Του Κασσιανού Τζέλη
Το «πράσινο φως» για τη δημιουργία της γραμμής 4 του Μετρό που θα ενώσει το κέντρο με το Γαλάτσι και την Κυψέλη, άναψε χθες ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας.
Ανακοίνωσε επίσης ότι μέσα στο Δεκέμβριο το Μετρό θα κάνει στάση στην Αγία Παρασκευή, ενώ δήλωσε ότι κατά πάσα πιθανότητα στις αρχές του νέου χρόνου θα ξεκινήσει η β' φάση του διαγωνισμού για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά, η οποία παρουσιάζει καθυστέρηση άνω των δύο ετών λόγω προσφυγών και ενστάσεων στα ευρωπαϊκά και ελληνικά δικαστήρια. Ο υπουργός είπε ότι τα μεγαλύτερα προβλήματα ξεπεράστηκαν, απομένει η εκδίκαση μιας ένστασης και εξέφρασε την ελπίδα ότι στους πρώτους μήνες του 2011 θα ξεκινήσει η β' φάση.
Απόφαση
Ο κ. Ρέππας περιμένει ακόμη την απόφαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, η οποία αναμένεται να ανάψει το πράσινο φως για την υπογραφή των συμβάσεων με τη Siemens, έτσι ώστε να ολοκληρωθούν οι «παγωμένες» αυτή τη στιγμή επεκτάσεις προς Ελληνικό, Χαϊδάρι και Περιστέρι, Ανθούπολη. Αν δεν υπάρξει νέα εμπλοκή, τότε το Μετρό θα φτάσει στο Χαϊδάρι και την Ανθούπολη μέχρι το τέλος της άνοιξης και στο Ελληνικό μέχρι το επόμενο φθινόπωρο. Ακόμη ο υπουργός ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσουν οι προμελέτες για την επέκταση του Μετρό προς Βύρωνα-Υμηττό, Πεύκη-Λυκόβρυση και Περισσό.
Χθες το μεσημέρι ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας προήδρευσε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Αττικό Μετρό. Σε αυτήν συζητήθηκαν όλα τα εκκρεμή θέματα και ειδικότερα για τη γραμμή 4 αποφασίστηκε ότι θα ξεκινήσει η δημοπράτηση στις αρχές του χρόνου της οριστικής μελέτης για το πρώτο τμήμα της γραμμής, έτσι ώστε μέσα στο 2012 να γίνει η δημοπράτηση του έργου.
Η νέα γραμμή θα ξεκινάει από τον «Ευαγγελισμό» και θα καταλήγει στο Αλσος Βεΐκου, θα έχει 9 σταθμούς και θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως η Κυψέλη, το Γαλάτσι και τα Εξάρχεια. Το κόστος αυτού του τμήματος υπολογίζεται ότι θα είναι 1 δισ. ευρώ. Αποφασίστηκε ακόμη ότι οι αποβάθρες θα είναι κλειστού τύπου και τα τρένα θα λειτουργούν αυτόματα χωρίς οδηγούς.
Προσθήκη
Επιπλέον, αποφασίστηκε η προσθήκη τριών νέων κλάδων που θα υλοποιηθούν μελλοντικά. Πρόκειται για τον κλάδο από τον «Ευαγγελισμό» προς Παγκράτι, Βύρωνα, Υμηττό, από το Μαρούσι προς Πεύκη, Λυκόβρυση και Εθνική Οδό και από Αλσος Βεΐκου προς τον Περισσό.
Υπενθυμίζεται ότι η βασική γραμμή 4, στο σύνολό της, θα ενώνει το Αλσος Βεΐκου με το Μαρούσι μέσω του κέντρου και των ανατολικών προαστίων σχηματίζοντας στον χάρτη ένα U. Mε βάση και τις νέες προσθήκες το συνολικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε 3,3 δισ. ευρώ.