Thread Rating:
- 22 Vote(s) - 2.95 Average
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Ποιότητα Παρεχόμενων Υπηρεσιών Της Ο.ΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα
|
Citaro
Honorary member
![]()
Posts: 202
Joined: 13-11-2009
|
(27-02-2010, 10:45 AM)ELBO O405GN Wrote: Το διάλειμμα είναι κάτι σεβαστό, για όλους τους εργαζομένους. Όμως θα πρέπει να προσαρμοστεί στις σημερινές ανάγκες! Δεν μπορεί στα διαστήματα 6-10 το πρωϊ και 2-6 το απόγευμα να υπάρχουν μεγάλα διαλείμματα, καθότι τότε μετακινείται πολύς κόσμος.
Άλλωστε, οι τοπικές ιδίως γραμμές, δεν βρίσκουν τόση κίνηση όσο οι κεντρικές και διαδημοτικές γραμμές. Αν ένα λεωφορείο φτάνει νωρίτερα στο τέρμα του, μπορεί να κάνει τμηματικά διάλειμμα.
Το θέμα των διαλειμμάτων είναι αρκετά περίπλοκο. Βάσει νόμου πρέπει στο μέσον περίπου της βαρδιας να γίνει 20λεπτο διάλειμμα συνεχόμενο. Μέχρι εδώ καλά, αλλά κοιτάξτε τώρα τι γίνεται με τη δρομολόγηση ΕΘΕΛ-ΗΛΠΑΠ:
- Οι κύριες βάρδιες βγαίνουν ως εξής : α) τα πρώτα γύρω 04:30-12:30-20:30, τα επόμενα 06:00-14:00-22:00/07:00-15:00-23:00 και τα τελευταία 08:30-16:30-00:30/09:00-17:00-01:00.
- Για να βρεθεί χρόνος για διαλείμματα, πρέπει να "ανοίξει" το κύκλωμα κατά 20' . Αυτό επιτυγχάνεται είτε με αραίωση χρονοαποστάσεων, ή με επιπλέον οχήματα. Όμως, μια που κάτι τέτοιο επηρεάζει όλα τα οχήματα της γραμμής, γίνεται σε χρόνο που να "βολεύει" όλες τις βάρδιες. Δυστυχώς, το χρονικό διάστημα αυτό προσδιορίζεται το πρωί από 09:00-12:00 και το απόγευμα από 17:00-20:00. Μόνο αυτές τις ώρες αλληλοκαλύπονται οι βάρδιες.
- Παράδειγμα: Η γραμμή 333 έχει από τις 05:00 τρία οχήματα έξω με κύκλο 60' και συχνότηα ανά 20'. Οι οδηγοί πρέπει να κάνουν διάλειμμα. Άρα, α) είτε βγάζεις ακόμα ένα λεωφορείο στις 09:00, ώστε ο κύκλος να γίνει 80' και έτσι κάθε λεωφορείο να κάνει 60' διαδρομή και 20' διάλειμμα, η β) αραιώνεις τη χρονοαπόσταση, ώστε τα 3 λεωφορεία να κάνουν κύκλο 80', για να μπορέσουν με τη σειρά να κάνουν διάλειμμα. Με αυτή τη μέθοδο θα πρέπει να εφαρμόσεις από 09:00-11:30 συχνότητα 27' μέχρις ότου κάνουν όλα διάλειμμα.
Σε γραμμές με πυκνή δρομολόγηση (πχ. 608, 220, 049, 822) και πολλά οχήματα συνήθως εφαρμόζεται το β).
Σε γραμμές με λίγα οχήματα, καθως και τα Σ/Κ στις περισσότερες γραμμές, εφαρμόζεται το α)
Τώρα, αν πχ το τρίτο όχημα κάνει διάλειμμα στην αφετηρία, και το δεύτερο όχημα λείπει από το κύκλωμα (ελλείψει οδηγού/οχήματος κλπ.), τότε συμβαίνει το φαινόμενο που περιγράφετε στα πόστ, δηλ. το λεωφορείο να κάθεται στην αφετηρία, αλλά να μην έχει σειρά να εκτελέσει το επόμενο δρομολόγιο . . . Πράγμα δικαιολογημένα ακατανόητο για το μέσο επιβάτη (εξ ού και τα διάφορα του τύπου "κάθονται δύο στην αφετηρία και πίνουν καφέ κι εμείς έχουμε μισή ώρα στη στάση . . .)
Ελπίζω να ήμουν κατατοπιστικός στην προσπάθεια μου να εξηγήσω γιατί τα διαλείμματα γίνονται τις ώρες αυτές.
(This post was last modified: 28-02-2010, 12:30 AM by Citaro.)
|
|
28-02-2010, 12:21 AM |
|
Messages In This Thread |
[No subject] - by Citaro - 28-02-2010, 12:21 AM
|
Users browsing this thread: 10 Guest(s)
|