Forum

Full Version: Ιστορικά στοιχεία εποχής Σ.ΕΠ - Ε.Α.Σ - Γενική συζήτηση, σχολιασμός
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Δύναμη αμαξοστασίων επί εποχής Ε.Α.Σ.:

1978
ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ 300 ΟΧΗΜΑΤΑ

7/1 έως 7/300 ΟΖ-7001 έως ΟΖ-7300 Ikarus 260.22

1980
ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ 300 ΟΧΗΜΑΤΑ

7/1 έως 7/300 ΟΖ-7001 έως ΟΖ-7300 Ikarus 260.22
ΕΛΛΗΝΙΚΟ 200 ΟΧΗΜΑΤΑ
8/1 έως 8/200 ΥΖ-4301 έως ΥΖ-4300 Ikarus 260.22

1981
ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ 301 ΟΧΗΜΑΤΑ

7/1 έως 7/300 ΟΖ-7001 έως ΟΖ-7300 Ikarus 260.22
ΟΝ-52 Leyland Olympian
ΕΛΛΗΝΙΚΟ 400 ΟΧΗΜΑΤΑ
8/1 έως 8/200 ΥΖ-4301 έως ΥΖ-4300 Ikarus 260.22 ΕΛΛΗΝΙΚΟ
11/1 έως 11/200 ΥΝ-6301 έως ΥΝ-6500 Ikarus 260.22 ΕΛΛΗΝΙΚΟ

1982
ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ 392 ΟΧΗΜΑΤΑ

7/1 έως 7/300 ΟΖ-7001 έως ΟΖ-7300 Ikarus 260.22
7/301 έως 7/390 ΥΥ-9711 έως ΥΥ-9800 Magirus Deutz M23E120
2 Leyland Olympian
ΕΛΛΗΝΙΚΟ 480 ΟΧΗΜΑΤΑ
8/1 έως 8/200 ΥΖ-4301 έως ΥΖ-4300 Ikarus 260.22
11/1 έως 11/200 ΥΝ-6301 έως ΥΝ-6500 Ikarus 260.22
13/1 έως 13/80 ΥΝ-6701 έως ΥΝ-6780 Chavdar B13-20 Atlas-Balkancar
ΠΕΤΡΟΥ ΡΑΛΛΗ 310 ΟΧΗΜΑΤΑ
10/1 έως 10/200 ΥΝ-6501 έως ΥΝ-6700 Magirus Deutz M230E120
10/201 έως 10/210 ΥΥ-9701 έως ΥΥ-9710 Magirus Deutz M230E120
12/1 έως 12/100 ΥΝ-6901 έως ΥΝ-7000 Volvo B10MA Saracakis
ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 120 ΟΧΗΜΑΤΑ
13/81 έως 13/200 ΥΝ-6781 έως ΥΝ-6900 Chavdar B13-20 Atlas-Balkancar

1983
ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ 400 ΟΧΗΜΑΤΑ

7/1 έως 7/273 ΟΖ-7001 έως ΟΖ-7273 Ikarus 260.22
7/294 έως 7/300 ΟΖ-7294 έως ΟΖ-7300 Ikarus 260.22
7/301 έως 7/390 ΥΥ-9711 έως ΥΥ-9800 Magirus Deutz M23E120
7/351 έως 7/370 ΥΑΥ-0000 έως ΥΑΥ-0000 Leyland Olympian
7/371 έως 7/380 ΥΝ-6491 έως ΥΝ-6500 Ikarus 260.22
ΕΛΛΗΝΙΚΟ 520 ΟΧΗΜΑΤΑ
8/1 έως 8/200 ΥΖ-4301 έως ΥΖ-4300 Ikarus 260.22
11/1 έως 11/190 ΥΝ-6301 έως ΥΝ-6490 Ikarus 260.22
11/201 έως 11/210 ΟΖ-7274 έως ΟΖ-7283 Ikarus 260.22
13/1 έως 13/110 ΥΝ-6701 έως ΥΝ-6810 Chavdar B13-20 Atlas-Balkancar
ΠΕΙΡΑΙΑΣ 202 ΟΧΗΜΑΤΑ
9/1 έως 9/202 ΗΕ-2001 έως ΗΕ-2202 Ikarus 260.22
ΠΕΤΡΟΥ ΡΑΛΛΗ 300 ΟΧΗΜΑΤΑ
10/1 έως 10/200 ΥΝ-6501 έως ΥΝ-6700 Magirus Deutz M230E120
12/1 έως 12/100 ΥΝ-6901 έως ΥΝ-7000 Volvo B10MA Saracakis
ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 90 ΟΧΗΜΑΤΑ
13/111 έως 13/200 ΥΝ-6811 έως ΥΝ-6900 Chavdar B13-20 Atlas-Balkancar

1984
ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ 420 ΟΧΗΜΑΤΑ

7/1 έως 7/300 ΟΖ-7001 έως ΟΖ-7300 Ikarus 260.22
7/301 έως 7/390 ΥΥ-9711 έως ΥΥ-9800 Magirus Deutz M23E120
7/351 έως 7/370 ΥΑΥ-0000 έως ΥΑΥ-0000 Leyland Olympian
7/371 έως 7/380 ΥΝ-6491 έως ΥΝ-6500 Ikarus 260.22
ΕΛΛΗΝΙΚΟ 585 ΟΧΗΜΑΤΑ
8/1 έως 8/200 ΥΖ-4301 έως ΥΖ-4300 Ikarus 260.22
11/1 έως 11/190 ΥΝ-6301 έως ΥΝ-6490 Ikarus 260.22
13/1 έως 13/110 ΥΝ-6701 έως ΥΝ-6810 Chavdar B13-20 Atlas-Balkancar
14/1 έως 14/85 ΥΑΕ-2301 έως ΥΑΕ-2385 Ikarus 260.22 ΣΤΑΓΙΕΡ-ΕΛΛΑΣ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ 202 ΟΧΗΜΑΤΑ
9/1 έως 9/202 ΗΕ-2001 έως ΗΕ-2202 Ikarus 260.22
ΠΕΤΡΟΥ ΡΑΛΛΗ 300 ΟΧΗΜΑΤΑ
10/1 έως 10/200 ΥΝ-6501 έως ΥΝ-6700 Magirus Deutz M230E120
12/1 έως 12/100 ΥΝ-6901 έως ΥΝ-7000 Volvo B10MA Saracakis
ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 90 ΟΧΗΜΑΤΑ
13/111 έως 13/200 ΥΝ-6811 έως ΥΝ-6900 Chavdar B13-20 Atlas-Balkancar

1985
ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ 390 ΟΧΗΜΑΤΑ

7/1 έως 7/300 ΟΖ-7001 έως ΟΖ-7300 Ikarus 260.22
7/301 έως 7/390 ΥΥ-9711 έως ΥΥ-9800 Magirus Deutz M23OE120
ΕΛΛΗΝΙΚΟ 485 ΟΧΗΜΑΤΑ
8/1 έως 8/200 ΥΖ-4101 έως ΥΖ-4300 Ikarus 260.22
11/1 έως 11/200 ΥΝ-6301 έως ΥΝ-6500 Ikarus 260.22
14/1 έως 14/85 ΥΑΕ-2301 έως ΥΑΕ-2385 Ikarus 260.22 ΣΤΑΓΙΕΡ-ΕΛΛΑΣ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ 282 ΟΧΗΜΑΤΑ
9/1 έως 9/202 ΗΕ-2001 έως ΗΕ-2202 Ikarus 260.22
14/206 έως 14/285 ΥΑΕ-2386 έως ΥΑΕ-2445 Ikarus 260.22 ΣΤΑΓΙΕΡ-ΕΛΛΑΣ
ΠΕΤΡΟΥ ΡΑΛΛΗ 310 ΟΧΗΜΑΤΑ
10/1 έως 10/200 ΥΝ-6501 έως ΥΝ-6700 Magirus Deutz M23E120
10/201 έως 10/210 ΥΥ-9701 έως ΥΥ-9710 Magirus Drutz M23E120
12/1 έως 12/100 ΥΝ-6901 έως ΥΝ-7000 Volvo B10MA Saracakis
ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 110 ΟΧΗΜΑΤΑ
13/111 έως 13/180 ΥΝ-6811 έως ΥΝ-6880 Chavdar B13-20 Atlas Balkancar
13/351 έως 13/370 ΥΑΥ-0000 έως ΥΑΥ-0000 Leyland Olympian
ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ 230 ΟΧΗΜΑΤΑ
15/1 έως 15/110 ΥΝ-6701 έως ΥΝ-6810 Chavdar B13-20 Atlas-Balkancar
15/181 έως 15/200 ΥΝ-6881 έως ΥΝ-6900 Chavdar B13-20 Atlas-Balkancar
15/201 έως 15/300 ΥΑΕ-2446 έως ΥΑΕ-2545 Chavdar B13-20 ΕΛΒΑΜ-ΚΕΑ-ΚΕΒΑΜ

1989
ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ 368 ΟΧΗΜΑΤΑ

1/1 έως 1/300 ΟΖ-7001 έως ΟΖ-7300 Ikarus 260.22
1/301 έως 1/368 ΥΥ-9711 έως ΥΥ-9778 Magirus Deutz M23OE120
ΕΛΛΗΝΙΚΟ 485 ΟΧΗΜΑΤΑ
2/1 έως 2/85 ΥΑΕ-2301 έως ΥΑΕ-2385 Ikarus 260.22 ΣΤΑΓΙΕΡ-ΕΛΛΑΣ
2/101 έως 8/300 ΥΖ-4101 έως ΥΖ-4300 Ikarus 260.22
2/301 έως 2/500 ΥΝ-6301 έως ΥΝ-6500 Ikarus 260.22
ΠΕΙΡΑΙΑΣ 282 ΟΧΗΜΑΤΑ
3/1 έως 3/202 ΗΕ-2001 έως ΗΕ-2202 Ikarus 260.22
3/206 έως 3/285 ΥΑΕ-2386 έως ΥΑΕ-2445 Ikarus 260.22 ΣΤΑΓΙΕΡ-ΕΛΛΑΣ
ΠΕΤΡΟΥ ΡΑΛΛΗ 321 ΟΧΗΜΑΤΑ
4/1 έως 4/100 ΥΝ-6901 έως ΥΝ-7000 Volvo B10MA Saracakis
4/101 έως 4/300 ΥΝ-6501 έως ΥΝ-6700 Magirus Deutz M23E120
4/301 έως 4/310 ΥΥ-9701 έως ΥΥ-9710 Magirus Drutz M23E120
4/379 έως 4/400 ΥΥ-9779 έως ΥΥ-9800 Magirus Drutz M23E120
ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 110 ΟΧΗΜΑΤΑ
5/11 έως 5/80 ΥΝ-6811 έως ΥΝ-6880 Chavdar B13-20 Atlas Balkancar
5/81 έως 5/100 ΥΑΥ-0000 έως ΥΑΥ-0000 Leyland Olympian
ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ 230 ΟΧΗΜΑΤΑ
7/1 έως 7/110 ΥΝ-6701 έως ΥΝ-6810 Chavdar B13-20 Atlas-Balkancar
7/111 έως 7/130 ΥΝ-6881 έως ΥΝ-6900 Chavdar B13-20 Atlas-Balkancar
7/146 έως 7/245 ΥΑΕ-2446 έως ΥΑΕ-2545 Chavdar B13-20 ΕΛΒΑΜ-ΚΕΑ-ΚΕΒΑΜ

1991
ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ 387 ΟΧΗΜΑΤΑ

1/1 έως 1/280 ΟΖ-7001 έως ΟΖ-7280 Ikarus 260.22
1/294 έως 1/300 ΟΖ-7294 έως ΟΖ-7300 Ikarus 260.22
1/301 έως 1/368 ΥΥ-9711 έως ΥΥ-9778 Magirus Deutz M23OE120
1/401 έως 1/433 ΥΒΡ-6801 έως ΥΒΡ-6833 Vanhool A507
ΕΛΛΗΝΙΚΟ 498 ΟΧΗΜΑΤΑ
2/1 έως 2/85 ΥΑΕ-2301 έως ΥΑΕ-2385 Ikarus 260.22 ΣΤΑΓΙΕΡ-ΕΛΛΑΣ
2/101 έως 8/300 ΥΖ-4101 έως ΥΖ-4300 Ikarus 260.22
2/301 έως 2/500 ΥΝ-6301 έως ΥΝ-6500 Ikarus 260.22
2/501 έως 2/513 ΟΖ-7281 έως ΟΖ-7293 Ikarus 260.22
ΠΕΙΡΑΙΑΣ 282 ΟΧΗΜΑΤΑ
3/1 έως 3/202 ΗΕ-2001 έως ΗΕ-2202 Ikarus 260.22
3/206 έως 3/285 ΥΑΕ-2386 έως ΥΑΕ-2445 Ikarus 260.22 ΣΤΑΓΙΕΡ-ΕΛΛΑΣ
ΠΕΤΡΟΥ ΡΑΛΛΗ 321 ΟΧΗΜΑΤΑ
4/1 έως 4/100 ΥΝ-6901 έως ΥΝ-7000 Volvo B10MA Saracakis
4/101 έως 4/300 ΥΝ-6501 έως ΥΝ-6700 Magirus Deutz M23E120
4/301 έως 4/310 ΥΥ-9701 έως ΥΥ-9710 Magirus Drutz M23E120
4/379 έως 4/400 ΥΥ-9779 έως ΥΥ-9800 Magirus Drutz M23E120
ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 110 ΟΧΗΜΑΤΑ
5/11 έως 5/80 ΥΝ-6811 έως ΥΝ-6880 Chavdar B13-20 Atlas Balkancar
5/81 έως 5/100 ΥΑΥ-0000 έως ΥΑΥ-0000 Leyland Olympian
ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ 230 ΟΧΗΜΑΤΑ
7/1 έως 7/110 ΥΝ-6701 έως ΥΝ-6810 Chavdar B13-20 Atlas-Balkancar
7/111 έως 7/130 ΥΝ-6881 έως ΥΝ-6900 Chavdar B13-20 Atlas-Balkancar
7/146 έως 7/245 ΥΑΕ-2446 έως ΥΑΕ-2545 Chavdar B13-20 ΕΛΒΑΜ-ΚΕΑ-ΚΕΒΑ
Οι περιορισμοί στην αποβίβαση προς τέρμα και στην επιβίβαση προς αφετηρία, ήταν κυρίως κατάλοιπο των "Συμβατικών Δεσμεύσεων" μεταξύ ιδιωτικών εταιρειών και ιδιωτικών λεωφορείων.

Όπου εξυπηρετούσε η ΗΕΜ και οι ΕΗΣ απαγορευόταν να εξυπηρετούν τα ιδιωτικά λεωφορεία. Το ίδιο ίσχυε και μεταξύ των ΚΤΕ μακρυνών και κοντινότερων διαδρομών. Το ΚΤΕ Μεσογείων εξυπηρετούσε μόνο τα Μεσόγεια και κατέβαζε μετά την Αγία Παρασκευή όπου εξυπηρετούσε το ΚΤΕ Αγ. Παρασκευής. Όταν αργότερα τα δύο ΚΤΕ μπήκαν στο 2ο ΚΤΕΛ Αθηνών τα λεωφορεία των γραμμών των Μεσογείων κατέβαζαν κατά τη μετάβαση, από τις 9 το πρωί ως τις 9 το βράδυ, μετά την Αγία Παρασκευή. Τις άλλες ώρες αποβίβαζαν από Καρανίκα και πέρα. Στην επιστροφή παραλάμβαναν επιβάτες από παντού.

Τα λεωφορεία που ανέβαιναν τη Βασ. Σοφίας κατέβαζαν μετά τους Αμπελοκήπους και στην επιστροφή δεν παραλάμβαναν μετά τη Ζέρβα. Αυτό γινόταν γιατί τη Βασ. Σοφίας την εξυπηρετούσε η ΗΕΜ με τη γραμμή Αμπελοκήπων (τραμ 7, τρόλλεϋ 7 & 3). Όταν η γραμμή τρόλλεϋ 3 επεκτάθηκε μέχρι τον Ερυθρό επί ΗΛΠΑΠ, δεν επεκτάθηκε και οι συμβατική δέσμευση της γραμμής επειδή πλέον τα ΗΛΠΑΠ ήταν κρατικά, και τα λεωφορεία εξακολουθούσαν να απιβιβάζουν και να παραλαμβάνουν επιβάτες όπως και πριν. Μετά το 1977 και την κρατικοποίηση των ΕΚΤΕΛ, αφού είχαν κρατικοποιηθεί και οι ΕΗΣ, ο ΟΑΣ κατάργησε τις "Συμβατικές Δεσμεύσεις" ως μη έχουσες πλέον αντικείμενο. Διατήρησε όμως τους περιορισμούς κατά τη μετάβαση σχεδόν όπως και πριν, στη Βασ. Σοφίας, την Πατησίων, κλπ, αλλά επέτρεψε την ελεύθερη επιβίβαση κατά την επιστροφή. Αυτό αρνούνταν να το εφαρμόσουν πολλοί εισπράκτορες και δυό φορές με κατέβασαν οι εισπράκτορες από λεωφορείο του Παπάγου, όταν μπήκα στον Ευαγγελισμό για να πάω στην Ακαδημία. Ήμουν γύρω στα 16 αλλά δεν μάσαγα και τους τρέσαρα αναφορές να είναι όλες δικές τους. Μάλιστα μετά τη δεύτερη φορά επανεκδόθηκε και η εγκύκλιος την οποία και μου κοινοποίησαν. Τώρα γιατί δεν έπαιρνα τα τρόλλεϋ ή τα λεωφορεία των "Συμβατικών γραμμών" 3-7 Πατήσια-Ερυθρός του 1ου ΚΤΕΛ; Μπορεί να πέρναγαν κάθε 2-3 λεπτά, ήταν όμως πάντα ασφυκτικά γεμάτα. Ενώ τα επιστρέφοντα από Ζωγράφου, Ιλίσσια, Γουδί και Παπάγου ήταν πολλές φορές άδεια. Περνούσε και η γραμμή Καισαριανή Πολύγωνο που δεν είχε ποτέ περιορισμούς, λόγω ενοποίησης, και εξυπηρετούσε πολύ για παρόμοιες μετακινήσεις προς κέντρο. Στου Ζωγράφου δε, πήγαινε τότε το 6ο ΚΤΕΛ και πολύ γούσταρα να το παίρνω. Στα άλλα πήγαινε το 2ο και στην Καισαριανή-Πολύγωνο (39/52) η ΑΣΠΑ. Είχε ποικιλία, πως να το κάνουμε...

Οι περιορισμοί κατά τη μετάβαση είχαν έννοια να εμποδίσουν την πλήρωση του λεωφορείου μιάς μακρινής διαδρομής με αραιότερα δρομολόγια, από επιβάτες που μπορούσαν να εξυπηρετηθούν από λεωφορεία κοντινότερων διαδρομών, με πυκνότερα δρομολόγια. Αυτό όμως δεν ίσχυε πάντα και εκτός ωρών αιχμής τύχαινε να είναι άδεια τα λεωφορεία μιας μακρυνής γραμμής και φίσκα τα λεωφορεία της κοντινής. Αυτό το διαπίστωσα πολλές φορές στην Αχαρνών, οπού τα λεωφορεία με περιορισμούς προς Κάτω Κηφισιά, Μεταμόρφωση, Λυκόβρυση, πέρναγαν πιο τακτικά και άδεια από τα λεωφορεία της γραμμής Αχαρνών (6). Το σύστημα δυσκόλευε και την αναγνωρισιμότητα της συγκοινωνίας. Παλιά δεν έβαζαν χαρτόνια με την ένδειξη του περιορισμού, έπρεπε να τον ξέρεις. Κι όποιος δεν τον ήξερε αντί για Γέφυρα Αχαρνών τον κατέβαζαν στη Χαλκηδόνα. Αυτό έκαναν και επί ΕΑΣ με το Σκηνοθέτη και Παραγωγό Κινηματογράφου Κ. Καραγιάννη, αυτός έκανε μήνυση στον Οδηγό και τον Εισπράκτορα που καταδικάστηκαν για παράνομη κατακράτηση. Τα Διακαστήρια δικάζουν με τη λογική και τους Νόμους, όχι με βάση Υπηρεσιακές Εγκυκλίους. Αμέσως μετά εμφανίστηκαν τα χαρτόνια. Όλοι οι περιορισμοί καταργήθηκαν από τον ΟΑΣ επί ΣΕΠ για να απαλλάξουν τη συγκοινωνία από περιττούς και δύσκολους κανόνες που αποθάρρυναν το κοινό να τη χρησιμοποιεί και έκαναν προβληματικό το σχεδιασμό της. Δεν είχε να κάνει με την άγρα πελατών των ΣΕΠιτών (η οποία στην περίπτωση της συγκοινωνίας είναι θεμιτή), ούτε με την άγνοια των νέων οδηγών. Ήταν αποτέλεσμα μιας αλλαγής πολιτικής που είχε ήδη αρχίσει τα προηγούμενα χρόνια. Η συχνότητα των γραμμών είχε σαφώς ήδη αυξηθεί και πολλές τοπικές γραμμές έκαναν δειλά-δειλά την εμφάνισή τους. Απλώς έτυχε να γίνει επί ΣΕΠ. Αργά ή γρήγορα θα γινόταν.
Στη Θεσσαλονίκη δεν υπήρξαν ποτέ περιορισμοί στα πλαίσια του ΟΑΣΘ.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΗΣΤΗ "Tangalos 2002"
Το μετέφερα αυτούσιο διότι είναι κατά την γνώμη μου πολύ αναλυτικό.
ΓΡΑΜΜΕΣ ΜΕ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ-ΑΠΟΒΙΒΑΣΗΣ

155 Αθήνα-Ελληνικό
1η στάση αποβίβασης τα «Πλ. Καλογείρων» και καλύπτονταν από τις γραμμές Αγ. Δημητρίου-Ηλιούπολης-Αργυρούπολης-Γλυφάδας.

Γραμμές από Θησείο 302-304-305-306-307-308-309-310-313-314-315-316-317-318-321
1η στάση αποβίβασης τη στάση «Πλ. Αγ. Παρασκευής» και καλύπτοντάν από την γραμμή 312.

Γραμμές από Μουσείο 409-410-411-412-415-418-421-422-423-424-425-426-427-428-429-433-434-442-447
1η στάση αποβίβασης τη στάση «Ζέρβα» και καλύπτοντάν από την γραμμή 405 Στ. Λαρίσης-Πεντάγωνο και τους κορμούς 538 &539.

501 Αθήνα-Άνω Πεύκη & 527 Κάνιγγος-Μαρούσι
1η στάση αποβίβασης τα «Αγ. Βαρβάρα» και καλύπτονταν από τους κορμούς 538 & 539.

Γραμμές 517-518-519
1η στάση αποβίβασης τα «Γηροκομείο»

735 Πλ. Βάθη-Ζεφύρι
1η στάση αποβίβασης τη στάση «Γεφυράκι» και καλύπτονταν από τους κορμούς 725 & 726.

841 Αθήνα-Πέραμα Α' & 842 Αθήνα-Πέραμα Β'
1η στάση αποβίβασης το «Γ΄ Νεκροταφείο» και καλύπτονταν από τη γραμμή 852 Αθήνα-Νίκαια.

Γραμμές από Ζάππειο 115-116-117-118-119-123-138-139-141-142-143-145-151-153
1η στάση αποβίβασης το «Ασκληπιείο Βούλας» και καλύπτονταν από τη γραμμή 122 Αθήνα-Άνω Βούλα.

Γραμμές από Ζάππειο 122 Αθήνα-Βούλα
1η στάση αποβίβασης το «Πεντέλης» και καλύπτονταν από τις γραμμές 132 Αθήνα-Έδεμ & 133 Αθήνα-Αγ. Κοσμάς.
Μάρτιος 1981 "Νέα αρίθμηση"

ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ ΠΑΛΑΙΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΕ ΝΕΟ

1 ΑΘΗΝΑ-ΕΔΕΜ νέος αριθμός 132 ΑΘΗΝΑ-ΕΔΕΜ
1Α ΑΘΗΝΑ-ΑΓ. ΚΟΣΜΑΣ νέος αριθμός 133 ΑΘΗΝΑ-ΑΓ. ΚΟΣΜΑΣ
2Α ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΥΨΕΛΗ νέος αριθμός 038 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΥΨΕΛΗ
2Γ ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ (ΚΕΡΚΥΡΑΣ) νέος αριθμός 035 ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ (ΚΕΡΚΥΡΑΣ)
2Γ ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ (ΔΟΪΡΑΝΗΣ) νέος αριθμός 036 ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ (ΔΟΪΡΑΝΗΣ)
4/71 ΑΘΗΝΑ-ΡΟΥΦ-ΤΑΥΡΟΣ νέος αριθμός 858 ΑΘΗΝΑ-ΤΑΥΡΟΣ
6 ΑΘΗΝΑ-ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ νέος αριθμός 611 ΑΘΗΝΑ-ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ Α
8 ΑΘΗΝΑ-ΑΓ. ΦΑΝΟΥΡΙΟΣ νέος αριθμός 732 ΑΘΗΝΑ-ΦΑΝΟΥΡΙΟΣ
9/65 ΑΝΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ-ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ νέος αριθμός 731 ΑΝΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ-ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
9/65 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ-ΟΜΟΝΟΙΑ (ΤΟΠΙΚΗ) νέος αριθμός 041 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ-ΟΜΟΝΟΙΑ
10 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ νέος αριθμός 026 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ
10 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ-ΟΡΦΕΩΣ νέος αριθμός 027 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΟΡΦΕΩΣ
10 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ-ΛΑΪΣ νέος αριθμός 042 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΛΑΪΔΑ
10Α ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΠΡΟΦ. ΔΑΝΙΗΛ νέος αριθμός 025 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΠΡΟΦ. ΔΑΝΙΗΛ
11 ΑΘΗΝΑ-ΖΩΟΔΟΧΟΣ ΠΗΓΗ (ΜΠΟΥΡΝΑΖΙΟΥ) νέος αριθμός 730 ΑΘΗΝΑ-ΖΩΟΔΟΧΟΣ ΠΗΓΗ
13 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ νέος αριθμός 526 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ Α
14 ΑΘΗΝΑ-ΚΑΛΛΙΘΕΑ-ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ νέος αριθμός 910 ΑΘΗΝΑ-ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ
16 ΘΗΣΕΙΟ-ΓΟΥΔΙ νέος αριθμός 230 ΘΗΣΕΙΟ-ΓΟΥΔΙ
18 ΑΘΗΝΑ-ΠΟΛΙΤΕΙΑ νέος αριθμός 524 ΑΘΗΝΑ-ΠΟΛΙΤΕΙΑ
18 ΠΟΛΙΤΕΙΑ-ΑΘΗΝΑ νέος αριθμός 045 ΠΟΛΙΤΕΙΑ-ΑΘΗΝΑ
18 ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΗΦΙΣΙΑ νέος αριθμός 525 ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΗΦΙΣΙΑ Α
19 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΤΕΡΜΑ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ νέος αριθμός 527 ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΜΑΡΟΥΣΙ
21 ΑΓ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ-ΑΓ. ΣΟΦΙΑ νέος αριθμός 909 ΑΓ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ-ΑΓ. ΣΟΦΙΑ
24 ΑΘΗΝΑ-ΦΙΛΟΘΕΗ νέος αριθμός 610 ΑΘΗΝΑ-ΦΙΛΟΘΕΗ
25 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Α (ΚΥΚΛΙΚΗ) νέος αριθμός 520 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Α
25 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Β (ΚΥΚΛΙΚΗ) νέος αριθμός 521 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Β
25 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Γ (ΜΕΙΚΤΟ Α & Β ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ) νέος αριθμός 532 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Γ
25 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Α (ΑΔΑΜΕΣ) νέος αριθμός 522 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ-ΑΔΑΜΕΣ Α
25 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Β (ΑΔΑΜΕΣ) νέος αριθμός 523 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ-ΑΔΑΜΕΣ Β
26 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΜΦΙΘΕΑ-Ν. ΣΜΥΡΝΗ (ΚΥΚΛΙΚΗ) νέος αριθμός 130 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-Ν. ΣΜΥΡΝΗ


ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ ΝΕΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΕ ΠΑΛΑΙΟ

025 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΠΡΟΦ. ΔΑΝΙΗΛ παλαιός αριθμός 10Α ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΠΡΟΦ. ΔΑΝΙΗΛ
026 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ παλαιός αριθμός 10 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ
027 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΟΡΦΕΩΣ παλαιός αριθμός 10 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ-ΟΡΦΕΩΣ
035 ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ (ΚΕΡΚΥΡΑΣ) παλαιός αριθμός 2Γ ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ (ΚΕΡΚΥΡΑΣ)
036 ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ (ΔΟΪΡΑΝΗΣ) παλαιός αριθμός 2Γ ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ (ΔΟΪΡΑΝΗΣ)
038 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΥΨΕΛΗ παλαιός αριθμός 2Α ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΥΨΕΛΗ
041 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ-ΟΜΟΝΟΙΑ παλαιός αριθμός 9/65 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ-ΟΜΟΝΟΙΑ (ΤΟΠΙΚΗ)
042 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΛΑΪΔΑ παλαιός αριθμός 10 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ-ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ-ΛΑΪΣ
045 ΠΟΛΙΤΕΙΑ-ΑΘΗΝΑ παλαιός αριθμός 18 ΠΟΛΙΤΕΙΑ-ΑΘΗΝΑ
130 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-Ν. ΣΜΥΡΝΗ παλαιός αριθμός 26 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-Ν. ΣΜΥΡΝΗ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
132 ΑΘΗΝΑ-ΕΔΕΜ παλαιός αριθμός 1 ΑΘΗΝΑ-ΕΔΕΜ
133 ΑΘΗΝΑ-ΑΓ. ΚΟΣΜΑΣ παλαιός αριθμός 1Α ΑΘΗΝΑ-ΑΓ. ΚΟΣΜΑΣ
230 ΘΗΣΕΙΟ-ΓΟΥΔΙ παλαιός αριθμός 16 ΘΗΣΕΙΟ-ΓΟΥΔΙ
520 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Α παλαιός αριθμός 25 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Α
521 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Β παλαιός αριθμός 25 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Β
522 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ-ΑΔΑΜΕΣ Α παλαιός αριθμός 25 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ (ΑΔΑΜΕΣ) Α
523 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ-ΑΔΑΜΕΣ Β παλαιός αριθμός 25 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ (ΑΔΑΜΕΣ) Β
524 ΑΘΗΝΑ-ΠΟΛΙΤΕΙΑ παλαιός αριθμός 18 ΑΘΗΝΑ-ΠΟΛΙΤΕΙΑ
525 ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΗΦΙΣΙΑ Α παλαιός αριθμός 18 ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΗΦΙΣΙΑ
526 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ Α παλαιός αριθμός 13 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ
527 ΚΑΝΙΓΓΟΣ-ΜΑΡΟΥΣΙ παλαιός αριθμός 19 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΤΕΡΜΑ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
530 ΑΘΗΝΑ-ΑΝΩ ΚΗΦΙΣΙΑ Β νέα γραμμή
532 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Γ παλαιός αριθμός 25 ΑΘΗΝΑ-Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ Γ (ΜΕΙΚΤΟ Α & Β ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ)
610 ΑΘΗΝΑ-ΦΙΛΟΘΕΗ παλαιός αριθμός 24 ΑΘΗΝΑ-ΦΙΛΟΘΕΗ
611 ΑΘΗΝΑ-ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ Α παλαιός αριθμός 6 ΑΘΗΝΑ-ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ
620 ΑΘΗΝΑ-ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ Β νέα γραμμή
730 ΑΘΗΝΑ-ΖΩΟΔΟΧΟΣ ΠΗΓΗ παλαιός αριθμός 11 ΑΘΗΝΑ-ΖΩΟΔΟΧΟΣ ΠΗΓΗ (ΜΠΟΥΡΝΑΖΙΟΥ)
731 ΑΝΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ-ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ παλαιός αριθμός 9/65 ΑΝΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ-ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
732 ΑΘΗΝΑ-ΑΓ. ΦΑΝΟΥΡΙΟΣ παλαιός αριθμός 8 ΑΘΗΝΑ-ΑΓ. ΦΑΝΟΥΡΙΟΣ
858 ΑΘΗΝΑ-ΤΑΥΡΟΣ παλαιός αριθμός 4/71 ΑΘΗΝΑ-ΡΟΥΦ-ΤΑΥΡΟΣ
909 ΑΓ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ-ΑΓ. ΣΟΦΙΑ παλαιός αριθμός 21 ΑΓ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ-ΑΓ. ΣΟΦΙΑ
910 ΑΘΗΝΑ-ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ παλαιός αριθμός 14 ΑΘΗΝΑ-ΚΑΛΛΙΘΕΑ-ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ
Τα 501 και 527 αποβίβαζαν απο την στάση "Αγία Βαρβάρα" και όχι "Αηδονάκια". Είμαι πολύ σίγουρος γι' αυτό ως παλαιός μαρουσιώτης. Επίσης οι γραμμές 517, 518 και 519 ερχόμενες από βόρεια προς Πειραιά είχαν πρώτη στάση αποβίβασης το Γηροκομείο, μέχρι που αντικαταστάθηκαν απο το 550.
Ευχαριστώ για την επισήμανση!!!
Πιστευω πως αυτο το θεμα το δημοσιευσα στο σωστο μερος μιας και τα ''νεα'' τοτε καινουργια λεωφορεια της δεκαετιας του 90' αρχισαν να κυκλοφορουν προ της δημιουργιας της ΕΘΕΛ, σε αυτο θεμα οσοι απο τους λεωφορειοφιλους που θυμουνται μπορουν να καταθεσουν σε ποιες γραμμες αρχισαν να μπαινουν τα ''νεα'' τοτε λεωφορεια τα συναισθηματα που ειχαν οταν ειδαν αυτα τα λεωφορεια στους δρομους της γειτονιας τους να αρχιζουν να κανουν την πρωτη εμφανιση τους μιας και ηταν τα πρωτα χαμηλοδαπεδα που ηρθαν στην Αθηνα και επισεις τις εμπειριες των οδηγων που τα οδηγησαν για πρωτη φορα.
Εγώ η πρώτη φορά που μπήκα σε "καινούριο λεωφορείο" ήταν στο 136 πάω στο τέρμα και κοιτάω ένα παράξενο "διαστημικό" λεωφορείο,DAFAKI,ανάμεσα σε Ikarus, μεγάλη εντύπωση μου είχε κάνει τότε το ύφασμα στα καθίσματα!!!
(09-01-2011, 08:51 PM)aliance Wrote: [ -> ]Εγώ η πρώτη φορά που μπήκα σε "καινούριο λεωφορείο" ήταν στο 136 πάω στο τέρμα και κοιτάω ένα παράξενο "διαστημικό" λεωφορείο,DAFAKI,ανάμεσα σε Ikarus, μεγάλη εντύπωση μου είχε κάνει τότε το ύφασμα στα καθίσματα!!!

Οντως ηταν σαν την μυγα μες στο γαλα μπροστα απο την εποχη του!!!!
Απ' όσο μπορώ να θυμηθώ μόνο τα εργοστασιακά Mercedes και τα Neoplan "πρόλαβαν" την διάλυση των Σ.ΕΠ. Τα Van Hool και τα DAF, αν και είχαν παραγγελθεί, μπήκαν σε κυκλοφορία όταν είχε ήδη δημιουργηθεί η Ε.ΘΕ.Λ., όπως και οι "Βεργίνες".

Το πρώτο καιρό, επί Σ.ΕΠ., τα Mercedes O405N1 και τα Neoplan N4016 κυκλοφορούσαν σχεδόν παντού μεν, αλλά ακόμα ήταν πολύ λίγα και ξεχώριζαν. Η πρώτη μου οπτική επαφή μαζί τους ήταν όταν ανέβαιναν τα πρώτα από την Πάτρα προς Αθήνα στην Ε.Ο. Πάτρας-Κορίνθου κοντά στην Ακράτα όταν, κατεβαίνοντας εμείς προς Λεχαινά με το αυτοκίνητο, συναντήσαμε ένα κονβόι νέων λεωφορείων. Σαν επιβάτης, η πρώτη μου φορά ήταν σε Mercedes-Benz O405N1 στην γραμμή 501 Αθήνα (Κάνιγγος) - Άνω Πεύκη που την είχε η 6η Σ.ΕΠ. και η πρώτη σε Neoplan ήταν ή στο 410 Αθήνα - Άνω Μελίσσια ή στο 424 Αθήνα - Πηγή.

Όταν διαλύθηκαν οι Σ.ΕΠ. και έγινε η Ε.ΘΕ.Λ. έγιναν και οι μετακινήσεις των Mercedes και Neoplan προς τα Α/Σ Ελληνικού και Άνω Λιοσίων αντίστοιχα, ενώ τα Van Hool παραδόθηκαν εξ' αρχής στον Βοτανικό, τα DAF στον Άγιο Δημήτριο (αυτά πέρασαν όλη την ενεργή τους ζωή σε αυτά τα αμαξοστάσια όπου ξεκίνησαν) και οι "Βεργίνες" επίσης στο Ελληνικό. Τον πρώτο καιρό, πριν εφαρμοστεί το σύστημα με τους "κορμούς", έμπαιναν σε οποιαδήποτε γραμμή του αμαξοστασίου τους. Μετά έγινε μια προσπάθεια να μπουν νέα λεωφορεία στις γραμμές του κέντρου και τους κορμούς και τα παλιά στις τοπικές, αν και αυτό δεν ίσχυσε στην πράξη. Γραμμές όπως η 813, η 227 κ.ά. εξακολούθησαν να έχουν παλιά λεωφορεία (τα Α/Σ Π. Ράλλη και Ρέντη ακόμα είχαν μόνο παλιά λεωφορεία) ενώ τοπικές γραμμές των νοτίων προαστίων από τον πρώτο καιρό εφαρμογής των μέτρων Χριστοδουλάκη απέκτησαν νέα λεωφορεία, καθώς το Α/Σ Ελληνικού είχε μεγάλο αριθμό. Υπήρχαν όμως και αρκετοί κορμοί, ειδικά στα δυτικά προάστια, που είχαν παλιά λεωφορεία: θυμάμαι τα Α15/Β15 με Magirus Deutz αλλά και το Γ12 με Ikarus. Χωρίς να ξεχνάμε ότι οι "Δεινόσαυροι" κυκλοφορούσαν και σε κορμούς, λόγω της μεγάλης χωρητικότητάς τους, μέχρι το τέλος τους τον Σεπτέμβρη του 2005.

Η πρώτη μου εμπειρία σε Van Hool A300 ήταν στο Α7, ενώ σε DAF στο 091. Αντίθετα, σε Βεργίνα μπήκα πρώτη φορά το 2008! Άσχετα αν τώρα που τις έχουμε στο Μαρούσι, και ειδικά στο 070, είμαι τακτικός "πελάτης" τους.
Εγώ πρώτη φορά μπήκα σε Ν1 στο 307 ΑΘΗΝΑ-ΚΟΡΩΠΙ.
Εγώ, καθ' ότι ήρθα το 1995 στην Αθήνα, δεν πρόλαβα ούτε ΣΕΠ, ούτε το σύστημα πριν από τους κορμούς. Από τον Οκτώβριο του 1995 , θυμάμαι έντονα τα VanHool A300, που κυκλοφορούσαν τότε στο 224 που ήταν η γραμμή μου.
Το πρώτο-πρώτο λεωφορείο που πήρα στην Αθήνα ήταν πάλι Van Hool στο Α7 από Κάνιγγος. Μου είχε κάνει εντύπωση το κουβούκλιο της μηχανής στη μέση του οχήματος, που έκοβε πολύ από το διαθέσιμο χώρο των επιβατών.

Επίσης από την αρχή χρησιμοποιούσα πολύ Ν1 στις γραμμές Ακαδημίας (Ζωγράφου και Παραλία) και Βεργίνες στο 140 (Αεροδρόμιο Ελληνικού).

Για να πω την αμαρτία μου, όμως, μπροστά στις γκαζιές των Μαγκίρους του 622/815 και τους οδηγούς με τη σαγιονάρα, τα μαζεμένα μπατζάκια και το ξεκούμπωτο πουκάμισο μέχρι τον αφαλό δεν βάζω τίποτα :-p
Η παραλία θυμάμαι, είχε μια ζωή Ν1!

Κάτι άλλο που μας είχε κάνει σίγουρα πολλή εντύπωση, ήταν το 2001, η άφιξη των Renault! Θεωρούνταν ριζοσπαστική η χρήση ενός εναλλακτικού καυσίμου. Θυμάμαι μάλιστα ακόμα μια διαφήμιση, που ανακοίνωνε με μεγαλοπρέπεια "την άφιξη 295 λεωφ%
(10-01-2011, 07:21 PM)Vasilis21 Wrote: [ -> ]εγω δυστυχως παροτι ζωραφιωτης δεν προλαβα τις βεργινες στο 140Sad

Μέχρι και πρόπερσι (2009) τον Ιούνιο μπορούσε κανείς να τις πετύχει ακόμα, αν και αυτές που έμειναν στο Ελληνικό μέχρι τέλος είχαν κυρίως τοπικά δρομολόγια στα νότια προάστια, και το 140 έπαιρνε εργοστασιακό Ν1.

Μην στεναχωριέσαι όμως γιατί οι "Βεργίνες" ζουν και βασιλεύουν σε Δήμους. Μαρούσι, Βριλήσσια και Αρτέμιδα είναι οι τρεις της Αττικής που κυκλοφορούν. Οπότε κάνε μια βόλτα και θα τις πετύχεις...
Νομιζω πως τωρα που οι ''βεργινες'' αποστρατευτηκαν απο την ΕΘΕΛ και σουλουπωθηκαν δειχνουν καλυτερες στο ματι και ειναι οπως οταν ειχαν ερθει την δεκαετια του 90' στην Αθηνα για δρομολογια απλες και λιτες και οχι καρναβαλια που τις ειχαν κανει, εχει αρκετες στον Ρεντη.
Τις προτιμούν αρκετά σε σχέση με τα Van Hool και Neoplan. Άλλωστε δεν παύουν να έχουν μηχανικά μέρη Mercedes και αυτό δεν είναι αμελητέο.
Στην μεταβατικη περιοδο απο τα λεωφορεια του 80' στα λεωφορεια του 90' εντυπωση μου εκανε στο Χαιδαρι στην γραμμη 812 που την ειχαν τα Ικαρια οταν ριξαν στα δρομολογια τα Van Hool σε καθε δρομολογιο υπηρχε μπροστα ενα Ικαρι και απο πισω ερχοταν το Van Hool και αυτο γινοταν επι ενα μηνα τοτε, τρελλο! και μου φανηκε ΠΟΛΥ περιεργο ειναι σαν να μαθαινει ο παλιος τον νεο χα χα χα!!!!
Και τα χρώματα των καινούριων λεωφορείων τότε έμοιαζαν περισσότερο με αυτών της δεκαετίας 1980. Δεν υπήρχε το κίτρινο και το σκούρο μπλε ούτε τα τρίγωνα και τα τόξα που έχουν σήμερα.
(12-01-2011, 06:42 PM)panos81 Wrote: [ -> ]Και τα χρώματα των καινούριων λεωφορείων τότε έμοιαζαν περισσότερο με αυτών της δεκαετίας 1980. Δεν υπήρχε το κίτρινο και το σκούρο μπλε ούτε τα τρίγωνα και τα τόξα που έχουν σήμερα.

Βεβαια και αν θυμασε ειχε αποφασιστει τοτε τα λεωφορεια της δεκαετιας του 80' να εναρμονιστουν σε χρωματισμο με αυτα του 90' και αλλαζε σταδιακα και σε αυτα ο χρωματισμος γκρι ποδια και μπλε γραμμη κατω απο τα παραθυρα και μπλε ποδια μπλε γραμμη κατω απο τα παραθυρα.
(12-01-2011, 06:52 PM)Konstantinos [Mercedes Benz]. Wrote: [ -> ]Βεβαια και αν θυμασε ειχε αποφασιστει τοτε τα λεωφορεια της δεκαετιας του 80' να εναρμονιστουν σε χρωματισμο με αυτα του 90' και αλλαζε σταδιακα και σε αυτα ο χρωματισμος γκρι ποδια και μπλε γραμμη κατω απο τα παραθυρα και μπλε ποδια μπλε γραμμη κατω απο τα παραθυρα.

Όντως έτσι είναι. Τα Magirus Deutz, Ikarus και Volvo ("Δεινόσαυροι") είχαν βαφτεί σε νέο χρωματισμό σε δύο παραλλαγές. Βασικό χρώμα ήταν το άσπρο, με μια γαλάζια λεπτή λωρίδα περιμετρικά γύρω από τα παράθυρα. Η πρώτη παραλαγή μετά είχε γκρι ποδιά και προφυλακτήρες, ενώ η δεύτερη λευκούς προφυλακτήρες, ενώ η ποδιά ήταν γαλάζια στο πάνω μέρος και άσπρη στο κάτω.

Όσον αφορά την γενιά του '94, κάθε τύπος είχε άλλη εφαρμογή του χρωματισμού:

MB O405N1 εργοστασιακά: Το γαλάζιο ήταν στους προφυλακτήρες, τις ποδιές, μια γαλάζια λωρίδα περιμετρικά ακριβώς κάτω από τα παράθυρα, και ίσου περίπου πάχους μπλε λωρίδες πάνω από τα παράθυρα στα πλάγια μόνο (όχι μπρος και πίσω). Ήταν τα μόνα που δεν είχαν γκρι στον χρωματισμό τους.

Βεργίνες: Οι προφυλακτήρες και η ποδιά ήταν ανοικτό γκρι. Σε σχέση με τα εργοστασιακά, η λωρίδα κάτω από τα παράθυρα ήταν λίγο πιο φαρδιά, ενώ αυτή πάνω από τα παράθυρα πιο λεπτή και ανάγλυφη.

Neoplan: Πάλι γρι ποδιά (πιο σκούρα από τις Βεργίνες), γαλάζιο περιμετρικά κάτω από τα παράθυρα, και δύο ίσου πάχους λεπτές γαλάζιες λωρίδες περιμετρικά πάνω από τα παράθυρα

Van Hool: Όπως οι Βεργίνες, αλλά πάνω από τα παράθυρα οι γαλάζιες λωρίδες ήταν τρεις, όχι ανάγλυφες, η πάνω πιο χοντρή, η μεσαία λεπτότερη και η κάτω αρκετά πιο λεπτή.

DenOudsten: Σκούρα γκρι ποδιά και προφυλακτήρες, χοντρή γαλάζια λωρίδα περιμετρικά κάτω από τα παράθυρα (πιο κάτω σε σχέση με τα Mercedes και Van Hool) ενώ πάνω από τα παράθυρα οι γαλάζιες λωρίδες ήταν δύο, η πάνω πιο φαρδιά από την κάτω.
Χαιροσουνα να τα βλεπεις τοτε και θυμαμαι οταν ηρθαν υπηρχε εντονη μυρωδια του πλαστικου και το δαπεδο απατητο γυαλιζε ειδικα στα Ν1.
Pages: 1 2 3