panos81
Εγγεγραμμένος
Posts: 537
Joined: 16-11-2009
|
Ο Έλληνας Dr. Beeching κατέφτασε...
Ο Dr. Beeching (το Dr. ήταν επειδή είχε διδακτορικό, δεν ήταν γιατρός) ήταν υπουργός μεταφορών στην Αγγλία την δεκαετία του '60 και έμεινε στην ιστορία γιατί έκλεισε δεκάδες σιδηροδρομικές γραμμές στην Αγγλία και προγραμμάτισε να κλείσει και άλλες τόσες (ανεπιτυχώς ευτυχώς), μερικές από τις οποίες που γλύτωσαν σήμερα όχι απλά δεν είναι "για κλείσιμο" αλλά αντίθετα είναι από τις πλέον αποδοτικές του δικτύου.
Σε μια παρόμοια κατάσταση θα βρεθεί σε 10 μέρες η Ελλάδα. Ο Ο.Σ.Ε. καταργεί καταρχήν όλα τα δρομολόγια (κλείνει όλες τις γραμμές) της Πελοποννήσου, αφήνοντας χωρίς σιδηροδρομική εξυπηρέτηση Πάτρα, Πύργο, Καλαμάτα, Τρίπολη, Άργος και Ναύπλιο αλλά και άλλες μικρότερες πόλεις και χωριά.
Στην βόρεια Ελλάδα κλείνει η γραμμή προς ανατολική Μακεδονία και Θράκη, στερώντας τον σιδηρόδρομο από την Καβάλα, την Δράμα, τις Σέρρες, την Ξάνθη και την Αλεξανδρούπολη. Όπως επίσης κλείνουν και όλες οι γραμμές προς τα σύνορα με Σκόπια και Βουλγαρία.
Τέλος, κλείνει και η γραμμή Παλαιοφαρσάλου - Καλαμπάκας, αφήνοντας χωρίς εξυπηρέτηση την Καλαμπάκα, τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα. Από τους άλλοτε "Θεσσαλικούς Σιδηροδρόμους" παραμένει μόνο η γραμμή Λάρισσας - Βόλου.
Αυτό κατάφεραν λοιπόν όσοι τόσο καιρό δεν δέχονταν με τίποτα την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου. Άφησαν την μισή Ελλάδα χωρίς τρένο και την άλλη με το έκτρωμα που είναι ο σημερινός Ο.Σ.Ε.. Από την στιγμή που έβλεπαν ότι το κράτος αδυνατούσε να κρατήσει σε ανεκτά επίπεδα - και από πλευράς έκτασης και από πλευράς ποιότητας - το δίκτυο, γιατί να μην επιτρέψουν τόσο καιρό την συμβολή ιδιωτών; Είτε με σύμπραξη δημοσίου - ιδιωτικού τομέα, είτε με ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου των γραμμών αυτών σε ιδιώτες, για να μπορέσουν να συνεχίσουν να λειτουργούν. Πάρτε τα τώρα...
|
|
23-12-2010, 12:34 PM |
|