This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 32 Vote(s) - 3.03 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ιστορικά στοιχεία εποχής Σ.ΕΠ - Ε.Α.Σ - Γενική συζήτηση, σχολιασμός

panos81 Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 537
Joined: 16-11-2009
#9
RE: Τα πρωτα χρονια ανανεωσης του στολου της ΣΕΠ-ΕΑΣ απο τα λεωφορεια των 80's στα 90's
Απ' όσο μπορώ να θυμηθώ μόνο τα εργοστασιακά Mercedes και τα Neoplan "πρόλαβαν" την διάλυση των Σ.ΕΠ. Τα Van Hool και τα DAF, αν και είχαν παραγγελθεί, μπήκαν σε κυκλοφορία όταν είχε ήδη δημιουργηθεί η Ε.ΘΕ.Λ., όπως και οι "Βεργίνες".

Το πρώτο καιρό, επί Σ.ΕΠ., τα Mercedes O405N1 και τα Neoplan N4016 κυκλοφορούσαν σχεδόν παντού μεν, αλλά ακόμα ήταν πολύ λίγα και ξεχώριζαν. Η πρώτη μου οπτική επαφή μαζί τους ήταν όταν ανέβαιναν τα πρώτα από την Πάτρα προς Αθήνα στην Ε.Ο. Πάτρας-Κορίνθου κοντά στην Ακράτα όταν, κατεβαίνοντας εμείς προς Λεχαινά με το αυτοκίνητο, συναντήσαμε ένα κονβόι νέων λεωφορείων. Σαν επιβάτης, η πρώτη μου φορά ήταν σε Mercedes-Benz O405N1 στην γραμμή 501 Αθήνα (Κάνιγγος) - Άνω Πεύκη που την είχε η 6η Σ.ΕΠ. και η πρώτη σε Neoplan ήταν ή στο 410 Αθήνα - Άνω Μελίσσια ή στο 424 Αθήνα - Πηγή.

Όταν διαλύθηκαν οι Σ.ΕΠ. και έγινε η Ε.ΘΕ.Λ. έγιναν και οι μετακινήσεις των Mercedes και Neoplan προς τα Α/Σ Ελληνικού και Άνω Λιοσίων αντίστοιχα, ενώ τα Van Hool παραδόθηκαν εξ' αρχής στον Βοτανικό, τα DAF στον Άγιο Δημήτριο (αυτά πέρασαν όλη την ενεργή τους ζωή σε αυτά τα αμαξοστάσια όπου ξεκίνησαν) και οι "Βεργίνες" επίσης στο Ελληνικό. Τον πρώτο καιρό, πριν εφαρμοστεί το σύστημα με τους "κορμούς", έμπαιναν σε οποιαδήποτε γραμμή του αμαξοστασίου τους. Μετά έγινε μια προσπάθεια να μπουν νέα λεωφορεία στις γραμμές του κέντρου και τους κορμούς και τα παλιά στις τοπικές, αν και αυτό δεν ίσχυσε στην πράξη. Γραμμές όπως η 813, η 227 κ.ά. εξακολούθησαν να έχουν παλιά λεωφορεία (τα Α/Σ Π. Ράλλη και Ρέντη ακόμα είχαν μόνο παλιά λεωφορεία) ενώ τοπικές γραμμές των νοτίων προαστίων από τον πρώτο καιρό εφαρμογής των μέτρων Χριστοδουλάκη απέκτησαν νέα λεωφορεία, καθώς το Α/Σ Ελληνικού είχε μεγάλο αριθμό. Υπήρχαν όμως και αρκετοί κορμοί, ειδικά στα δυτικά προάστια, που είχαν παλιά λεωφορεία: θυμάμαι τα Α15/Β15 με Magirus Deutz αλλά και το Γ12 με Ikarus. Χωρίς να ξεχνάμε ότι οι "Δεινόσαυροι" κυκλοφορούσαν και σε κορμούς, λόγω της μεγάλης χωρητικότητάς τους, μέχρι το τέλος τους τον Σεπτέμβρη του 2005.

Η πρώτη μου εμπειρία σε Van Hool A300 ήταν στο Α7, ενώ σε DAF στο 091. Αντίθετα, σε Βεργίνα μπήκα πρώτη φορά το 2008! Άσχετα αν τώρα που τις έχουμε στο Μαρούσι, και ειδικά στο 070, είμαι τακτικός "πελάτης" τους.
(This post was last modified: 10-01-2011, 11:29 AM by panos81.)
10-01-2011, 11:28 AM
Find Reply



Messages In This Thread
RE: Τα πρωτα χρονια ανανεωσης του στολου της ΣΕΠ-ΕΑΣ απο τα λεωφορεια των 80's στα 90's - by panos81 - 10-01-2011, 11:28 AM

Forum Jump:



Users browsing this thread: 14 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024