[Metaforespress.gr] Ελληνο – ιταλική ναυμαχία στην ακτοπλοΐα.
Ελληνο – ιταλική ναυμαχία στην ακτοπλοΐα. Το δίπολο που δημιουργείται
Εντείνεται η ελληνο – ιταλική ναυμαχία στον εγχώριο ακτοπλοϊκό κλάδο. H Μinoan Lines που ανήκει στον Ιταλό επιχειρηματία Εμανουέλ Γκριμάλντι πρόκειται να καταθέσει, εκ νέου, αίτηση για τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά, η οποία μονοπωλείται από την ΑΝΕΚ.
Του Φώτη Φωτεινού
Η πρόθεση των Μινωικών Γραμμών για δρομολόγηση πλοίων στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά έγινε γνωστή στο περιθώριο του διεθνούς συνεδρίου που διοργάνωσε και εφέτος ο όμιλος Γκριμάλντι. To 17th Euro-Med Convention «From Land to Sea» πραγματοποιήθηκε, το διάστημα 24-27 Οκτωβρίου, στο νησί Ischia, στον κόλπο της Νάπολης.
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που ακολούθησε, ο Εμανουέλ Γκριμάλντι αναρωτήθηκε «γιατί να μην είναι παρούσα στη γραμμή των Χανίων η Minoan Lines, μία εταιρεία, με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης, η οποία θα δρομολογήσει ελληνικά πλοία με Έλληνες ναυτικούς».
Στις δηλώσεις του αναφέρθηκε και στην κατάσταση της ελληνικής ακτοπλοΐας, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι εξαρτάται πλήρως από τις τράπεζες. Μάλιστα, ξεχώρισε δύο εταιρείες, τη Μinoan Lines και την Attica Group (BlueStar, Superfast) που ανήκει στη MIG, οι οποίες έχουν σύγχρονα πλοία, ενώ ειδική αναφορά έκανε στη ΝΕΛ, σημειώνοντας ότι με πλοία ηλικίας κοντά στα 40 χρόνια, καρπώνεται επιδοτήσεις 20 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο, μέσω των άγονων γραμμών.
Σύμφωνα με αναλυτές της εγχώριας ακτοπλοϊκής αγοράς, ο Ιταλός επιχειρηματίας ουσιαστικά προανήγγειλε το «αύριο της αγοράς». Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν ότι θα οδηγηθούμε στην περαιτέρω σύμπραξη ή και μετοχική συνεργασία του ομίλου Attica με την ANEK, με «αντίπαλο» την Minoan Lines και την Hellenic Seaways, στην οποία μετέχει κατά 33,35% ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι.
Το βασικό κλειδί στις τράπεζες
Είναι γεγονός ότι όλες οι προαναφερθείσες ακτοπλοϊκές εταιρείες παραμένουν ζημιογόνες, κάτι το οποίο προβληματίζει τους μετόχους. Σημαίνοντα ρόλο στις εξελίξεις θα διαδραματίσει η Τράπεζα Πειραιώς, που διαθέτει την πλειοψηφία στη μετοχική σύνθεση της Hellenic Seaways, στην οποία ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, που ελέγχει την Minoan Lines, κατέχει το 33,34% του μετοχικού κεφαλαίου.
Επίσης, η Τράπεζα Πειραιώς έχει, άμεσα ή έμμεσα, τραπεζική σχέση με την ΑΝΕΚ και την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (μέσω της Millennium Βank) και εικάζεται ότι οι πρωτοβουλίες για την αναδιάρθρωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα τελεστούν με δική της συγκατάθεση.
Ξέχωρα των ανωτέρω, ο ιδιοκτήτης της Minoan και μεγαλομέτοχος της HSW Εμανουέλ Γκριμάλντι εκτίμησε, στο προαναφερθέν συνέδριο, ότι εξακολουθεί να υπάρχει υπερπροσφορά χωρητικότητας στις γραμμές της Αδριατικής, υποστηρίζοντας ότι δέκα πλοία, σε όλες τις γραμμές, θα ήταν αρκετά, προκειμένου να εξυπηρετηθεί το μεταφορικό έργο.
Σήμερα στην Αδριατική δραστηριοποιούνται 14 πλοία, εκ των οποίων επτά σχετίζονται με τον όμιλο Γκριμάλντι (τρία στη γραμμή της Αγκόνας, δύο στη γραμμή του Μπρίντιζι, ένα στη γραμμή Ραβέννα - Μπρίντιζι και ένα της Hellenic Seaways που δραστηριοποιείται στη γραμμή Porto Marghera-Κόρινθος). Επίσης, τρία διαχειρίζονται από την ΑΝΕΚ και τέσσερα από την Atticα Group.
Υπενθυμίζεται ότι, από το 2009, η κρίση «κατάπιε» 3,04 εκατ. επιβάτες, 541.000 ΙΧ και 115.000 φορτηγά στις 5 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου (ANEK, Minoan, Attica, NEΛ, HSW).
(This post was last modified: 12-11-2013, 01:09 AM by Paul.)
|