Thread Rating:
- 0 Vote(s) - 0 Average
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Γενική συζήτηση - Σχολιασμος ελληνικών Αεροδρομίων, Υποδομών
|
Nikolas A.
Super Moderator
Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
|
RE: Γενική συζήτηση - Σχολιασμος ελληνικών Αεροδρομίων, Υποδομών
Με βάση μια έρευνα του e-reportaz.gr, δημοσιεύονται κάποια αποκαλυπτικά και ενδιαφέροντα στοιχεία για την ασφάλεια των πτήσεων και γενικά του τρόπου λειτουργίας της πολιτικής μας αεροπορίας.
Γράφει ο Νίκος Ανδριόπουλος και παραθέτω κάποια σημαντικά στοιχεία.
" Το βασικότερο πρόβλημα της Πολιτικής Αεροπορίας δεν είναι άλλο από αυτό της έλλειψης αρμοδίων για τον έλεγχο των αεροσκαφών και όπως συμβαίνει σε δεκάδες αντίστοιχες περιπτώσεις η ρίζα του προβλήματος εντοπίζεται στη σύσταση της Υπηρεσίας. Δημιουργήθηκε ένας οργανισμός με περισσότερους από 3.000 υπαλλήλους οι περισσότεροι από τους οποίους δεν είχαν κυριολεκτικά επαφή με το αντικείμενο. Στην πλειοψηφία τους οι υπάλληλοι ήταν απλώς αερολιμενικοί, ενώ τις υπηρεσίες τους καλούνταν να παρέχουν από κηπουροί μέχρι και ξυλουργοί."
" Τα πραγματικά προβλήματα για την ΥΠΑ ξεκίνησαν το Δεκέμβριο του 2000, όταν σε επιθεώρηση του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) αποκαλύφθηκε ότι η ΥΠΑ διέθετε μόλις 15 επιθεωρητές ασφάλειας πτήσεων, για τον έλεγχο 424 αεροσκαφών και περισσότερων των 4.000 αδειών αεροπορικού προσωπικού. Ο ICAO θεώρησε ότι καθίστανται παντελώς αδύνατοι οι έλεγχοι που έπρεπε να διενεργούνται, με αποτέλεσμα να υποβαθμίσει την ΥΠΑ και την ασφάλεια των πτήσεων. Επρόκειτο για το πρώτο «χαστούκι» ενώπιον της διεθνούς κοινότητας, καθώς γνωστοποιήθηκε ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να προσαρμοστεί στα πρότυπα ποιότητας και ελέγχων για την ασφάλεια των πτήσεων."
" Συγκεκριμένα, δεν είχαν συμπληρώσει, όπως προβλέπεται από το κείμενο νομοθετικό πλαίσιο, πενταετή εργασία σε περιβάλλον συνεργείου συντήρησης. Αποτελεί άξιο απορίας ωστόσο πώς ορισμένοι από αυτούς τους επιθεωρητές, οι οποίοι είναι συγχρόνως υπόδικοι για την πολύκροτη υπόθεση των ελικοπτέρων, έχουν πλέον επιτελικές θέσεις στη διεύθυνση Δ2 της ΥΠΑ, που είναι υπεύθυνη για τις αδειοδοτήσεις επιθεωρητών και επιθεωρήσεις αεροσκαφών."
" Σε επικοινωνία που είχε το e-reportaz.gr με ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών για το τι μέλλει γενέσθαι με το ζήτημα της υποστελέχωσης της ΥΠΑ και την ασφάλεια πτήσεων, η απάντηση υπήρξε αποστομωτική. «Έγιναν ορισμένα λάθη στην αξιολόγηση των υπαλλήλων και αναζητούμε τρόπο να επανορθώσουμε, αλλά καθυστερήσαμε λόγω ανασχηματισμού».
Ενδεικτικό της… γκάφας της αξιολόγησης, αλλά και των συντεχνιακών πιέσεων που οδήγησαν στον τραγέλαφο, είναι το γεγονός ότι αμέσως μετά την απομάκρυνση των 249 πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής Αεροπορίας, η ΥΠΑ εξέδωσε εσωτερική προκήρυξη ζητώντας την αντικατάσταση όσων απομακρύνθηκαν με άλλους με τα ίδια προσόντα. Κάτι τέτοιο δεν έχει επιτευχθεί βέβαια μέχρι σήμερα, καθώς δεν υπάρχουν.
Τα αποτελέσματα της απαξίωσης από την ίδια την κυβέρνηση της ΥΠΑ δεν άργησαν να φανούν, καθώς ένα μόλις μήνα μετά, το Σεπτέμβριο του 2013, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιθεωρήθηκε εκ νέου για να διαπιστωθεί, για πολλοστή φορά, ότι η χώρα μας δεν πληροί τα διεθνή πρότυπα της ασφάλειας πτήσεων. Ενδεικτική της ανύπαρκτης ασφάλειας των πτήσεων, που πλέον εναπόκειται αποκλειστικά στο φιλότιμο και το αίσθημα ευθύνης των υπό διαθεσιμότητα επιθεωρητών, είναι η απόφαση της κινεζικής κυβέρνησης να μην επιτρέπει την πρόσληψη κατόχων Ελληνικών διαβατηρίων πιλότων ή μηχανικών στην χώρα της, όπως προκύπτει από εσωτερική αλληλογραφία της κινεζικής πρεσβείας στην Ελλάδα στις 27 Ιανουαρίου του 2014, λόγω της εξαιρετικά χαμηλής αξιολόγησης της ΥΠΑ από την EASA."
" Είναι δηλαδή σαν να ζητούν άδεια δίπλωμα και ασφάλεια σε έναν πιλότο και να μην ασχολούνται π.χ. με τον έναν από τους δύο χαλασμένους κινητήρες του αεροσκάφους. Όλα αυτά δυστυχώς παραπέμπουν στο πρώτο ενδεχόμενο… Η ένδεια ελέγχων από πιστοποιημένο προσωπικό την ίδια ώρα είναι γνωστή στη διεθνή αεροπλοΐα, με αποτέλεσμα ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που σημειώνεται αθρόα προσέλευση αεροπλάνων στη χώρα λόγω τουριστικού ενδιαφέροντος, οι ξένες εταιρίες να στέλνουν στην Ελλάδα και ιδιαιτέρως στα περιφερειακά αεροδρόμια και τα νησιά όλα τα αεροπλάνα που ενδεχομένως να αντιμετωπίζουν προβλήματα, γνωρίζοντας ότι ουσιαστικά κανείς δεν θα τα ελέγξει."
Ολόκληρο το ρεπορτάζ μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.
Ποιά είναι η άποψή σας λοιπόν;
Να δίνεις στους ανθρώπους μια δεύτερη ευκαιρία. Αλλά ποτέ μια τρίτη.
Ουδέν κρυπτόν!
|
|
18-07-2014, 11:25 AM |
|
Messages In This Thread |
RE: Γενική συζήτηση - Σχολιασμος ελληνικών Αεροδρομίων, Υποδομών - by Nikolas A. - 18-07-2014, 11:25 AM
|
Users browsing this thread: 2 Guest(s)
|