(14-11-2016, 12:01 PM)panos81 Wrote: Για τα λεωφορεία τώρα (και τα τρόλλεϊ).
Η νοοτροποία της εισόδου μόνο από την 1η πόρτα δεν φαίνεται να περνάει με τίποτα, και οι επιλογές που θα μπορούσαν να καταστήσουν φυσικά αδύνατη την είσοδο τζαμπατζήδων στα λεωφορεία είναι πολύ περιορισμένες.
Η λύση του να μπει τουρνικέ στην 1η πόρτα (είχε γίνει σε κάποια οχήματα αλλά, επειδή έχει πολύ καιρόν να τα δω, συμπεραίνω ότι αφαιρέθηκαν) που να ανοίγει μόνο αν το μηχάνημα αναγνωρίσει έγκυρο εισιτήριο δεν είναι λύση, καθώς δεν εμποδίζει την είσοδο τζαμπατζή από τις άλλες πόρτες. Παρότι θα είναι το πλεονέκτημα ότι θα χρειαζόταν 1 μόνο ακυρωτικό μηχάνημα σε κάθε λεωφορείο και όχι από 2 έως 4 (ανάλογα με το πόσες πόρτες έχουν).
Για τα λεωφορεία, η λύση πρέπει να είναι αυστηρότερη και να διατεθούν αρκετοί ελεγκτές, ακόμα και προσωπικό από άλλες θέσεις, για τις πρώτες μέρες εφαρμογής, ώστε οι έλεγχοι να είναι συχνοί:
- Καθολική καθιέρωση εισόδου μόνο από την πρώτη πόρτα. Όχι πιλοτικά σε επιλεγμένες γραμμές. Από τις 00:01 μιας συγκεκριμένης ημερομηνίας, οποιοσδήποτε επιχειρεί να εισέλθει σε λεωφορείο από άλλη πόρτα εκτός από την μπροστινή, τεκμαίρεται ότι δεν έχει εισιτήριο. Τέλος.
Μόνη εξαίρεση σε αυτό να είναι οι χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων, και μόνο για τα λεωφορεία που έχουν πτυσσόμενη ράμπα, όχι για τα υπόλοιπα.
- Οπότε, μπαίνεις από μπροστά, χτυπάς το εισιτήριο στον δέκτη της θύρας εισόδου μπαίνοντας, το ξαναχτυπάς στους δέκτες των θυρών εξόδου βγαίνοντας. Οι δέκτες της 2ης, 3ης και 4ης πόρτας να είναι ρυθμισμένοι έτσι ώστε να μην μπορούν να διαβάσουν εισιτήριο που δεν έχει διαβαστεί πρώτα από αυτόν της 1ης θύρας (αυτό γίνεται με ειδικό αλγόριθμο). Αντίστοιχα, όταν το λεωφορείο φτάνει στο τέρμα και "καθαρίζει" η μνήμη, όσοι έχουν κατέβει ενδιάμεσα χωρίς να ακουμπήσουν το εισιτήριο στους δέκτες των εξόδων, να χρεώνονται πρόστιμο και όχι απλό εισιτήριο (εκτός αν έχουν κάρτα απεριορίστων διαδρομών).
- Συχνοί έλεγχοι
- Καθιέρωση ποινικού μητρώου για τους τζαμπατζήδες.
Πιο δραστικά μέτρα, που είναι μεν πιο δύσκολο να εφαρμοστούν αλλά μπορούν να φέρουν αποτελέσματα είναι:
- Σύνδεση των εισιτηρίων με τραπεζικό λογαριασμό ή/και πιστωτική κάρτα (περίπου όπως γίνεται με τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα), ώστε να είναι διασφαλισμένος ο Ο.Α.Σ.Α. ότι θα εισπραχθεί το πρόστιμο εάν κάποιος δεν έχει αρκετή χρηματική αξία στην κάρτα του. Ας τα βρει μετά ο επιβάτης με την τράπεζά του (ή, ακόμα χειρότερα, με την συνεργαζόμενη εισπρακτική εταιρεία )
- Το πρόστιμο να είναι συγκεκριμένο ποσό και όχι ανάλογο της αξίας του εισιτηρίου. Για ορισμένες κατηγορίες του πληθυσμού στις οποίες καταγράφονται υψηλότερα κρούσματα εισιτηριοδιαφυγής (παιδιά-έφηβοι, ηλικιωμένοι, λαθρομετανάστες, αθίγγανοι κ.λπ.) τα πρόστιμα να είναι εξ ορισμού υψηλότερα. Για μαθητές και φοιτητές, κοινοποίηση της διάπραξης του αδικήματος και στο εκπαιδευτικό ίδρυμα που φοιτούν, το οποίο να υποχρεούται επίσης να τους επιβάλλει ποινή (π.χ. διαγωγή κοσμία ή κακή, αποβολή ορισμένων ημερών, μείωση βαθμολογίας, διαγραφή). Αντίστοιχα για τους ενήλικες να ειδοποιούνται οι εργοδότες. Αν ο άλλος έχει τον φόβο ότι θα χάσει την δουλειά του επειδή ταξιδεύει χωρίς εισιτήριο, το ξανασκέφτεται.
Και όλα αυτά γιατί με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, οι δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία είναι τέτοιες που απλά το να μην έχεις εισιτήριο δεν αποτελεί δικαιολογία.
Μάλλον θα αστειεύεσαι, δεν έχει νόημα το δεύτερο μηχάνημα και το τρίτο να μην διαβάζουν την κάρτα αν δεν έχει χτυπηθεί το μπροστά, απλά ο επιβάτες θα φύγει χωρίς να το επικυρώσει σε καμία από τα 2 μηχανήματα...
Το να μπαίνουν όλοι ε επιβάτες από την μπροστινή πόρτα είναι εφικτό, αλλά σε πάρα πολλές στάσεις, όπως για παράδειγμα στη συγγρού φιξ, υπάρχει τόσος πολύς κόσμος που δεν χωρά να μπει από την μπροστινή πόρτα, και αν επιβληθεί σε αυτές τις γραμμές με πολύ κόσμο το δρομολόγιο θα καθυστερήσει πολύ, και σκέψου ότι όλο και κάποιος δεν θα έχει κάρτα ή δεν λειτουργεί ή δεν θα έχει ενημερωθεί ή θα είναι κανένας τουρίστας κ.λ.π θα πρέπει να κατέβει απο το λεωφορείο, και η ουρά πίσω από τη πόρτα θα μεγαλώνει.
Γενικός δεν χρειάζεται να επικυρώνετε η κάρτα στην έξοδο του λεωφορείου, η χρέωση θα είναι σταθερή τελικός ανεξάρτητα από την διαδρομή που θα κάνεις! όπως δλδ είναι σήμερα..
Συμπέρασμα το μέτρο αυτό μπορεί να λειτουργήσει καλά σε τοπικές γραμμές που έχουν λιγότερο κόσμο.
Μην ανησυχείς πιστεύω πως δεν θα υπάρχουν άνθρωποι που θα θέλουν να πηδούν από της μπάρες καθώς υπάρχουν κάμερες σε όλους τους σταθμούς και υπάρχουν υπεύθυνη σε κάθε σταθμό που θα παρέμβουν αν γίνει αυτό, περιστατικά θα γίνουν έτσι και αλλιώς αυτό είναι αναμενόμενο, είδη έσπασαν κάποιες μπάρες!
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να διασφαλίσεις την πλήρη αποκλειστικότητα μόνο για όσους έχουν εισιτήριο, κάποιοι θα πηδήξουν, κάποιοι κάποιο άλλο τρόπο θα βρουν, είδα ότι στον σταθμό αττική ένα ασανσέρ δεν έχει μπάρες αλλά από το μηχάνημα που έχουμε και στα τραμ και στα λεωφορεία.
Συμπέρασμα δεν θα μπορέσουν όσο και να προσπαθούν να μειώσουν την εισιτηριοδιαφυγή, μα τώρα το 60% δεν έχει εισιτήριο, μετά δεν θα έχει το 10%.
Αυτό με την κάρτα που λες ότι θα αφαιρούνται αυτόματα από την τράπεζα το πρόστιμο όταν είναι στο λεωφορείο και δεν χτύπησαν κάρτα, μάλλον θα κάνεις πλάκα, υπάρχουν κάποιοι με άδειο τραπεζικό λογαριασμό, και αυτό το πράγμα γίνετε μόνο σε σοβαρά περιστατικά όπως χρέη στην εφορία! όχι σε αυτά!!!
Ας μην λέμε ότι στο εξωτερικό δεν γίνονται αυτά, σε όλες της χώρες συμβαίνουν, απλά λίγο λιγότερο στις ποιο ''γερμανικές" ...