RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120
Είχαν επίσης το χαρακτηριστικό ότι η μεσαία πόρτα ήταν αμέσως πίσω από τον 1ο άξονα και όχι στο μέσο του λεωφορείου.
Ως κάτοικος βορείων προαστίων έχω αρκετές αναμνήσεις από αυτά καθώς κυκλοφορούσαν σχεδόν παντού στις περιοχές μας. Γραμμές όπου κυκλοφόρησαν ήταν όλο το δίκτυο της Κάννιγγος (με αφετηρίες επί της οδού Κάννιγγος) ήτοι 538/539, 501 και 527, το 021, αλλά και τα τοπικά από Ζηρίνειο προς τα βορειότερα προάστια (503, 505, 506, 507, 508, 509, 512, 513, 524, 530, 551, 552), επίσης το 619, το 813 και αργότερα με αυτά ξεκίνησε και το 441. Με την καθιέρωση των κορμών είχαν αναλάβει και τις Α15/Β15 και Α18 (πριν γίνει τρόλλεϊ).
Χαρακτηριστικό είναι ότι στις προμετωπίδες τους είχαν γράμματα μεγαλύτερου μεγέθους και έγραφαν όλο το κείμενο σε μία σειρά όποτε αυτό ήταν εφικτο, και όχι την αφετηρία πάνω από τον προορισμό. Στις περισσότερες περιπτώσεις διατηρούσαν τον χρωματικό διαχωρισμό αφετηρίας (κόκκινο) και προορισμού (μαύρο). Επί Σ.ΕΠ. τα περισσότερα πήγαν στην 6η, αλλά πολλά ήταν στην 5η και λιγότερα στις άλλες, οπότε κυκλοφορούσαν σχεδόν παντού στην Αθήνα. Για λόγους οικονομίας, οι Σ.ΕΠ. που είχαν και Magirus και Balkancar, τύπωσαν μικρά ρολλά για τους αριθμούς γραμμής για να χωρούν στο στενότερο κουτί των Balkancar, οπότε όταν έβαζαν αυτά τα ρολλά στα Magirus φαινόντουσαν οι κύλινδροι από πίσω.
Το 1995 περίπου ορισμένα υπέστησαν όπως προαναφέρθηκε ανακατασκευή που σε ορισμένες περιπτώσεις, εκτός από την εξάτμιση, περιελάμβανε και αντικατάσταση των πίσω φωτιστικών με όμοια με αυτά που τοποθετήθηκαν και σε κάποιους Δεινόσαυρους και Ikarus, και μεταγενέστερα στα ΜΒ Ο405Ν2 και GN2 αλλά και στα Van Hool όταν ανακαινίστηκαν και εκείνα.
Στα τελευταία τους χρόνια τα θυμάμαι στις γραμμές από Ζηρίνειο. Αποσύρθηκαν περίπου τις ίδιες μέρες με την έναρξη λειτουργίας του Α/Σ Ανθούσας, που πήρε αυτές τις γραμμές και έστειλε εργοστασιακά ΜΒ Ο405Ν1. Μάλιστα, το 1995 με την έναρξη του συστήματος των κορμών, οι αφετηρίες του Ζηρινείου είχαν μεταφερθεί για ένα διάστημα στην οδό Αγ. Σαράντα στην Νεά Ερυθραία, και τα Magirus είχαν πάρει νέες επιγραφές στην προμετωπίδα που έγραφαν την Νέα Ερυθραία ως αφετηρία, ακόμα και μετά την επαναφορά της στο Ζηρίνειο.
Δύο Magirus Deutz δόθηκαν για δημοτική συγκοινωνία στον Δήμο Μεταμόρφωσης, σε χρώματα φούξια-κίτρινο, το ένα μάλιστα απέκτησε καθίσματα πούλμαν. Στην συνέχεια αποσύρθηκαν πάλι όταν ο Δήμος Μεταμόρφωσης αγόρασε τα καινούρια Ikarus E91. Το Magirus με τα καθίσματα πούλμαν πήγε κατόπιν στον Δήμο Σπάτων και μετά, βαμμένο όλο σκούρο μπλε, στο Πολεμικό Ναυτικό.
Την εποχή που τα δύο αυτά Magirus είχαν φύγει από τον Δήμο Μεταμόρφωσης και ήταν στο Θριάσειο, δίπλα τους υπήρχαν ακόμα δύο σε χρώμα πράσινο/χακί με γκρι ποδιά και κίτρινη οριζόντια γραμμή κάτω από τα παράθυρα. Προφανώς κι αυτά τα είχε κάποιος Δήμος, αλλά ως τώρα δεν έχω καταφέρει να βρω ποιος.
|