Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται -σύμφωνα με πληροφορίες- να τεθούν σε χρήση οι δύο πρώτοι συρμοί τρίτης γενιάς που θα καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες λειτουργίας λόγω της παράδοσης των επτά νέων σταθμών μετρό.
Οι δύο συρμοί ανήκουν στην «ομάδα» των συνολικά 17 νέων συρμών για τους οποίους η σύμβαση προμήθειας, προϋπολογισμού 155 εκατ. ευρώ, είχε υπογραφεί τον Σεπτέμβριο του 2009. Ωστόσο, χρειάστηκε να περάσουν περίπου τρία χρόνια, με τους συρμούς να παραδίδονται σταδιακά αποσυναρμολογημένοι στην Αττικό Μετρό Α.Ε. (την εταιρεία κατασκευής του μετρό) στις αρχές του 2013.
Το αρχικό χρονοδιάγραμμα, που δεν τηρήθηκε, προέβλεπε ότι οι συρμοί θα τεθούν σε λειτουργία το περασμένο καλοκαίρι. Πλέον, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για παράδοση των δύο πρώτων συρμών μέσα στις επόμενες ημέρες και των υπόλοιπων 15 μέσα στην άνοιξη.
Όσοι παρακολουθούν τη διαδικασία, αποδίδουν την καθυστέρηση παράδοσης των νέων συρμών στην υλοποίηση των απαιτούμενων τεχνικών εργασιών-διαδικασία που προβλεπόταν από τη σύμβαση- πριν τεθούν σε χρήση οι συρμοί. Όπως υποστηρίζουν, σήμερα οι συρμοί, που αποτελούνται από έξι βαγόνια, είναι στη φάση της χορήγησης πιστοποιητικών ασφαλείας από τη Rotem και τη Siemens, στο τελικό, δηλαδή, στάδιο πριν μπουν στις ράγες.
Ένα ακόμη "ανοιχτό" ζήτημα των συγκεκριμένων συρμών σχετίζεται με τις κάμερες που βρίσκονται στο εσωτερικό των βαγονιών και οι οποίες δεν μπορούν να λειτουργήσουν λόγω απόφασης της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Γι’ αυτό η εταιρεία ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) αναμένεται να καταθέσει ένσταση κατά της συγκεκριμένης απόφασης.
Προσλήψεις και… χρέη
Η είσοδος στο δίκτυο των καινούργιων συρμών (λόγω της έλλειψής τους η διέλευση του μετρό σε ορισμένες περιοχές είναι αραιή) αλλά και η λειτουργία των επτά νέων σταθμών του μετρό, απαιτούν την υλοποίηση νέων προσλήψεων. Ήδη, βρίσκονται στο στάδιο της προετοιμασίας τα τεύχη δημοπράτησης για την πρόσληψη, μέσω ΑΣΕΠ, περίπου 200 ατόμων.
Ωστόσο, την ίδια στιγμή, η ΣΤΑΣΥ οφείλει τα τελευταία χρόνια στην Αττικό Μετρό Α.Ε. ποσά που προκύπτουν από το λεγόμενο κόστος χρήσης του συστήματος. Η ΑΜΕΛ, δηλαδή, πριν ενοποιηθεί με τα υπόλοιπα μέσα σταθερής τροχιάς, συγκροτώντας τη ΣΤΑΣΥ, απέδιδε στην Αττικό Μετρό τμήμα του πλεονάσματος της λειτουργικής κερδοφορίας, με το οποίο η Αττικό Μετρό χρηματοδοτούσε την αποπληρωμή των δανείων για την κατασκευή του μέσου. Για παράδειγμα, το 2007 η τότε ΑΜΕΛ είχε καταβάλει στην Αττικό Μετρό περίπου 17 εκατ. ευρώ ως κόστος χρήσης του συστήματος.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι Αττικό Μετρό και ΣΤΑΣΥ αναζητούν τη «χρυσή τομή», καθώς είναι εύλογο ότι ενδεχόμενες εκροές της τελευταίας προς την πρώτη εταιρεία θα «ανακάτευαν» τα οικονομικά μεγέθη της ΣΤΑΣΥ.