This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή] Οι δύο όψεις της ανάπλασης της Πανεπιστημίου

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Καθημερινή] Οι δύο όψεις της ανάπλασης της Πανεπιστημίου
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

Εχει μελετηθεί επαρκώς η ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου; Το σχεδιαζόμενο έργο θα αναβαθμίσει το κέντρο της Αθήνας ή θα προκαλέσει κυκλοφοριακό χάος; Στο ερώτημα αυτό καλείται να απαντήσει η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας μέσα στους επόμενους μήνες, καθώς χθες συζητήθηκε η προσφυγή 55 πολιτών ενάντια στο έργο. Το κύριο επιχείρημα όσων αντιτίθενται είναι ότι πρόκειται για ένα «έργο βιτρίνας», βασισμένο σε λανθασμένες επιστημονικές παραδοχές, το οποίο θα προκαλέσει κυκλοφοριακή «ασφυξία» σε μια ευρύτατη περιοχή, από τα Πατήσια έως τη λεωφόρο Συγγρού.

Η αίτηση ακύρωσης των 55 πολιτών (ανάμεσα στους οποίους αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί, δημοτικοί σύμβουλοι και άλλοι) στρέφεται κατά της απουσίας Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), μια μελέτη που εκπονείται μόνο στις περιπτώσεις έργων που εκτιμάται ότι έχουν ευρείες επιπτώσεις. Την κινητοποίηση ξεκίνησαν η αρχιτέκτων-πολεοδόμος Ράνια Κλουτσινιώτη και ο πολιτικός μηχανικός Σπύρος Καβουνίδης. «Οι μεγάλες παρεμβάσεις στις πόλεις γίνονται για να βελτιώσουν τις συνθήκες λειτουργίας τους. Εδώ φαίνεται ότι θα συμβεί ακριβώς το αντίθετο» λέει στην «Κ» η κ. Κλουτσινιώτη. «Ενα βαρύ μεταφορικό μέσο, όπως το τραμ, θα έρθει να καταλάβει το κέντρο της οδού Πανεπιστημίου, ενώ θα διατηρηθούν λωρίδες για ταξί και άλλες κινήσεις πλην Ι.Χ. Δεν πρόκειται λοιπόν για πεζοδρόμηση, αλλά για διοχέτευση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. σε άλλους δρόμους του ήδη υπερφορτωμένου κέντρου».

«Το βασικό μας πρόβλημα είναι ότι οι επιπτώσεις του σχεδίου αυτού δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς», λέει ο κ. Καβουνίδης. «Οι μελέτες, όπως η κυκλοφοριακή, έχουν τρομακτικά προβλήματα: για παράδειγμα δέχονται ως βάση για την κυκλοφορία τα δεδομένα του 2011 που ήταν η χειρότερη χρονιά της κρίσης και θεωρεί ότι θα μειωθεί κατά 15% έως το 2016. Μα ήδη το 2012 η κίνηση αυξήθηκε κατά 15%, ενώ το 2013 πιθανότατα περισσότερο. Η οδός Πανεπιστημίου είναι σήμερα η βασικότερη δίοδος μεταξύ Ακρόπολης και Λυκαβηττού, χωρίς να υπάρχουν σοβαρές εναλλακτικές. Αν εφαρμοστούν οι ρυθμίσεις, το Κολωνάκι και τα Εξάρχεια θα “πήξουν”, όπως και το κομμάτι από Καλλιρρόης έως Βασιλίσσης Σοφίας. Οι δε οδηγοί απλά... θα περιπλανώνται στα στενά, προσπαθώντας να βρουν τον δρόμο τους».

«Οταν νυχτώνει, η Πανεπιστημίου θα είναι νεκρή. Επομένως, διακινδυνεύουμε να μεταφέρουμε την κατάσταση της Ομόνοιας στο Σύνταγμα», λέει η κ. Κλουτσινιώτη. «Είναι λάθος να διαθέσουμε 120 εκατ. ευρώ για ένα τόσο ελλιπώς μελετημένο έργο, όταν έχουμε τόσο σοβαρά προβλήματα στο κέντρο. Ας ασχοληθούμε με αυτά και όχι με έργα βιτρίνας».

Ποιες είναι, λοιπόν, οι βασικές κυκλοφοριακές αλλαγές που προτείνονται στο σχέδιο για την ανάπλαση της Πανεπιστημίου; Η ίδια η οδός κλείνει σε όλο το μήκος της για τα Ι.Χ. Η οδός Ακαδημίας αντιδρομείται και μετατρέπεται σε κάθοδο, με είσοδο για όσους έρχονται από τη Βασιλίσσης Σοφίας, από την οδό Σέκερη, αλλά μόνο στο ρεύμα προς Σύνταγμα. Tο ρεύμα από Σύνταγμα θα πρέπει να εισέλθει από την Καραγιώργη Σερβίας και να κατεβεί από τα στενάκια, για να διασχίσει την Πανεπιστημίου μέσω της οδού Αμερικής για να βρεθεί στην άλλη πλευρά. Αντίστοιχα, όλα τα Ι.Χ. που βρίσκονται στην πλευρά της Ακαδημίας και θέλουν να βρεθούν από την πλευρά της Σταδίου, θα διοχετεύονται όλα στην Εμμ. Μπενάκη.

Πού βρίσκεται σήμερα η υπόθεση; Τον περασμένο Φεβρουάριο, το υπουργείο Περιβάλλοντος ανακοίνωσε ότι ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι το έργο εντάχθηκε στο ΣΕΣ 2014-2020 για χρηματοδότηση και ότι πρόκειται σύντομα να δημοπρατηθεί.

[Image: 20s2rythmiseis-thumb-large.jpg]
21-09-2014, 02:16 PM
Find Reply



Messages In This Thread
[Καθημερινή] Οι δύο όψεις της ανάπλασης της Πανεπιστημίου - by Nikolas A. - 21-09-2014, 02:16 PM

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Καθημερινή] Η οδός Πανεπιστημίου χωρίς αυτοκίνητα Nikolas A. 2 2.190 22-03-2012, 02:41 PM
Last Post: abc

Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2025 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2025