RE: Πώς οραματίζεστε τις ιδανικές συγκοινωνίες για την Αθήνα;
Πάνω στις σκέψεις σου θα ήθελα να σχολιάσω μερικά από όσα ανέφερες.
ΕΠΟΠΤΕΥΩΝ ΦΟΡΕΑΣ
Οι Συγκοινωνίες Αθηνών (αλλιώς ΟΑΣΑ) είναι ήδη ο εποπτεύον φορέας και όχι πάροχος συγκοινωνιακού έργου. Οι πάροχοι είναι οι Ο.ΣΥ. και η ΣΤΑ.ΣΥ.
ΑΝΑΘΕΣΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Υπάρχουν ήδη από το 2013 συμβάσεις μεταξύ ΟΑΣΑ και ΟΣΥ/ΣΤΑΣΥ που καθορίζουν όλα όσα αναφέρεις αν και ειδικά στην περίπτωση των οδικών μέσων υπάρχουν σχεδόν συνεχείς μεταβολές.
Για τα πακέτα σε ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση μέρους ή του συνόλου του μεταφορικού έργου της Ο.ΣΥ. αυτό πρέπει να γίνει σε μεγάλες ομάδες γραμμών και όχι ανά μια-δυό γραμμές. Ειδικά στην περίπτωση των 524/6 που ανέφερες τα οχήματα τους προέρχονται από τα Τ. Κηφισιάς και κατά τη διάρκεια κάθε βάρδιας κάνουν και 522/523/530. Παρομοίως, στα Τ. Γλυφάδας, Τ.Χαλανδρίου, Τ.Αχαρνών, Τ. Θριασίου κλπ. Ακόμα, υπάρχουν βάρδιες που ξεκινάνε με κάποια γραμμή και στη συνέχεια κάνουν κάποια άλλη που μπορεί να μην έχει καμία απολύτως σχέση με την προηγούενη λ.χ. Α3-140, 543-500, 131-790, Α/Β11-727 και άλλα πολλά.
Για τις ζώνες έτσι όπως τις χωρίζεις διαφωνώ. Η Γλυφάδα, η Βούλα, η Πεύκη, η Κηφισιά, τμήμα του Αμαρουσίου που αφήνεις απ´ έξω είναι καθαρά είναι καθαρά αστικές.
ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - ΤΡΟΛΛΕΪ
Σε καμία περίπτωση δεν είναι εκτός το 50% του στόλου, ασχέτως τι λένε διάφορα άρθρα τα οποία αναφέρουν ενεργό στόλο 2152 λεωφορεία... Τα ενεργά λεωφορεία είναι περίπου 1820 (δεν θυμάμαι το ακριβές νούμερο τώρα) και από αυτά διαθέσιμα σε καθημερινή βάση είνι πολλά παραπάνω από 1100 που αναφέρουν τα περισσότερα δημοσιεύματα...
Τώρα, πολλές γραμμές με "ασταθή" δρομολόγια (βλ. 100, Β15 κ.α.) θέλουν κόψιμο ΧΘΕΣ...
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Τα υπάρχοντα προϊοντα κομίστρου τα θεωρώ επαρκή. Βέβαια, σε ένα χρόνο από τώρα (ίσως και λιγότερο) θα έχουμε ηλεκτρονικό εισητήριο οπότε θα υπάρξουν πολλές αλλαγές.
Επίσης, για ποιο λόγο οι συνταξιούχοι να μετακινούνται δωρεάν; Τα ΑΜΕΑ ήδη, εδώ και πολλά χρόνια, έχουν δωρεάν μετακίνηση. "Μαϊμου" ανάπηροι λίγο δύσκολο να υπάρξουν σε λεωφορεία/τρόλεϊ καθώς και υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες πρόσβασης (οχήματα με χαλασμένη επιγονάτιση, χαλασμένες ράμπες ή GN, Volvo, τρίπορτα Ν2 και Neoplanδεν διαθέτουν καν ράμπες) και γενικότερα υπάρχουν δυσκολίες μετακίνησης ενός ατόμου με αναπηρικό αμαξίδιο στο αστικό περιβάλλον.
Για την κατάργηση της δωρεάν μετακίνησης των ενστόλων συμφωνώ απολύτως. Οι ιερείς δεν έχουν απαλλαγή από την καταβολή κομίστρου.
Οι τιμές των καρτών απεριορίστων διαδρομών δεν χρειάζεται να μειωθούν περαιτέρω, ήδη είναι αρκετά φθηνές. Επιπλέον, προτού αρχίσουμε να μιλάμε για αύξηση του απλού εισιτηρίου καλό θα ήταν να δούμε πρώτα πως θα μειώσουμε τα έξοδα.
|