This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ώρα για τον Προαστιακό να... FLIRTάρει;

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#2
RE: Ώρα για τον Προαστιακό να... FLIRTάρει;
Ότι χρειάζεται να FLIRTάρει, ναι, αλλά όχι με νέα τρένα.. γιατί άλλωστε λεφτά δεν υπάρχουν. Ναι, η ανάγκη υπάρχει αλλά με λίγο ρεαλισμό, δυστυχώς δεν βγαίνει.

Το πρόβλημα με τον προαστιακό είναι ακριβώς αυτό που αναφέρει ο Πάνος πιό πάνω και αναλύεται σε δύο σημεία:

α) Η επιβίβαση/αποβίβαση γίνεται ουσιαστικά χρησιμοποιώντας μία -ας πούμε- λωρίδα κυκλοφορίας, αφού η δεύτερη λωρίδα κυκλοφορίας ειναι κατελημμένη με σταματημένους επιβάτες που μπαίνουν ή βγαινουν και έχουν κολλήσει. Να πούμε εδώ ότι το πλάτος των πορτών επι/απόεπιβίβασης έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει δύο ροές ανθρώπων με άνεση, αρκεί αυτές να οδηγούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Πρακτικά, ο τρόπος που δρα το επιβατικό κοινό με την υπάρχουσα κατάσταση δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα καθυστερησεων γιατί η διαδικασία της αποβίβασης κρατάει τον διπλάσιο χρόνο, ενώ και η διαδικασία της επιβίβασης στα τρένα σίγουρα παίρνει πάνω από το 150% του χρόνου στον οποίο θα έπαιρνε υπό πιό πολιτισμένες συνθήκες.

β) Στο πιό πάνω έρχεται να προστεθεί και το θέμα της ημί/υπεραστικότητας των συρμών. Δεν είναι σχεδιασμένοι για την ημί/περίαστική χρήση, δεν προσφέρουν χώρους ορθίων, δεν προσφέρουν επαρκείς διαδρόμους διεύλευσης στο εσωτερικό τους, ενώ φυσικά δεν έχουν και πολλαπλές πόρτες ανα βαγόνι ώστε να επιταχυνθεί η απο/επιβίβαση η οποία έτσι κι αλλιώς γίνεται αργά λόγω του πιό πάνω.

Είναι ενδεικτικό ότι από προσωπικές μετρήσεις κάθε πόρτα εξυπηρετεί με ρυθμό περίπου 1 επιβάτης / 2 δευτερόλεπτα / κατεύθυνση, χρόνος ο οποίος αν πολλαπλασιαστεί με το πλήθος των επιβατών που βγαίνουν και μπαίνουν, μπορεί να σημαίνει απίστευτες καθυστερήσεις στο δρομολόγιο. Χαρακτηριστικοί σταθμοί που μπορεί να δει κανείς το μεγαλείο της ακαταλληλότητας των συρμών, είναι ο σταθμός της Νερατζιώτισσας και της Δουκίσσης Πλακεντίας, σε ώρες αιχμής (πχ 8-9 το πρωί), όπου οι συρμοί κάθονται για λεπτά επί λεπτών ώστε να απο/επιβιβάσουν τον κόσμο.

Ένα άλλο θέμα είναι ότι δεν μπορεί να επιτευχθεί εύκολα κανονικότητα στη γραμμή, λόγω των διαφορετικών τύπων συρμών που κυκλοφορούν στο δίκτυο. Απο συζήτηση με ειδικούς, η παρουσία μάλιστα τρένων του μετρό δημιουργεί και προβλήματα στη γραμμή, καθώς οι τροχοί των συρμών του μετρό «μεταφέρουν» προβλήματα της επιδομής και στο έξω δίκτυο, μέσω των μικροανωμαλιών που φέρει η φυσική φθορά τους.

Η λύση σε όλα κατ'εμέ και αν υπήρχε η σωστή επιχειρηματική σκέψη είναι πολύ συγκεκριμένη και κινείται γύρω από δύο άξονες:

α) Η συγκοινωνία Άγιοι Ανάργυροι - Αεροδρόμιο δεν είναι ημιαστική. Είναι περιαστική και πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τέτοια. Χρειάζεται τελείως διαφορετικό πρόγραμμα δρομολογίων και διαφορετικούς συρμούς.

β) Η συγκοινωνία μεταξύ Αιγάλεω, Αγία Βαρβάρα, Πειραιάς - Αεροδρόμιο είναι πλέον τραβηγμένη απ' τα μαλλιά. Καταντάει τουλάχιστον περίεργο το να χρειάζεται να κάνει κανείς 2 ώρες+ (έτσι που πάει να γίνει) για να φτάσει στο Αεροδρόμιο απλά και μόνο για να λέει ότι πήρε το μετρό.

Επίσης να θυμίσω ότι υπάρχει ένας τεράστιας χωρητικότητας σταθμός της Δουκίσσης Πλακεντίας, ο οποίος έχει σύνδεση με το δίκτυο του "προαστιακού" για να μπορέσει να γίνει μετεπιβίβαση των επιβατών στο υπέργειο δίκτυο.

Κατόπιν αυτών, εγώ θεωρώ

α) σωστότερο να αποδεσμευτούν τα desiro ώστε να υπάρξει τροχαίο υλικό για να κινηθεί σε άλλες γραμμές που το έχουν ανάγκη (Λάρισα, Χαλκίδα, εφεδρείες) και με μια επιχειρηματική κίνηση οι διρρευματικοί συρμοί να γίνουν leased (wet ή dry) από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία θα τους μετακινεί στο αστικό κομμάτι μεταξύ Αγίων Αναργύρων και Αεροδρομίου. Το ηλεκτροστάσιο της Πλακεντίας παραμένει φυσικά η βάση των διρρευματικών.

Οι Άγιοι Ανάργυροι έχουν 4 γραμμές διέλευσης, οπότε το πιθανότερο είναι να μπορούν να εξυπηρετήσουν μια εμβόλιμη παλινδρόμηση ενός συρμού του μετρό ανάμεσα στην κανονική κυκλοφορία.

β) για να πραγματοποιηθεί το α, μπορεί να γίνει υπερυψωση των αποβαθρών (αφού δεν είναι απόλυτα συμβατές), όπως έγινε στους ήδη υπάρχοντες κοινούς σταθμούς προς το αεροδρόμιο.

γ) Το κομμάτι Κιάτο - Αεροδρόμιο σταματά να υπάρχει όπως το ξέρουμε με την γνωστή στενωπό στο ΣΚΑ να μην χρησιμοποιείται πλέον και η ροή όλων των συρμών να πραγματοποιείται από το Κιάτο μέχρι τον ΣΣ. Αθηνών. Όποιος θέλει να πάει αεροδρόμιο μπορεί να πάρει την ανταπόκριση στον σταθμό των Αγ. Αναργύρων. Το κομμάτι Σύνταγμα / Αιγάλεω / Αγία Μαρίνα / .. / Πειραιάς - Αεροδρόμιο παύει να υπάρχει και αντικαθίσταται με ανταπόκριση στον σταθμό της Πλακεντίας.

Με αυτά, ο προαστιακός πιστεύω ότι θα γίνει πραγματική, σωστή συγκοινωνία.
(This post was last modified: 04-02-2017, 05:48 AM by AlexNik.)
04-02-2017, 03:33 AM
Website Find Reply



Messages In This Thread
RE: Ώρα για τον Προαστιακό να... FLIRTάρει; - by AlexNik - 04-02-2017, 03:33 AM

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024