This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Metaforespress.gr] Κατάρρευση ΟΣΥ προβλέπει ο Υπουργός

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Metaforespress.gr] Κατάρρευση ΟΣΥ προβλέπει ο Υπουργός
ΟΣΥ  «Η ΟΣΥ θα καταρρεύσει, εάν μειωθεί κι άλλο η κρατική χρηματοδότηση»

Με μελανά σημεία περιέγραψε την κατάσταση των Οδικών Συγκοινωνιών (λεωφορεία, τρόλεϊ), ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Νικήτα Κακλαμάνη, σχετικά με τη λήψη μέτρων αντιμετώπισης των προβλημάτων που προκύπτουν από τη συντήρηση των λεωφορείων του ΟΑΣΑ.

Ο κ. Σπίρτζης προανήγγειλε εξοικονόμηση πόρων από την τροποποίηση του νόμου για την επιδότηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, άμεση πρόσληψη ή και μετάταξη προσωπικού κρίσιμων ειδικοτήτων, αλλά και τον επανασχεδιασμό του δικτύου, σε συνδυασμό με την αρωγή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Ακολουθούν χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τη Βουλή

Χρήστος Σπίρτζης: Σας ευχαριστώ για την ερώτηση, γιατί αναδεικνύεται η τραγική κατάσταση που έχουμε παραλάβει και στον τομέα των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Θα καταθέσω τα υπηρεσιακά έγγραφα και τα συνημμένα τους που δείχνουν ότι αυτά τα προβλήματα εντοπίστηκαν και αναφέρονται στα εξής:

Πρώτον, σε επιστολή της ΟΣΥ στις 26/3/2014 και στην απάντηση του Υπουργού που αποφάσισε ο ΟΑΣΑ να προχωρήσει άμεσα τις σχετικές διαδικασίες για την κάλυψη των προτεινόμενων θέσεων της ΟΣΥ και αφορούσε σε τριακόσιους τριάντα οδηγούς και εκατόν είκοσι τεχνίτες. Θα τα καταθέσω στη συνέχεια. Πρόκειται για έξι, επτά έγγραφα.

Σε επιστολή της ΟΣΥ στις 11 Απριλίου 2014, όπου στη φάση της διαβούλευσης για το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» καταγγέλλεται ότι έχει παραβλεφθεί κάθε αναφορά και κάθε δυνατότητα πιθανής χρηματοδότησης, όπως ο εκσυγχρονισμός του στόλου των λεωφορείων και των υποδομών της ΟΣΥ. Να σημειώσω ότι στον προηγούμενο προγραμματισμό, επίσης δεν περιλήφθηκε τίποτα, παρά τις αναφορές της ΟΣΥ.

Παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με κοινή απόφαση της 23/4/2014 προβλέφθηκαν 12,5 εκατομμύρια -στις 23/4/2014- για δαπάνες μισθοδοσίας το 2014 νεοπροσληφθέντος και μετακινούμενου προσωπικού, δεν έγινε τίποτα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας των προσλήψεων.

Στις 22/9/2014 επισημαίνεται ξανά από την ΟΣΥ ότι η κατάσταση είναι δραματική. Αναφέρουν τα κενά για την τεχνική υποστήριξη των θερμικών και ηλεκτροκίνητων λεωφορείων και επισημαίνεται η αναγκαιότητα να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την πρόσληψη τεχνικών και οδηγών.

Στις 19/11/2014 ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ αναφέρει: «Για το 2015, με τα σημερινά δεδομένα, η λειτουργία της εταιρείας είναι αδύνατη». Και εξηγεί τους λόγους, δηλαδή την δραματική μείωση των οικονομικών και ανθρώπινων πόρων. Θα καταθέσω κι αυτές τις επιστολές για να υπάρχουν.

Λέει, δηλαδή, ο κ. Οικονόμου, ο οποίος παραμένει Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ: «Έχουμε τεράστια μείωση. Δεν έχει προβλεφθεί το προσωπικό» και καταλήγει: «Αν αυτή η στρεβλή επιλογή της τεράστιας μείωσης επιχορήγησης δεν διορθωθεί και δεν επανέλθει σε ένα ποσό της τάξης των 115 με 120 εκατομμυρίων, η ΟΣΥ θα καταρρεύσει και οι συνέπειες τόσο για τους πολίτες όσο και για την Κυβέρνηση θα είναι οδυνηρές».

Στις 11/3/2015 η ΟΣΥ υπέβαλε αίτημα για κάλυψη επιτακτικών λειτουργικών αναγκών –φέτος δηλαδή- χιλίων εκατόν σαράντα θέσεων, όπου ζητάει οκτακόσιους πενήντα πέντε οδηγούς –πριν λίγους μήνες ζητούσε τριακόσιους πενήντα- και διακόσιους είκοσι τεχνίτες –το ίδιο διάστημα ζητούσε εκατόν είκοσι.

Προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτή δραματική κατάσταση, δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση όχι μόνο δεν βρήκε τους πόρους αλλά τον Οκτώβριο του 2014 μείωσε οριζόντια, όπως γνωρίζετε, τα εισιτήρια.

Κύριε Πρόεδρε, τα μέτρα που πρόκειται να λάβουμε και τα εξετάζουμε ώστε να προχωρήσουμε μετά τη διαπραγμάτευση της χώρας και μετά τον ορισμό νέων διοικήσεων και στον ΟΣΥ και στον ΟΑΣΑ, είναι:

Πρώτον, εξοικονόμηση πόρων από την τροποποίηση του νόμου για τη σκανδαλώδη επιδότηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης -έχουμε πενταπλάσια επιδότηση, μια που είναι και ιδιώτες εκεί, απ’ ότι ο ΟΑΣΑ που είναι δημόσιος.

Δεύτερον την άμεση πρόσληψη ή τη μετάταξη προσωπικού κρίσιμων ειδικοτήτων και στην ΟΣΥ και στους υπόλοιπους συγκοινωνιακούς οργανισμούς, δηλαδή στον Προαστιακό, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στον ΟΣΕ, στη ΣΤΑΣΥ, στην ΥΠΑ κ.λπ..

Τρίτον τον επανασχεδιασμό του δικτύου και την ένταξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και στον σχεδιασμό και στη λειτουργία -μπορούμε να διαθέσουμε υπάρχοντα λεωφορεία σε δημοτικές και διαδημοτικές επιχειρήσεις για κάλυψη τοπικών μετακινήσεων- και τέλος, την ανανέωση του στόλου, σε συνδυασμό με δράσεις που συντείνουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και βέβαια την εξεύρεση χρηματοδότησης, προφανώς μετά το 2015, στο πλαίσιο της κάλυψης των στόχων του 2020 για την εξοικονόμηση ενέργειας στις μεταφορές, για μείωση των περιβαλλοντικών ρύπων με επανασχεδιασμό του επιχειρησιακού σχεδίου.

Χρειαζόμαστε περίπου 130 εκατομμύρια για να προμηθευτούμε πεντακόσια λεωφορεία. Χρειαζόμαστε περίπου χίλια πεντακόσια πενήντα λεωφορεία τουλάχιστον, για τις ανάγκες του Λεκανοπεδίου. Η μη πρόβλεψη της ανανέωσης μέρους του στόλου των λεωφορείων και η απαξίωση της ΟΣΥ, των δημόσιων μεταφορών και γενικά των δημόσιων φορέων έχει ήδη σταματήσει και αποτελεί μια από τις κύριες διαφορές της προηγούμενης πολιτικής από την πολιτική της σημερινής Κυβέρνησης.

Δευτερολογία

Χρήστος Σπίρτζης: Κύριε Κακλαμάνη, ας περιμένουμε λίγες ώρες, να μας λυθούν και οι απορίες με το τι γίνεται στις Βρυξέλλες, για να συγκρίνουμε και τα μνημόνια και την οριστική –ελπίζουμε- λύση που θα δοθεί από αυτήν τη διαπραγμάτευση.

Συγκεκριμένα, ένα μεγάλο κομμάτι των πόρων απάντησα πού θα το βρούμε. Ένα δεύτερο κομμάτι -που δεν έχει να κάνει μόνο με την ΟΣΥ, αλλά έχει να κάνει με όλες τις αστικές συγκοινωνίες, καθώς τα ίδια προβλήματα έχουμε στο ΜΕΤΡΟ και αλλού, όπως στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ- είναι από τις υπερωρίες που πληρώνουν.

Με ρωτήσατε από πού θα βρούμε λεφτά, για να πάρουμε τους χίλιους εκατόν τριάντα που χρειάζονται. Μόνο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πληρώνουμε 1 εκατομμύριο ευρώ το χρόνο δαπάνες σε υπερωρίες και σε ρεπό. Είναι αίτημα και των εργαζομένων, είναι και πολιτική της Κυβέρνησης, αυτά τα χρήματα να δοθούν σε ανθρώπους που θα προσληφθούν. Αυτό κάνουμε αυτήν την περίοδο. Βλέπουμε οργανισμό-οργανισμό, πόσα περισσότερα χρήματα πληρώνουμε για να ξεπεράσουμε το δογματισμό.

Εγώ δεν λέω ότι οι προηγούμενες κυβερνήσεις το έκαναν με χαρά. Αλλά το έκαναν. Μειώσεις του προσωπικού στους δημόσιους τομείς, ανεβάζοντας το κόστος, γιατί αυτά τα πράγματα τα πληρώναμε μετά σε υπερωρίες, σε ρεπό κοκ. Και γίνεται παντού, καθώς και στην ΟΣΥ.

Επομένως, βεβαίως και θα προσλάβουμε. Δεν θα ακολουθήσουμε την απάντηση του κ. Οικονόμου, που πριν έξι-επτά μήνες ζητούσε τριακόσιους τριάντα και σήμερα ζητάει οχτακόσιους. Δηλαδή ο κ. Οικονόμου πρέπει να μας πει τελικά αν θέλει τριακόσιους τριάντα για να καλύψει τις ανάγκες στην ΟΣΥ ή αν θέλει οχτακόσιους πενήντα, για να τις καλύψει. Πρέπει να μας το πει. Δεν μπορεί σε πέντε μήνες να υπερδιπλασιάστηκαν, σχεδόν να τριπλασιάστηκαν οι ανάγκες και να διπλασιάστηκαν στους τεχνίτες. Όχι. Δεν έφυγαν τόσοι τότε. Προφανώς, το έχει επισημάνει ο άνθρωπος και στα έγγραφά του.

Τρίτον, δεν ρίχνω εγώ τις ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτά που κατέθεσα ήταν η αλληλογραφία της ΟΣΥ, της προηγούμενης κυβέρνησης στη διοίκηση, με την προηγούμενη κυβέρνηση. Οι ίδιοι μεταξύ τους είχαν την αλληλογραφία. Δεν τα λέω εγώ. Ο κ. Οικονόμου τα λέει στον προηγούμενο Υπουργό.

Τι άλλο θα κάνουμε; Μίλησα για επανασχεδιασμό του δικτύου. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι πάρα πολλοί δήμοι και πολίτες, επειδή έχουν περικοπεί πάρα πολλά δρομολόγια, ζητάνε αυτά τα λεωφορεία που είναι απαρχαιωμένα, που δεν χρησιμοποιούνται, που λόγω βλαβών είναι στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ, να διατεθούν στους δήμους για να καλύψουν τοπικές ανάγκες.

Εμείς θέλουμε να προχωρήσουμε σ’ έναν συνολικό επανασχεδιασμό του δικτύου της ΟΣΕ και θεωρώ ότι απ’ όλα αυτά τα λεωφορεία που αυτή τη στιγμή δεν χρησιμοποιούνται, μπορούμε με την ανανέωση του στόλου να καλύψουμε επαρκώς τις ανάγκες του κύριου δικτύου. Δεν πάμε να φορτώσουμε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση κάτι. Το ανάποδο. Θα της δώσουμε λεωφορεία και φαντάζομαι ότι θα είναι βιώσιμο αυτό που θα κάνουν οι δήμοι για κάλυψη μικρών, τοπικών μετακινήσεων. Θετικό είναι, αντί να σαπίζουν τα λεωφορεία…

Για την αγορά ενός λεωφορείου χρειαζόμαστε προϋπολογιστικά τουλάχιστον 200.000-250.000 ευρώ, γι’ αυτό είπα ότι χρειαζόμαστε 130.000.000 ευρώ για πεντακόσια καινούργια λεωφορεία.

Το τελευταίο είναι ότι πρέπει να ενταχθεί αυτός ο εκσυγχρονισμός του στόλου στο ΣΕΣ. Την εθνική συμμετοχή θα δούμε πώς θα την καλύψουμε, αν θα πάμε σε μια μορφή leasing, δανεισμού ή αν θα έχουμε από το ΠΔΕ.

Υπάρχουν δράσεις. Είμαστε δεσμευμένοι από τους στόχους του 20 20 για την εξοικονόμηση ενέργειας. Μπορούμε να το αιτιολογήσουμε με τροποποίηση του επιχειρησιακού.

Η προηγούμενη κυβέρνηση δεν το είχε βάλει, αλλιώς από τώρα θα μπορούσαμε να κάνουμε το διαγωνισμό. Είπα, λοιπόν, ότι θα πάμε σε επανασχεδιασμό του επιχειρησιακού για να περιλαμβάνεται αυτή η δράση. Μετά το 2015 θα μπορεί να «τρέχει» και ο διαγωνισμός. Δεν μπορεί να γίνει γι’ αυτόν το χρόνο μ’ αυτόν τον προϋπολογισμό.

Άρα, είναι πολύ συγκεκριμένα αυτά που είπα ότι θα κάνουμε. Δεν μπορώ να σας πω, μέχρι να τελειώσει η μεγάλη διαπραγμάτευση της χώρας, τον ακριβή αριθμό των εργαζομένων που θα προσλάβουμε με τις νέες προσλήψεις, αλλά αυτή είναι η κατεύθυνσή μας.
Να δίνεις στους ανθρώπους μια δεύτερη ευκαιρία. Αλλά ποτέ μια τρίτη.

Ουδέν κρυπτόν!
25-06-2015, 03:18 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024