RE: Προτάσεις Αναδιάταξης - Βελτιστοποίησης Γραμμων ΕΘΕΛ - Τομεας 5
Χθες ήμουν Βριλήσσια, και αποφάσισα να πάρω το 555 για να πάω σπίτι (σύνορα Πεύκης - Αμαρουσίου, Νέο Τέρμα) για να μην αλλάζω πολλά μέσα. Προς εκνευρισμό μου, δεν εκτελέστηκαν τα δρομολόγια των 17:20 και 17:55, και όταν τελικά έφτασε λεωφορείο κατά τις 18:05, ο οδηγός αντί να τσακιστεί να εκτελέσει το δρομολόγιο των 17:55 έστω και με 10λεπτη καθυστέρηση, έκατσε στην γαλαρία και κατανάλωνε φραπεδιά, τσιγάρο και αθλητική εφημερίδα.
Αυτό ήταν η κορωνίδα στην ταλαιπωρία που προσφέρει το πολυδιαφημισμένο στο Μαρούσι 555. Μια γραμμή με πολλά αρνητικά: αναξιόπιστη, με αραιά δρομολόγια, με πολλά ζιγκ-ζαγκ στις γειτονιές, και με τους όχι και τόσο ελκυστικούς "τσιμεντόλιθους" του Α/Σ Ανθούσας, αρκετοί από τους οποίους είναι σε κακή κατάσταση.
Στον αντίποδα, το 070 Μαρούσι - Πεύκη - Λυκόβρυση της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου, που πλέον όμως επανδρώνεται από οδηγούς των Δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης. Αραιά μεν τα δρομολόγια, όμως με ώρες διέλευσης που αναγράφονται σε κάθε στάση και τηρούνται, με χάρτες διαδρομής, διέρχεται από το κέντρο της Πεύκης (που το 555 περνάει "ξώφαλτσα" και μόνο προς Λυκόβρυση) με λεωφορεία μεγάλα, καθαρά και σε πολύ καλλίτερη κατάσταση παρά την ηλικία τους, όμως δεν λειτουργεί πια βράδυα και Κυριακές. Επίσης, το 541 της Ε.ΘΕ.Λ. με πολύ παρόμοια διαδρομή με το 070, όμως πάλι σταματά νωρίς το βράδυ. Το τροχαίο υλικό του είναι τα ολοκαίνουρια Solaris Urbino 8.6, πολύ καλλίτερα από τους "Τσιμεντόλιθους" του 555.
Επίσης, πόσοι ταξιδεύουν απευθείας από τους Δήμους ανατολικά του Αμαρουσίου (Μελίσσια, Βριλήσσια), προς αυτούς δυτικά (Πεύκη, Λυκόβρυση), ώστε να είναι απαραίτητη μια διαμπερής γραμμή; Μάλλον ελάχιστοι...
Το 555 είναι μια γραμμή ουσιαστικά άχρηστη όπως είναι. Στην σύνδεση Αμαρουσίου - Πεύκης - Λυκόβρυσης υπάρχουν 3 γραμμές, όμως καμμία δεν μπορεί να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες των κατοίκων καθώς καθεμία έχει μειονεκτήματα.
Η σκέψη μου είναι η εξής:
- Το 555 καταργείται. Ο κλάδος του ανατολικά του Αμαρουσίου καλύπτεται, όσον αφορά τις γειτονιές των Μελισσίων, από το 410 και το 446. Οπότε δημιουργείται μια νέα γραμμή από το Μαρούσι προς Μελίσσια, Βριλήσσια και Χαλάνδρι, η οποία θα εξεταστεί στον τομέα 4.
- Το 070 ενισχύεται, ίσως και με επιδότηση από τον Ο.Α.Σ.Α. από τα κονδύλια που θα εξοικονομηθούν από την περικοπή του 555, ή και με παραχώρηση οδηγών. Έτσι η γραμμή λειτουργεί πλέον με 2 λεωφορεία (12μετρα) του Δήμου Αμαρουσίου (είτε "Βεργίνες" είτε τα Neoplan φυσικού αερίου), έχει συχνότητα 20-25 λεπτά και καλύπτει την σύνδεση των κέντρων Αμαρουσίου, Πεύκης και Λυκόβρυσης.
- Το 541 τροποποιείται και συνδέει το Μαρούσι με την Μεταμόρφωση, εξυπηρετώντας την Άνω Πεύκη σε επίπεδο γειτονιάς, όπως κάνει σήμερα (υποτίθεται) το 555. Για να υπάρξει εξορθολογισμός, το 541 κινείται προς Άνω Πεύκη μέσω της Δημοκρατίας και προς Μαρούσι μέσω της Πλαστήρα, ενώ αντίστοιχα αλλάζει το 527 και κινείται προς Μαρούσι μέσω Πίνδου και Πλουτάρχου, όπως πάει σήμερα το "κόκκινο" 050 και το 555.
- Τόσο το 527 όσο και το 501 επεκτείνονται μέχρι τον σταθμό "Κηφισίας" του Προαστιακού (δαχτυλίδι). Έτσι συνδέονται με τον προαστιακό σιδηρόδρομο και βελτιώνεται η σύνδεσή τους και με τις λεωφορειακές γραμμές της Λεωφ. Κηφισίας.
- Παλαιότερα είχα προτείνει και δύο νέες γραμμές, την 502 Ο.Α.Κ.Α. - Σχολή Αγ. Ιωσήφ - Άνω Πεύκη, και την 515 Ο.Α.Κ.Α. - Πράσινος Λόφος - Λυκόβρυση. Με δεδομένη την ενίσχυση του 070 όμως, η 515 μπορεί εν τέλει από την Λεωφ. Ειρήνης να συνεχίζει ευθεία προς την Καραολή & Δημητρίου, με τέρμα κοινό με το Α9.[/align]
|