[Kathimerini] Περιμένοντας την αποκόλληση από την ξέρα
Θα χρειαστούν πολλές ημέρες, ενδεχομένως και εβδομάδες, για να μπορέσει να μετακινηθεί το Blue Star «Patmos» από την είσοδο του κόλπου που φιλοξενεί το λιμάνι της Ιου. Αυτό εκτιμούν οι ειδικοί μετά τις πρώτες ενδείξεις που έχουν συλλέξει από το πλοίο, το οποίο προσάραξε σε ξέρα τα ξημερώματα της Τετάρτης στην ανατολική πλευρά του κόλπου, χωρίς ευτυχώς κανέναν απολύτως τραυματισμό.
Αλλά η ζημιά που έχει υποστεί στα ύφαλά του είναι εκτεταμένη, καθώς φέρει ρήγματα στην αριστερή του πλευρά, τα οποία ξεκινούν από την πλώρη και εκτείνονται έως και το μεσαίο τμήμα των 145 μέτρων μήκους του. Πάντως, σύμφωνα με κάποιες, επίσης αρχικές, εκτιμήσεις το πλοίο έχει αποφύγει σοβαρές ζημιές στα αξονικά συστήματα των δύο μηχανών του. Κάτι που, εάν είχε συμβεί, θα πολλαπλασίαζε τη σοβαρότητα της ζημιάς και την αδυναμία αποκατάστασης των βλαβών που έχει υποστεί εν γένει. Οπως φαίνεται από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, έχει αποφύγει τα χειρότερα και κυρίως την προοπτική να εκτιμηθεί ως ολική απώλεια (total loss).
Εν τω μεταξύ, συνεχίζεται η προανάκριση από το λιμεναρχείο του νησιού για να διαπιστωθούν τα αίτια που οδήγησαν στο συμβάν στις 01.30 η ώρα τα ξημερώματα της Τετάρτης, λίγο πριν το ακτοπλοϊκό καταπλεύσει στο λιμάνι της Ιου προερχόμενο από τη Νάξο με 205 επιβάτες και 87 άτομα πλήρωμα. Οι επιβάτες και μέρος του πληρώματος μετεπιβιβάστηκαν σε άλλο πλοίο και μεταφέρθηκαν ασφαλώς στο νησί, αλλά οχήματα (12 φορτηγά και 16 αυτοκίνητα) και κάποιες αποσκευές παραμένουν εγκλωβισμένα στο πλοίο. Στην περιοχή βρίσκεται κλιμάκιο του Λιμενικού, του νηογνώμονα, ενώ στη διαδικασία εμπλέκονται και εκπρόσωποι του ασφαλιστικού φορέα του πλοίου. Το «Patmos» θεωρείται ένα από τα καλυτέρα πλοία στην κατηγορία του παγκοσμίως. Είναι ηλικίας μόλις πέντε ετών και έχει ναυπηγηθεί στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία της Daewoo.
Η σύγχρονη κατασκευή του, όπως και τα υψηλά στάνταρντ ασφαλείας και ποιότητας της εταιρείας εκτιμάται ότι συνέβαλαν στην αποφυγή ενός χειρότερου ατυχήματος, με δεδομένη τη σφοδρή, όπως εικάζεται, σύγκρουση με την ξέρα.
Στο πλοίο δουλεύουν τόσο οι κύριες μηχανές όσο και οι γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος, αναφέρουν κύκλοι της εταιρείας. Η προσπάθεια από εδώ και στο εξής επικεντρώνεται τώρα στην ασφαλή αποκόλλησή του από την ξέρα και στη μεταφορά του, με ίδια μέσα ή ρυμουλκούμενο, σε ναυπηγείο για την επισκευή του. Σημειώνεται πως τρεις εταιρείες ρυμουλκών με ισάριθμα μέσα είναι παρούσες και παρέχουν υπηρεσίες σταθεροποίησης.
Η Blue Star από τις πρώτες ώρες μετά το συμβάν κινήθηκε για να αντικαταστήσει το «Patmos» με άλλο πλοίο της ώστε να εξυπηρετηθούν άμεσα οι προορισμοί και τα δρομολόγια που εκτελούσε το Patmos και έχει έτσι ήδη δρομολογηθεί το Blue Star «Delos». Πρόκειται για «αδελφό» πλοίο του «Patmos», ναυπηγημένο επίσης το 2011 από την Daewoo.
Η ανακοίνωση της εταιρείας
Σε κάθε περίπτωση, το Blue Star «Patmos» θα χρειαστεί πολύ χρόνο για να αρχίσει και πάλι να εξυπηρετεί τις γραμμές του Αιγαίου. Σύμφωνα με χθεσινοβραδινή ανακοίνωση της Blue Star Ferries, «επί του παρόντος η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου και αξιολόγησης της κατάστασης, με στόχο την ασφαλή και κατά το δυνατόν συντομότερη αποκόλληση του πλοίου από τα αβαθή».
Η Blue Star χαρακτηρίζει επίσης την κατάσταση του πλοίου της παραμένουσα σταθερή, ενώ τονίζει πως θα ενημερώσει για οποιαδήποτε περαιτέρω εξέλιξη με νέα ανακοίνωση. Με βάση, πάντως, ορισμένες πηγές από συνεργεία που συμμετέχουν στην επιχείρηση, στόχος πλέον είναι τις επόμενες ημέρες να κλείσουν τα ρήγματα που σε ένα τμήμα τους, μήκους περί τα είκοσι μέτρα, είναι τόσο βαθύ που εκτιμάται πως θα είναι ιδιαίτερα χρονοβόρο και δύσκολο να σφραγισθεί.
|