This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 2.75 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ισοτιμία] Οι χρεωστικοί τόκοι υπερκάλυψαν την ετήσια επιδότηση του ΟΑΣΑ

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Ισοτιμία] Οι χρεωστικοί τόκοι υπερκάλυψαν την ετήσια επιδότηση του ΟΑΣΑ
ΟΑΣΑ  Του Φώτη Φωτεινού

Απίστευτο, αλλά πέρα για πέρα αληθινό! Οι χρεωστικοί τόκοι του ΟΑΣΑ ξεπέρασαν την ετήσια επιδότηση του υπουργείου Μεταφορών για την κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου.

Πέρσι, ο όμιλος ΟΑΣΑ (ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΕΘΕΛ) δαπάνησε 122 εκατ. για τόκους, οι οποίοι (σε απόλυτα μεγέθη) αντιστοιχούν στο 75% του κύκλου εργασιών.

Οι χρεωστικοί τόκοι, όχι μόνο απορρόφησαν το σύνολο της ετήσιας κρατικής επιδότησης, αλλά την υπερκάλυψαν, για πρώτη φορά, τα τελευταία χρόνια!

Ο ΟΑΣΑ «ασφυκτιά» από τον υπέρογκο τραπεζικό δανεισμό, καθώς οι τόκοι αυξήθηκαν κατά 35% μέσα σε τέσσερα χρόνια (από 80 εκατ. το 2007, στα 122 εκατ. το 2010).

Σαν να μην έφταναν τα ανωτέρω, ο ΟΑΣΑ έχει να αντιμετωπίσει την σταδιακήμείωση της ετήσιας κρατικής επιδότησης, κατόπιν απαίτησης της τρόικας. Η μείωση της επιχορήγησης του Δημοσίου υπήρξε εντυπωσιακή το 2010, αφού έπεσε κατά 14 εκατ., σε σχέση με το 2009.

Η περσινή χρονιά απέβη καταστροφική για τις αστικές συγκοινωνίες, αφού ο κύκλος εργασιών (κυρίως πωλήσεις εισιτηρίων) μειώθηκε κατά 24 εκατ. ευρώ, ήτοι 13%.

Σύμφωνα με τα επίσημα απολογιστικά στοιχεία, ο κύκλος εργασιών των ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ και της μητρικής ΟΑΣΑ ανήλθε στα 163 εκατ., έναντι 187 εκατ. το 2009.

Ωστόσο, κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή ήταν η μείωση των δαπανών προσωπικού, η οποία συρρικνώθηκε κατά 100 εκατ. ευρώ, προσεγγίζοντας τα 421 εκατ. ευρώ.

Βαρύ το «τίμημα» της εξυγίανσης
Μετά τον ΟΣΕ, όπου το Δημόσιο ανέλαβε στις «πλάτες» του χρέος 10,7 δισ. ευρώ, εξίσου σημαντική θα είναι η αντίστοιχη επιβάρυνση για τον ΟΑΣΑ.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για την ανασυγκρότηση και εξυγίανση του ΟΑΣΑ, το ελληνικό Δημόσιο ανέλαβε να καλύψει τον οφειλόμενο τραπεζικό δανεισμό του οργανισμού, ο οποίος ανέρχεται στα 2,82 δισ. ευρώ, με ορίζοντα αποπληρωμής ως και το 2018.

Παράλληλα, το ελληνικό Δημόσιο καλείται να διαγράψει χρέη του ομίλου ΟΑΣΑ, προς φορείς του Δημοσίου, ύψους 752 εκατ. ευρώ.

Εκτός των ανωτέρω, ορίστηκε η καταβολή 160 εκατ. ευρώ για τα επενδυτικά προγράμματα του οργανισμού και των θυγατρικών του τη περίοδο 2011-2013 (συνολικά).

Ο δανεισμός του ΟΑΣΑ παρουσιάζει σημαντικές ομοιότητες με τον αντίστοιχο του ΟΣΕ, καθώς ο οργανισμός αναγκαζόταν να προχωρήσει στην σύναψη δανείων για τη προμήθεια λεωφορείων και τρόλεϊ, αλλά και για το τμήμα της αντισταθμιστικής καταβολής του Δημοσίου, η οποία δεν χορηγούνταν απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Όπως ορίζει ο Ν. 3852/2010, ο όμιλος ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές του εταιρείες οφείλουν να δανείζονται πλέον, δίχως την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου. Υπενθυμίζεται ότι, το μέσο επιτόκιο δανεισμού, για τη χρήση του 2009 ανήλθε σε 5,24% και για τη χρήση του 2010 σε 5,33%.

«Βουτιά» 100 εκατ. στη μισθοδοσία
Οι λειτουργικές ζημιές του ομίλου ΟΑΣΑ παρέμειναν πέρσι σε ιλιγγιώδη νούμερα, ήτοι 350 εκατ. ευρώ. Οι ζημιές θα ήταν πιο διευρυμένες, εφόσον δεν είχε επιτευχθεί μια τεράστια εξοικονόμηση στις δαπάνες μισθοδοσίας, οι οποίες έφτασαν τα 421 εκατ., έναντι 518 εκατ. το 2009.

Για την εφετινή χρήση και για το διάστημα Μαρτίου – Μαίου, το κόστος λειτουργίας όλων των αστικών συγκοινωνιών (όμιλος ΟΑΣΑ, μαζί με Τραμ και Μετρό) παρουσίασε μείωση 15%.

Το νέο οργανόγραμμα προβλέπει τη συγχώνευση των σημερινών πέντε εταιριών σε δύο νέα σχήματα, ένα για τις «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ), στο οποίο η ΕΘΕΛ θα έχει τον κύριο ρόλο, απορροφώντας τον ΗΛΠΑΠ και ένα για «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ), όπου το Μετρό θα είναι ο νέος ηγετικός φορέας με την απορρόφηση της Τραμ και του ΗΣΑΠ.

Βασικά οικονομικά μεγέθη ομίλου ΟΑΣΑ (ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, μητρική ΟΑΣΑ)
Σε εκατ. ευρώ
2010 2009 2008 2007


Κύκλος εργασιών
163,64 187,80 180,88 181,96

Επιχορηγήσεις για την κάλυψη συγκοινωνιακού έργου
109,90 123,17 118,54 115,80

ΕΒΙΤDΑ
-351,32 -412,40 -392,17 -340,52

Αποτελέσματα μετά από φόρους
-472,22 -526,68 -470,69 -397,56

Αποσβέσεις
66,83 78,63 73,82 73,23

Χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα
122,08 116,63 94,72 79,18

Ταμειακά διαθέσιμα λήξης χρήσης
18,04 44,32 54,08 61,31

Πηγή: ΟΑΣΑ
(This post was last modified: 05-07-2011, 01:22 PM by AlexNik.)
05-07-2011, 01:19 PM
Website Find Reply
abc Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 412
Joined: 13-10-2009
#2
RE: [Ισοτιμία] Οι χρεωστικοί τόκοι υπερκάλυψαν την ετήσια επιδότηση του ΟΑΣΑ
(05-07-2011, 01:19 PM)Cmaniac Wrote: Η περσινή χρονιά απέβη καταστροφική για τις αστικές συγκοινωνίες, αφού ο κύκλος εργασιών (κυρίως πωλήσεις εισιτηρίων) μειώθηκε κατά 24 εκατ. ευρώ, ήτοι 13%.

Σύμφωνα με τα επίσημα απολογιστικά στοιχεία, ο κύκλος εργασιών των ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ και της μητρικής ΟΑΣΑ ανήλθε στα 163 εκατ., έναντι 187 εκατ. το 2009.

Ωστόσο, κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή ήταν η μείωση των δαπανών προσωπικού, η οποία συρρικνώθηκε κατά 100 εκατ. ευρώ, προσεγγίζοντας τα 421 εκατ. ευρώ.

Αυτά δεν είναι απίστευτα: Είναι αποτέλεσμα των περσινών απεργιών
05-07-2011, 03:09 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
ΟΑΣΑ [Ισοτιμία] Αναβίωση του 1992 στον ΟΑΣΑ που γίνεται «πολυμετοχικός» AlexNik 1 2.039 15-03-2011, 12:30 AM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024