Forum
MAGIRUS DEUTZ M230E120 - Printable Version

+- Forum (https://mesametaforas.gr/forum)
+-- Forum: Αστικές Συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Ιστορικά - Αστικές συγκοινωνιες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=232)
+---- Forum: Ιστορικά - Συγκοινωνιες Αττικης (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=32)
+----- Forum: Οδικές συγκοινωνίες (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=35)
+------ Forum: ΣΕΠ - ΕΑΣ - ΕΚΤΕΛ - ΑΣΠΑ (https://mesametaforas.gr/forum/forumdisplay.php?fid=95)
+------ Thread: MAGIRUS DEUTZ M230E120 (/showthread.php?tid=1527)



MAGIRUS DEUTZ M230E120 - aliance - 25-09-2010

ΤΥΠΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ : MAGIRUS DEUTZ M230E120
ΤΥΠΟΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ : ΒΕΛΟ ΝΤΟΪΤΣ,ΜΑΝΔΡΕΚΑΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΑ
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ : 1982
ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ : 300
ΑΡΙΘΜΟΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ : ΥΝ-6501 έως ΥΝ-6700,ΥΥ-9701 έως ΥΥ-9800
ΜΟΥΣΕΙΑΚΟ ΟΧΗΜΑ : YN-6533

Τα Magirus όταν παρελήφθησαν από την Ε.Α.Σ. μοιράστηκαν στα αμαξοστάσια Βοτανικού ως 7ο κλιμάκιο και Πέτρου Ράλλη ως 10ο κλιμάκιο.

Την περίοδο 1982-1983 είχαν αναλάβει εκτός της Αθήνας και τις γραμμές του Πειραιά 801-802-803-804-845.

Το 1985 τα Magirus ήταν μοιρασμένα ως εξής :
YN-6501 έως ΥΝ-6800 με αριθμούς παρμπρίζ 1 έως 200,10ο κλιμάκιο Π. Ράλλη.
ΥΥ-9701 έως ΥΥ-9710 με αριθμούς παρμπρίζ 201 έως 210,10ο κλιμάκιο Π. Ράλλη.
ΥΥ-9711 έως ΥΥ-9800 με αριθμούς παρμπρίζ 301 έως 390,7ο κλιμάκιο Βοτανικός.


RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120 - abc - 25-09-2010

Τα θυμάμαι και σε άλλες γραμμές του Πειραιά (πχ 835/882). Στην εποχή που γράφεις είχαν και την 903.


RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120 - B10M-SB756 - 25-09-2010

Τα ''Μαγκιούρια'' η ''Μαγκούρες'' οπως τα αποκαλουσαν οι οδηγοι ηταν απο τα καλυτερα 12μετρα αυτοκινητα που ειχε παραγγηλει η ΕΑΣ. Παλιο πλαισιο το οποιο προερχοταν απο την δεκαετια του 60 αλλα δοκιμασμενη συνταγη, με τεσσαρι σασμαν (λογω 11μετρου σασσι δεν εμπαινε πανω πενταρι σασμαν) και αεροψυκτο κινητηρα. Η θερμανση στο εσωτερικο του λεωφορειου, γινοταν απο χωριστη μοναδα καυστηρα, που ενιοτε μπουκωνε (απτην πολυ συντηρησηBig Grin) και ντουμανιαζε το εσωτερικο του λεωφορειου. Ολα καλα κι ωραια στις λιακαδες, γιατι στις βροχες η συμπεριφορα του ηταν απροβλεπτη λογω κακης κατανομης βαρους (πισωβαρο) και σε δρομολογια με αποτομες ανηφορες-κατηφορες δεν περναγε και εκανε απο αλλου παρακαμψη.


RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120 - panos81 - 27-09-2010

Είχαν επίσης το χαρακτηριστικό ότι η μεσαία πόρτα ήταν αμέσως πίσω από τον 1ο άξονα και όχι στο μέσο του λεωφορείου.

Ως κάτοικος βορείων προαστίων έχω αρκετές αναμνήσεις από αυτά καθώς κυκλοφορούσαν σχεδόν παντού στις περιοχές μας. Γραμμές όπου κυκλοφόρησαν ήταν όλο το δίκτυο της Κάννιγγος (με αφετηρίες επί της οδού Κάννιγγος) ήτοι 538/539, 501 και 527, το 021, αλλά και τα τοπικά από Ζηρίνειο προς τα βορειότερα προάστια (503, 505, 506, 507, 508, 509, 512, 513, 524, 530, 551, 552), επίσης το 619, το 813 και αργότερα με αυτά ξεκίνησε και το 441. Με την καθιέρωση των κορμών είχαν αναλάβει και τις Α15/Β15 και Α18 (πριν γίνει τρόλλεϊ).

Χαρακτηριστικό είναι ότι στις προμετωπίδες τους είχαν γράμματα μεγαλύτερου μεγέθους και έγραφαν όλο το κείμενο σε μία σειρά όποτε αυτό ήταν εφικτο, και όχι την αφετηρία πάνω από τον προορισμό. Στις περισσότερες περιπτώσεις διατηρούσαν τον χρωματικό διαχωρισμό αφετηρίας (κόκκινο) και προορισμού (μαύρο). Επί Σ.ΕΠ. τα περισσότερα πήγαν στην 6η, αλλά πολλά ήταν στην 5η και λιγότερα στις άλλες, οπότε κυκλοφορούσαν σχεδόν παντού στην Αθήνα. Για λόγους οικονομίας, οι Σ.ΕΠ. που είχαν και Magirus και Balkancar, τύπωσαν μικρά ρολλά για τους αριθμούς γραμμής για να χωρούν στο στενότερο κουτί των Balkancar, οπότε όταν έβαζαν αυτά τα ρολλά στα Magirus φαινόντουσαν οι κύλινδροι από πίσω.

Το 1995 περίπου ορισμένα υπέστησαν όπως προαναφέρθηκε ανακατασκευή που σε ορισμένες περιπτώσεις, εκτός από την εξάτμιση, περιελάμβανε και αντικατάσταση των πίσω φωτιστικών με όμοια με αυτά που τοποθετήθηκαν και σε κάποιους Δεινόσαυρους και Ikarus, και μεταγενέστερα στα ΜΒ Ο405Ν2 και GN2 αλλά και στα Van Hool όταν ανακαινίστηκαν και εκείνα.

Στα τελευταία τους χρόνια τα θυμάμαι στις γραμμές από Ζηρίνειο. Αποσύρθηκαν περίπου τις ίδιες μέρες με την έναρξη λειτουργίας του Α/Σ Ανθούσας, που πήρε αυτές τις γραμμές και έστειλε εργοστασιακά ΜΒ Ο405Ν1. Μάλιστα, το 1995 με την έναρξη του συστήματος των κορμών, οι αφετηρίες του Ζηρινείου είχαν μεταφερθεί για ένα διάστημα στην οδό Αγ. Σαράντα στην Νεά Ερυθραία, και τα Magirus είχαν πάρει νέες επιγραφές στην προμετωπίδα που έγραφαν την Νέα Ερυθραία ως αφετηρία, ακόμα και μετά την επαναφορά της στο Ζηρίνειο.

Δύο Magirus Deutz δόθηκαν για δημοτική συγκοινωνία στον Δήμο Μεταμόρφωσης, σε χρώματα φούξια-κίτρινο, το ένα μάλιστα απέκτησε καθίσματα πούλμαν. Στην συνέχεια αποσύρθηκαν πάλι όταν ο Δήμος Μεταμόρφωσης αγόρασε τα καινούρια Ikarus E91. Το Magirus με τα καθίσματα πούλμαν πήγε κατόπιν στον Δήμο Σπάτων και μετά, βαμμένο όλο σκούρο μπλε, στο Πολεμικό Ναυτικό.

Την εποχή που τα δύο αυτά Magirus είχαν φύγει από τον Δήμο Μεταμόρφωσης και ήταν στο Θριάσειο, δίπλα τους υπήρχαν ακόμα δύο σε χρώμα πράσινο/χακί με γκρι ποδιά και κίτρινη οριζόντια γραμμή κάτω από τα παράθυρα. Προφανώς κι αυτά τα είχε κάποιος Δήμος, αλλά ως τώρα δεν έχω καταφέρει να βρω ποιος.


RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120 - abc - 02-02-2011

(02-02-2011, 04:24 PM)Kostas Steyr Hellas Wrote: δεν γνωριζω τον λογο,απλα λεω τη λεξη σιγουρα γιατι ωντος υπαρχουν φωτο που δειχνει να εχουν προμετοπιδες δρομολογιων πειραια.μηπως απλα ειχε αναλαβει το κλιμακιο των μαγκιρους τα δρομλογια αυτα για καποιο διαστιμα?αυτο πιστευω σαν εξηγιση.κ το σκεπτικο ειναι οτι αφου δεν ειχε γινει παραλαβη των νεων τοτε ικαρων που πιγαν πειραια..ισωσ χρησιμοποιουσαν μαγκιρους κ μπαλκανκαρ που επεισεισ εχουν φωτογραφιθει σε δρομολογια πειραια εκεινη την εποχη.δεν γνωριζω πολλα απο κλιμακια κτλ,δεν εχω ασχολιθει με αυτο το ειδος ταξινομισης,οποτε να με συνχωρεσετε αν κανω σε κατι λαθοςAngel

Εγώ που εκείνη την εποχή ασχολιόμουν θυμάμαι ότι υπήρχαν στα 802/803/804/845/871 (801 δεν έχω δει ποτέ) και στα 835/882 (που αντικαστάθηκαν από το 16). Δεν θυμάμαι σε άλλες γραμμές, αλλά θυμάμαι ότι κάποιες είχαν παλαιότερα λεωφορεία (814/815 και κάποιες από τις 90χ).



RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120 - Konstantinos - 02-02-2011

Στο 801 υπηρχαν τα Magirus και συγκεκριμενα λογο του οτι η γραμμη ειναι χαμηλης επιβατικης κινησης υπηρχαν δυο λεωφορεια που καλυπταν την γραμμη και μονο τις πρωινες ωρες γι'αυτο δεν υπηρχε μεγαλη θεαση των Magirus σε αυτη την γραμμη.


RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120 - aliance - 02-02-2011

Επίσης νομίζω είχε και το 909.


RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120 - Konstantinos - 27-04-2011

Απ'οτι θυμαμαι αυτα τα λεωφορεια καποτε ειχαν και το 851 Νεαπολη-Πλ.Κουμουνδουρου αν δεν κανω λαθος μεχρι τελη του 1998 οπου μετα ανελαβαν τα Ικαρια απο τον Ρεντη.

Αυτη ειναι μια φωτογραφια που βρηκα τυχαια...

http://img846.imageshack.us/i/g11c.jpg

Πηγή εικόνας / B10R
http://www.b10r.com/index.php



RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120 - Konstantinos - 27-05-2011

Αλλο ενα Magirus διπλα σε ενα τζιπ Μ-38 απο την επιστρατευση των λεωφορειων
την περιοδο των απεργιων το 1990...

http://img810.imageshack.us/i/file0026pw6.jpg

Πηγή εικόνας / Ελεύθερος Τύπος
http://img237.imageshack.us/img237/3451/file0026pw6.jpg


RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120 - Giorgos Kollias - 03-06-2011

Μάλλον είναι τραβηγμένη το καλοκαίρι του 1992 (εποχή κατάργησης της ΕΑΣ και ίδρυσης των Σ.ΕΠ.)


RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120 - mercedes1988 - 28-12-2011

Τα Magirus μέχρι πότε ήταν στο 051;


RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120 - mercedes1988 - 14-01-2012

Είχα πάει με Magirus στην Κηφισιά από Αγ.Στέφανο με τη γραμμή 509 το 2001,όπου εκείνη τη χρονιά αποσύρθηκαν.Όπου πήγαινες στα προάστεια της Πεντέλης Κηφισιά έως Αγ.Στέφανο και Διόνυσο και από Κηφισιά έως Πεντέλη έβλεπες Magirus.Ειδικά πριν τις πυρκαγιές του 1995 όταν πήγαινες βόλτα με τα Magirus εκεί έβλεπες τις ολοπράσινες περιοχές του Πεντελκού.


RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120 - harlek - 08-03-2012

Απ' όσο θυμάμαι, τα λεωφορεία αυτά ήταν ο εφιάλτης των γερόντων λόγω ύψους...Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που δεν μπορούσαν να ανέβουν αν δεν τους τραβούσε επάνω κάποιος επιβάτης (νομίζω στην πίσω πόρτα η κατάσταση ήταν ακόμα χειρότερη)...
Επίσης θυμάμαι ότι ήταν από τα πιο δύσκολα στο να μείνεις όρθιος, με πολύ απότομα ξεκινήματα κι ένα μοτέρ που είχε αρκετή διάρκεια κι ανέβαζε στροφές σχετικά γρήγορα παρά την πιο μακριά κλιμάκωση του σασμάν (σε σχέση με Ίκαρο).
Η χειρότερη θέση ήταν η μεσαία στη γαλαρία. Ψηλά και με κεκλιμένο πάτωμα, ένιωθες έτοιμος να αδειαστείς σε κάθε δυνατό φρενάρισμα!


RE: MAGIRUS DEUTZ M230E120 - SAMOS - 08-03-2012

Ηταν για μένα απο τα πλέον αγαπημένα λεωφορεία με πολύ ωραία εμφάνιση τουλάχιστον στην μπροστινή τους μεριά.