Η Setra - Stamatiou, επίσημος αντιπρόσωπος της Evobus GmbH - Setra στην Ελλάδα, προσκάλεσε τους φίλους της Setra σε μία ανοιχτή εκδήλωση παρουσίασης της νέας Top Class σειράς 500, εκδήλωση που έλαβε χώρα στην έδρα της εταιρείας στην Αθήνα. Στην εκδήλωση αυτή, το παρών έδωσε το εργατικό δυναμικό της εταιρείας Σταματίου, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας λεωφορείων για πάνω από 20 χρόνια.
Από την εκδήλωση δεν μπορούσε να λείπει φυσικά και ένα αντιπροσωπευτικό μέλος της σειράς αυτής, ένα Setra S516HDH, το οποίο μας περίμενε εντός του κτιρίου της εταιρείας. Το είδαμε, το φωτογραφίσαμε και σας το παρουσιάζουμε στις επόμενες γραμμές!
Αισθητικές βελτιώσεις
Αισθητικά, το νέο λεωφορείο περιλαμβάνει δυναμικές αλλαγές στην εμπρός και πίσω όψη, οι οποίες επανακαθορίζουν την σειρά Top Class. Νέα φωτιστικά σώματα, και νέες λεπτομέρειες από χρώμιο βρίσκονται στην μπροστινή μάσκα, ενώ πίσω ξεχωρίζουν οι γρίλιες εξαερισμού του νέου 13λιτρου κινητήρα προδιαγραφών Euro 6 κατασκευασμένου από την Mercedes.
Ασφάλεια
Η Setra έβαλε τα δυνατά της να δημιουργήσει ένα από τα ασφαλέστερα λεωφορεία που κυκλφορούν στους δρόμους. Έτσι, στον στάνταρ εξοπλισμό θα συναντήσει κανείς τεχνολογίες όπως το ESP, το EBS με ABS, ASR, retarder , φυσικά τον DBL (συνεχή ρυθμιστή ταχύτητας), το Front Collision Guard που προστατεύει τον οδηγό από τυχόν μετωπικά ατυχήματα, ενώ το όχημα διαθέτει και πιστοποίηση EC-R 66/01 για την στιβαρότητα της κατασκευής του. Στα εκ των ουκ άνευ, περιλαμβάνεται και το σύστημα πέδης με δισκόφρενα σε όλους τους άξονες.
Στα επιπλέον χαρακτηριστικά, βρίσκεται το ART (Adaptive Cruise Control), το ABA 2 (Automatic Brake Assist, με δυνατότητα εντοπισμού στατικού αντικειμένου στο δρόμο), το Lane assist (SPA), το Attention Assist που παρακολουθεί τον οδηγό και αντιλαμβάνεται πότε χρειάζεται διάλειμμα για ξεκούραση, το EDF (Eco Driver Feedback - το οποίο παρακολουθεί τις οδηγικές συνήθειες του οδηγού και δίνει συμβουλές για την καλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου), το PPC (powertrain control, το οποίο σε συνδυασμό με το αυτοματοποιημένο σύστημα μετάδοσης, με ειδικούς χάρτες και ένα γυροσκοπικό σύστημα για τον εντοπισμό της θέσης του ορίζοντα μειώνει την κατανάλωση του καυσίμου ακόμα περισσότερο), καθώς και το TPMS (σύστημα συνεχούς ελέγχου της καλής κατάστασης των ελαστικών).
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του οχήματος έχουν χρησιμοποιηθεί νέα υλικά και χρώματα, δημιουργώντας μια ευχάριστη ατμόσφαιρα για τον επιβάτη. Το λεωφορείο που παρουσιάστηκε από την Setra - Stamatiou στην Ελλάδα, είχε την - το ίδιο εντυπωσιακή κάθε φορά που θα την δούμε - οροφή Top Sky η οποία έχει πλέον μεγαλύτερη γυάλινη επιφάνεια από την προηγούμενη υλοποίηση, με λεπτότερα πλαίσια. Στα συν του οχήματος η σειρά καθισμάτων Voyage Supreme με ειδική επένδυση δέρματος σε κρεμ χρώμα, έδινε μια αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό του λεωφορείου. Στην έκδοση 4ων αστέρων το όχημα της παρουσίασης έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 55 καθήμενους, ενώ υπάρχει και η έκδοση των 3ων αστέρων, με χωρητικότητα 59 καθήμενους.
Έμφαση έχει δοθεί επίσης και στον φωτισμό του εσωτερικού, ο οποίος ακολουθεί διαφορετική φιλοσοφία πλέον και έχει επανασχεδιαστεί με τρόπο ώστε να μειώνει την ενόχληση του φωτός τη νύχτα στον επιβάτη, παράλληλα φωτίζοντας ομοιόμορφα τον χώρο των επιβατών. Στις καινοτομίες του συγκεκριμένου τομέα, βρίσκεται και το φωτιζόμενο περίγραμμα των χειριστηρίων κλιματισμού που διαθέτει ο κάθε επιβάτης.
Κλιματισμός
Στα ατού του οχήματος είναι το πλέον εξελιγμένο διζωνικό σύστημα κλιματισμού EvoCool TopAir που διαθέτει. Έτσι, είναι δυνατόν το όχημα να ρυθμίζει, ανάλογα με τις συνθήκες, ακριβέστερα την θερμοκρασία στο εσωτερικό του. Ένα σύστημα αεραγωγών διαχέει τον αέρα ομοιόμορφα στο χώρο των επιβατών, μέσω εξαγωγών στους πλαϊνούς υαλοπίνακες και στα κανάλια χειραποσκευών, ενώ στον επιπρόσθετο εξοπλισμό βρίσκεται η θέρμανση στο επίπεδο των χεριών στην πλευρά των υαλοπινάκων και συστήματα θέρμανσης αέρα κάτω από τα καθίσματα, για την μέγιστη δυνατή απόδοση τις ψυχρές εποχές.
Cockpit
Η νέα σχεδίαση της θέσης οδήγησης, δείχνει την βελτίωση που έχει γίνει σε όλους τους τομείς της εργονομίας από την Setra. Ο νέος πίνακας οργάνων είναι έγχρωμος, με κατανοητές φωτεινές ενδείξεις, αλλά και τα παράπλευρα χειριστήρια βρίσκονται σε τέτοια απόσταση που είναι εύκολο να τα διαχειριστεί κανείς με μεγάλη ευκολία. Τα χειριστήρια στο τιμόνι δεν θα μπορούσαν να λείπουν, ενώ σε δική του ξεχωριστή θέση βρίσκεται ο κλιματισμός, με έγχρωμο πίνακα με τις κατάλληλες ενδείξεις πάντα διαθέσιμες. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του μικρούς αποθηκευτικούς χώρους γύρω από το ταμπλώ, καθώς και ψυγείο.
Κινητήρας και μετάδοση
Στο πίσω μέρος του οχήματος, δεσπόζει ο νέος, κάθετος, 6κύλινδρος σε σειρά, 13λιτρος κινητήρας Euro 6 της Mercedes, OM471, απόδοσης 480 ίππων και ροπής 2300Nm από τις 1100rpm σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο PowerShift το οποίο αισίως έχει φτάσει στην 3η γενιά του και είναι συνυπεύθυνο για την Euro 6 φύση του οχήματος. Δυστυχώς δεν είχαμε τη δυνατότητα να μετακινηθούμε με το όχημα, αλλά αναμένουμε κορυφαία συμπεριφορά του συστήματος μετάδοσης, σύμφωνα με την εμπειρία που είχαμε τη δυνατότητα να ζήσουμε από την προηγουμενη γενιά PowerShift. Προαιρετικά, τοποθετείται η ισχυρότερη έκδοση του κινητήρα, απόδοσης 510 ίππων και 2500Nm ροπής από τις 1100rpm και πάλι. Για να καλύπτει τις μεγάλες διαδρομές, το λεωφορείο έχει χωρητικότητα καυσίμου στο κύριο ρεζερβουάρ 520 λίτρων ενώ επίσης διαθέτει ρεζερβουάρ 44 λίτρων ADblue.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Setra S516HDH
Μήκος: 13,325m
Πλάτος: 2,55m
Ύψος: 3,88m
Μεταξόνιο: 6,3m
Κινητήρας: OM471 - Απόδοση: 480/510 ίπποι - Ροπή: 2300/2500Nm στις 1100rpm
Σύστημα μετάδοσης: Powershift GO250-8
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ: Καυσίμου: 520 λίτρα - ADblue: 44 λίτρα
Θέσεις: Διάταξη 4ων αστέρων: 55+1+1 - Διάταξη 3ων αστέρων: 59+1+1
Για το mesametaforas.gr,
AlexNik
Επισκευθείτε την Report Gallery για περισσότερες φωτογραφίες από τα ρεπορτάζ μας