Αθήνας χωρίς αυτήν. Ε, δεν πειράζει, κάποιοι φαίνεται πως προτιμούν τις ψήφους των κατοίκων των Βριλησσίων, της Κηφισιάς, της Κάτω Ερημιάς ή της Ανω Ραχούλας από τις δικές μας, οπότε ας παίρνουν αυτό που τους αξίζει...
Ακόμα και έρευνες συλλόγων για τη συγκοινωνία δεν λαμβάνουν υπόψη τους την Καλλιθέα, αναφέροντάς την μόνο για να πουν πως... δεν θα ασχοληθούν με αυτή. Κι έτσι τα προβλήματα διαιωνίζονται, μερικά εκ των οποίων είναι και τα εξής:
- Τα δύο τρόλεϊ 1, 5 και το λεωφορείο 040 που κυρίως εξυπηρετούν τη σύνδεση της κεντρικής λεωφόρου της Καλλιθέας (Θησέως) με την Αθήνα έχουν πλέον ανεπαρκές πλήθος δρομολογίων για να εξυπηρετήσουν την επιβατική κίνηση
- Η σύνδεση της λεωφόρου Θησέως με τον σταθμό του ηλεκτρικού στην Καλλιθέα γίνεται με ένα λεωφορείο (911) που περνάει κατά μέσο όρο ανά... 45-50 λεπτά, και μάλιστα εκτός νυχτερινών ωρών, Σαββάτου και Κυριακής!
- Η σύνδεση του ηλεκτρικού σταθμού του Ταύρου με τον υπόλοιπο... κόσμο είναι ανύπαρκτη, παρά το γεγονός ότι διαθέτει πάρκινγκ πολλών θέσεων, όπου άνετα χωράνε αφετηρίες και δύο και τριών λεωφορειακών γραμμών, όπως άλλωστε αποδεικνύεται περίτρανα με τα προσωρινά 010/011
- Το τρόλεϊ 1, λόγω της τεράστιας διαδρομής που κάνει, μεγάλο μέρος της οποίας (Αγ. Ιωάννης Κουκακίου - Πλ. Αττικής) συμπίπτει ΑΠΟΛΥΤΑ με τη χάραξη της υπάρχουσας γραμμής 2 του μετρό και συνεπώς είναι ΑΧΡΗΣΤΗ, πανεύκολα χάνεται κάπου στην κίνηση με συνέπεια να αφήνει σε ώρες αιχμής την Καλλιθέα χωρίς συγκοινωνιακό έργο
- Κάποιοι καρεκλοκένταυροι έχουν ορίσει πως τα τρόλεϊ 1 και 5, όταν υπάρχει πορεία στο κέντρο της Αθήνας (δηλαδή τις μισές μέρες του χρόνου) δεν πρέπει να κυκλοφορούν, ούτε καν σε περιορισμένο κομμάτι της διαδρομής, με συνέπεια η Καλλιθέα να αποκόπτεται
- Δεν υπάρχει απευθείας συγκοινωνιακή σύνδεση Λεωφόρου Θησέως/σταθμού μετρό Νέου Κόσμου, παρά το γεγονός πως πρόκειται για μία ευθεία (!)
- Παραμένει συγκοινωνιακά αναξιοποίητη η Χαμοστέρνας, με συνέπεια μεταβάσεις από την Καλλιθέα σε εξωτικές περιοχές όπως Ρουφ, Πειραιώς κ.λπ. να είναι αδύνατες χωρίς να χρειαστεί να πας μέσω... Ομόνοιας
Πριν κάνω τις προτάσεις, θα αναφέρω ότι δεν θεωρώ πως τα διερχόμενα λεωφορεία και τραμ από Λ. Συγγρού και Ποσειδώνος αποτελούν κομμάτι της συγκοινωνίας της Καλλιθέας. Μπορεί να εξυπηρετούν τα όρια του Δήμου και να αποβιβάζουν επιβάτες που μετεπιβιβάζονται σε άλλα μέσα για να μπουν στην Καλλιθέα, αλλά το μήκος και το πλάτος του Δήμου είναι πολύ μεγάλο για να βάλουμε τις συγκεκριμένες οδικές αρτηρίες στο ίδιο τσουβάλι με π.χ. τη λεωφόρο Αλίμου για τον Αλιμο. Πέραν τούτου, είμαι κάθετα και ολοκληρωτικά αντίθετος στη λογική που οδηγεί σε συνεχή πύκνωση των λεωφορειακών γραμμών που διέρχονται από κεντρικές αρτηρίες σε βάρος αυτών που εξυπηρετούν τη "γειτονιά". Δυστυχώς, οδηγούμαστε, και λόγω του διπλοπαρκαρίσματος, με μεγάλη ταχύτητα σε ένα μέλλον με ολοένα και λιγότερα λεωφορεία μέσα από γειτονιές και συνοικίες, και δεν θέλω με κανένα τρόπο να συμβάλλω σε αυτό (και λέω, φυσικά, ένα ΜΕΓΑΛΟ ΝΑΙ στη διατήρηση γραμμών όπως το 060 που συζητάτε τελευταία). Συνδυάζοντας τα προηγούμενα με την κατά το δυνατόν ρεαλιστική αντιμετώπιση της πραγματικότητας, προτείνω τα εξής:
1. Τζιτζιφιές - Στ. Μετρό Νέου Κόσμου
Δρομολόγιο που ξεκινά από Τζιτζιφιές, ανεβαίνει τη Θησέως, συνεχίζει Λαγουμιτζή, φτάνει στο σταθμό Νέου Κόσμου και επιστρέφει (με προοπτική να γίνει γραμμή τραμ στο μέλλον που θα συνδέει το σταθμό του τραμ "Καλλιθέα" με αυτόν του Νέου Κόσμου). Μια απλή, λειτουργική και γρήγορη γραμμή που θα οδηγεί από την Θησέως στο μετρό, χωρίς το πήξιμο μέσα στα φορτηγά στο Κουκάκι. Θα μπορούσε να αντικαταστήσει ακόμα και ολοκληρωτικά το τρόλεϊ 1 αν είχε συχνά δρομολόγια.
2. +1 λεωφορείο για τη γραμμή 911 ώστε να διπλασταστούν τα υπάρχοντα δρομολόγια προς και από το σταθμό ΗΣΑΠ Καλλιθέας (αυτή τη στιγμή η γραμμή εξυπηρετείται με 1 όχημα), παράταση των δρομολογίων ως τα μεσάνυχτα και δρομολόγηση και Σαββατοκύριακο.
3. Τοπικό δρομολόγιο σύνδεσης του σταθμού Ταύρου με τα ενδότερα της Καλλιθέας και διαδρομή (κυκλική): Στ. Ταύρου - Αγ. Πάντων - δεξιά Θησέως - δεξιά Σιβιτανίδου - αριστερά Κρέμου - αριστερά Μεγαλουπόλεως - αριστερά Θησέως - δεξιά Περικλέους - αριστερά Δημοσθένους - αριστερά Σπάρτης - δεξιά Λυκούργου - δεξιά Σιβιτανίδου - αριστερά Θησέως - Χαροκόπου - Στ. Ταύρου
4. Δρομολόγιο Στ. Ταύρου - Χαμοστέρνας - Ρουφ - Στ. Λαρίσης (νομίζω έχει προταθεί κάτι ανάλογο, οπότε δεν επεκτείνομαι ιδιαίτερα).
5. Κατάργηση του τμήματος Αγ. Ιωάννης Κουκακίου - Πλ. Αττικής του τρόλεϊ 1, το οποίο θα εκτελεί κυκλική διαδρομή ΗΣΑΠ Μοσχάτου - Γαργαρέττα/Σταθμός Μετρό Συγγρού Φιξ, χωρίς όμως μείωση των οχημάτων, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια και να μην περνά από το κέντρο της Αθήνας. Για το υπόλοιπο κομμάτι επαρκεί το Μετρό και ο συνδυασμός του τρόλεϊ 5 και του λεωφορείου 057.
6. Επέκταση της νυχτερινής γραμμής του 040 έως την Ομόνοια ώστε να προσφέρει καλύτερη ανταπόκριση με το 500.
7. Γραμμή Express Σύνταγμα αφετηρία 040 - Συγγρού - Καλλιθέα που θα περνά από τη Συγγρού προς την Καλλιθέα και αντίστροφα όπως το 910 συνεχίζοντας ευθεία επί της Θησέως και θα κάνει τέρμα μαζί με το τρόλεϊ 5 με ενδιάμεσες στάσεις στο Μετρό Συγγρού - Φιξ, στη Χαροκόπου και στην Πλ. Δαβάκη. Σκοπός της να απεγκλωβίσει το 040 από το μεταφορικό έργο για τις πιο βεβαρημένες και δημοφιλείς στάσεις, προσφέροντας ταυτόχρονα ταχύτερη μετάβαση σε αυτές, αφού τα λεωφορεία δεν θα περνούν από Χαροκόπου/Αγ. Πάντων. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν λεωφορεία του 040 με ένδειξη express ώστε να μην απαιτηθούν παραπάνω οχήματα. (Αναδιάρθρωση του Δικτύου ΜΜΜ της Αθήνας ΙΙΙ)
Επειδή κατά καιρούς μου έχει τύχει να βρίσκομαι σε ένα μέρος που δεν γνωρίζω καλά και να περιμένω λεωφορείο σε στάση που έχει καταργηθεί ή να υπάρχει κάπου στάση αλλά να λείπει για κάποιο λόγο η κολώνα με την ένδειξη κ.λπ. σκέφτηκα να κάνω αυτό το τόπικ ώστε να καταγραφούν τέτοιες περιπτώσεις για να αποφεύγονται σχετικές ταλαιπωρίες.
Θυμάμαι π.χ. πως για αρκετό καιρό υπήρχε πρόβλημα με τις στάσεις των τρόλεϊ αλλά και των λεωφορείων στην περιοχή δεξιά της Πατησίων προς Λαμπρινή. Αλλού υπήρχαν στάσεις που έγραφαν πως περνάει το τρόλεϊ 5 ενώ περνούσε το 13, αλλού έλειπαν οι στάσεις του 054 κ.ο.κ. Εχω καιρό να πάω, δεν ξέρω αν έχει διορθωθεί.
Στην Αραπάκη και Σκίπη, στην Καλλιθέα, υπάρχει μία στάση - φάντασμα εις διπλούν! Ανήκει στο 913, ένα από τα πλέον ηρωικά λεωφορεία - φαντάσματα που έχω δει ποτέ, στο οποίο είχαν τοποθετήσει εκεί τη στάση, το λεωφορείο δεν πέρναγε καν από το συγκεκριμένο σημείο γιατί αποφάσισαν τελικά να το πηγαίνουν από Θησέως κι όχι από Αραπάκη, χωρίς να καταδέχεται μάλιστα να κάνει στάση στη Σκρα μαζί με τα υπόλοιπα παιδάκια (1, 5, 040, 911) για εντελώς άγνωστο σε μένα λόγο, και όταν τελικά κατάργησαν το δρομολόγιο, μάζεψαν όλες τις αποκλειστικές στάσεις του εκτός από αυτή, που παρέμεινε εκεί ξεχασμένη!
Ενα ξεχασμένο σκέπαστρο λίγο μετά την αφετηρία των 046/242 κοντά στο σταθμό Κατεχάκη με ταλαιπώρησε επίσης τις προάλλες, αφού περίμενα εκεί το 140, για να διαπιστώσω όταν πέρασε και δεν σταμάτησε, ότι η στάση ήταν λίγο πιο μετά.
Εχω επίσης την εντύπωση, χωρίς να είμαι απόλυτα σίγουρος, πως κάπου στη Συγγρού κοντά στου Φιξ, υπάρχει ακόμα μια στάση στο ρεύμα προς Παραλία που αναφέρει (λανθασμένα) πως περνάει από εκεί το 108.
Αυτά προς το παρόν... (Στάσεις)
Οι "κούκλα" γραμμές του σταθμού Καλλιθέας μπορεί μεν να είναι πλέον τσιμεντωμένες, αλλά θυμίζουν επίσης και μίνι χωματερή μια και από τότε που τελείωσαν τα έργα δεν έχει σκουπιστεί ποτέ ο χώρος, με συνέπεια κάτω από τις αποβάθρες να έχουν συσσωρευτεί σκουπίδια, χώμα και λάσπη και καθημερινά να αντικρύζουμε ένα θέμα που προσβάλλει τόσο την αισθητική μας όσο και την οικολογική μας συνείδηση.
Μήπως κάποιος πρέπει να πάρει μια σκούπα στο χέρι και να συμμαζέψει τα πράγματα; (Αναβάθμιση γραμμής ΗΣΑΠ – την επόμενη ημέρα από το μήνυμά μου έγινε μάζεμα των σκουπιδιών και ο χώρος ως σήμερα διατηρείται σχετικά καθαρός, αν και το χώμα και οι λάσπες παραμένουν)
Στο σταθμό της Καλλιθέας μόνο από σύμπτωση δεν έχει γίνει μέχρι τώρα (αν δεν έχει γίνει) κάποιο ατύχημα με το μπάχαλο που επικρατεί με τα Χ13.
Αντί να κάνουν την αποβίβαση των επιβατών που έρχονται με τα Χ13 μετά τη στροφή και στο σημείο όπου αρχίζει ο φαρδύς πεζόδρομος, την κάνουν ένα τετράγωνο πριν από το σταθμό, σε δρόμο διπλής κυκλοφορίας και με στενά πεζοδρόμια, με συνέπεια τα αυτοκίνητα να κάνουν ελιγμούς για να κερδίσουν χρόνο, οι επιβάτες να κινούνται στα τυφλά προσπαθώντας να περάσουν απέναντι, το Χ13 από την άλλη μεριά να ξεκινά κι αυτό για να δώσει χώρο στο καινούργιο που ήρθε για να παρκάρει, οι επιβάτες από τον ηλεκτρικό να τρέχουν για να προλάβουν το Χ13 που φεύγει, όσοι κινούνται προς τον ηλεκτρικό να πέφτουν πάνω σε αυτούς που έρχονται από τον ηλεκτρικό και γενικά να γίνεται χαμός.
Κι όλα αυτά μπορούν κάλλιστα να αποφευχθούν αν το Χ13 δεν αποβιβάζει τους επιβάτες στη στάση του 218/232 προς Υμηττό, αλλά ΑΦΟΥ κάνει τη στροφή, πίσω από τον πεζόδρομο του σταθμού και στη στάση των 218/232 προς Πειραιά. Λίγη κοινή λογική θέλει... (Μισθώσεις λεωφορείων από την ΗΣΑΠ Α.Ε. λόγω έργων)