[Euro2Day] ΗΣΑΠ: Έρχεται η τηλεματική
Στην τελική φάση δοκιμών βρίσκεται το σύστημα τηλεματικής που θα καλύπτει τους σταθμούς του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και θα δίνει πληροφορίες στους επιβάτες του μέσου, αντίστοιχες με αυτές που παρέχονται στους χρήστες του μετρό.
Μετά από πολύ μεγάλη αναμονή, ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του συστήματος παρακολούθησης και ρύθμισης κυκλοφορίας συρμών (ATS), το οποίο συμπεριλαμβάνει και σύστημα οπτικής πληροφόρησης των επιβατών στις αποβάθρες. Πλέον, οι επιβάτες του ηλεκτρικού θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν πληροφορίες για τη διαδρομή τους.
Οι δοκιμές, που έχουν ξεκινήσει εδώ και λίγες μέρες, διεξάγονται σχεδόν σε όλους τους σταθμούς του ΗΣΑΠ και σύντομα αναμένεται ότι το σύστημα θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία.
Η εγκατάσταση της τηλεματικής αποτελεί τμήμα του έργου αναβάθμισης της γραμμής του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου που εκτελείται τα τελευταία χρόνια με στόχο να εκσυγχρονίσει ένα μέσο που λειτουργεί στην ελληνική πρωτεύουσα για πάνω από 140 χρόνια.
Τα έργα αναβάθμισης της γραμμής έγιναν με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, με αποτέλεσμα ο ηλεκτρικός να έχει χάσει σημαντικό μέρος της επιβατικής κίνησης.
Βασική δυσκολία στην προσπάθεια ανάκτησης της επιβατικής κίνησης είναι η μείωση του αριθμού των δρομολογίων καθώς, λόγω της αποχώρησης σημαντικού αριθμού του προσωπικού τα προηγούμενα χρόνια, πλέον οι συρμοί που κινούνται στο δίκτυο ανά ώρα είναι λιγότεροι, με αποτέλεσμα τα τρένα να διέρχονται από τους σταθμούς σε αραιότερα διαστήματα σε σχέση με παλαιότερα.
Το στοίχημα της νέας διοίκησης
Η ενίσχυση της επιβατικής κίνησης του ΗΣΑΠ αλλά και γενικότερα όλων των μέσων σταθερής τροχιάς αποτελεί στοίχημα για τη διοίκηση της εταιρείας ΣΤΑ.ΣΥ., που ορίστηκε πριν από λίγες μέρες από το υπουργείο Ανάπτυξης.
Ο κ. Νίκος Παπαθανάσης, που ορίστηκε νέος διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ., γνωρίζει άπταιστα τα θέματα της σταθερής τροχιάς, καθώς είχε διατελέσει επικεφαλής του ΗΣΑΠ το διάστημα από το 2004 έως το 2009.
Η νέα διοίκηση της εταιρείας έχει δύσκολο έργο. Θα κληθεί να επιβεβαιώσει τις προβλέψεις του προϋπολογισμού, σύμφωνα με τις οποίες οι σταθερές συγκοινωνίες (μετρό - τραμ - ΗΣΑΠ) προβλέπεται ότι θα έχουν κέρδη 2,65 εκατ. ευρώ το 2013.
Σύμφωνα δηλαδή με τους συντάκτες του προϋπολογισμού, η ΣΤΑ.ΣΥ. θα καταγράψει θεαματική βελτίωση στα οικονομικά μεγέθη της σε σχέση με φέτος, οπότε υπολογίζεται ότι θα κλείσει τη χρονιά με ζημίες 10,2 εκατομμυρίων.
Πάντως, για το 2013 τα έσοδά της θα μειωθούν, καθώς εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 162,8 εκατ. ευρώ έναντι 191,8 φέτος.
Ταυτόχρονα, δραστική θα είναι και η μείωση των δαπανών μισθοδοσίας που από τα 102,8 εκατομμύρια φέτος υπολογίζεται ότι του χρόνου θα διαμορφωθούν στα 71 εκατ. ευρώ.
Το αποτέλεσμα αυτό αναμένεται ότι θα προέλθει από την προσαρμογή στις αμοιβές των εργαζομένων στις προβλέψεις του ενιαίου μισθολογίου.
της Μάρως Τσαντήλα
|