(23-12-2010, 06:20 PM)Konstantinos [Mercedes Benz]. Wrote: Αν δεν κανω λαθος το δικτυο του ΟΣΕ ειναι 2.500χλμ και θα μειωθει στα 500χλμ, αν ειναι λαθος διορθωστε με.
Όχι τόσο πολύ... η Αθήνα από την Θεσσαλονίκη είναι 504 χλμ. Η Αθήνα από το Κιάτο γύρω στα 100, βάλε άλλα 35 περίπου στο τμήμα Σ.Κ.Α. - Αεροδρόμιο, συν το Αθήνα - Πειραιάς, και μάλλον την γλυτώνει και το τοπικό της Πάτρας (Ρίο - Άγιος Ανδρέας), δεν κλείνει η γραμμή από Πλατύ προς Εδεσσα και Φλώρινα (κλείνει μόνο η διακλάδωση προς Κοζάνη από το Αμύνταιο) και τέλος το Λάρισσα-Βόλος. Είναι αρκετά πάνω από 500 χλμ. που μένουν.
Και τέλος πάντων, ας προκηρύξει διαγωνισμό για να φέρει ιδιώτες να λειτουργήσουν τις γραμμές αυτές, ενοικιάζοντάς τους την υποδομή και επιδομή. Είναι σίγουρα καλλίτερο από το να κλείσουν τελείως.
Άλλωστε την δεκαετία του '90 έγινε τεράστιος σάλος με τη ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων στην Βρετανία (έχω προσωπική εμπειρία και την φέρνω σαν παράδειγμα). Θα είχαν γίνει όμως έργα όπως η HS1, τα Pendolino, οι υπερταχείες Shinkasen από St. Pancras προς την νοτιοανατολική Αγγλία, οι ταχείες Meridians της Midland Mainline και Coradias της First Great Western που συμπληρώνουν (δεν αντικαθιστούν) τα διαχρονικά Intercity 125 και πλέον το Bristol και το Λονδίνο συνδέονται ανά 30 λεπτά εκεί που πριν ήταν κάθε 2 ώρες, ή κάθε 1 ώρα Λονδίνο-Liverpool και Λονδίνο-Γλασκώβη, χωρίς την ιδιωτική πρωτοβουλία; Αν το κράτος δεν μπορεί να κάνει τον επιχειρηματία, ας μην τον κάνει.