Με βούλευμα από το τριμελές δικαστικό συμβούλιο του Εφετείου απηλλάγησαν από τις κατηγορίες για απιστία σε βαθμό κακουργήματος και από τις εναντίον τους ποινικές διώξεις, τα δέκα μέλη του πρώην διοικητικού συμβουλίου της Αττικό Μετρό Εταιρία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ), μεταξύ των οποίων και ο επικεφαλής της, κ. Μανώλης Δρακάκης, για τους προεκλογικούς διορισμούς του 2009 στο Μετρό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δικαστές πείστηκαν από τα στοιχεία των κατηγορουμένων ότι δεν παραβίασαν κανέναν νόμο ούτε ότι επιβάρυναν με τις αποφάσεις τους οικονομικά την επιχείρηση και έλαβαν απαλλαγή από τις κατηγορίες.
Είχε προηγηθεί η ανάκριση από ειδικό ανακριτή για την καταπολέμηση της διαφθοράς, που οδήγησε στην άσκηση ποινικών διώξεων από την Εισαγγελία Πρωτοδικών για απιστία σε βαθμό κακουργήματος και με βάση της επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών σε βάρος του δημοσίου.
Η υπόθεση ξεκίνησε έπειτα από καταγγελίες για παράνομους - προεκλογικού χαρακτήρα- διορισμούς την περίοδο 2008 - 2009 στο Μετρό, που περιέχονταν σε πόρισμα του γενικού επιθεωρητή διοίκησης κ. Λέανδρου Ρακιντζή, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή για να εντοπιστούν τυχόν πολιτικές ευθύνες των διατελέσαντων υπουργών Μεταφορών της εν λόγω περιόδου.
Με την ολοκλήρωση του «πορίσματος Ρακιντζή», ο εισαγγελέας πλημμελειοδικών άσκησε δίωξη για απλή απιστία. Όταν όμως η δικογραφία διαβιβάστηκε στη Βουλή διατάχθηκε νέα έρευνα, αυτή τη φορά από το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης και, στο μεταξύ, μεσολάβησε ο νόμος για την καταπολέμηση της διαφθοράς, που έστειλε τους κατηγορουμένους απ΄ευθείας στο Εφετείο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι επιθεωρητές επέλεξαν για την έρευνά τους 22 μάρτυρες της επιλογής τους, 20 εκ των οποίων υπερασπίστηκαν τις αποφάσεις του ΔΣ, ενώ αντίθετα, δύο ήταν κατηγορηματικοί. Ο ειδικός ανακριτής άφησε τους κατηγορούμενος ελεύθερους, χωρίς περιοριστικούς όρους.
Τελικώς, έπειτα από την προσκόμιση στοιχείων από την πλευρά των κατηγορούμενων, τον Σεπτέμβριο του 2013 το Τριμελές Συμβούλιο εξέδωσε απαλλακτική απόφαση.
Και αυτό διότι αναγνωρίστηκε ότι οι εκπαιδευόμενοι εργαζόμενοι ήταν παρόντες στην εταιρία - οι συμβάσεις τους έληξαν το 2010 και δεν ανανεώθηκα- και ότι λόγω της επέκτασης του ωραρίου την Παρασκευή και το Σάββατο απαιτούνταν 45 νέοι τεχνικοί, αλλά και ότι δεν από τις αποφάσεις τους έγινε ζημιά στην εταιρία.
Σύμφωνα με δημόσιες δηλώσεις του κ. Δρακάκη, οι προσλήψεις έγιναν νόμιμα, καθώς για τις ΔΕΚΟ προβλεπόταν να γίνονται εκτός ΑΣΕΠ, με αποφάσεις του ΔΣ, και με αυτή την πρακτική προσελήφθησαν όλοι οι εργαζόμενοι της ΑΜΕΛ.
Επίσης, όπως έχει δηλώσει, η επιδείνωση των οικονομικών μεγεθών της ΑΜΕΛ οφειλόταν στο κλείσιμο της γραμμής προς αεροδρόμιο για έξι μήνες λόγω κατασκευαστικών εργασιών, στη μείωση (από 35% σε 22%) του ποσοστού κατανομής από τα εισιτήρια που ελάμβανε η ΑΜΕΛ από τον ΟΑΣΑ, στην επέκταση της βραδινής λειτουργίας κάθε Παρασκευή και Σάββατο και στη μείωση των εισπράξεων λόγω της εφαρμογής εισιτηρίου ισχύος 90 λεπτών.
Η υπόθεση καθίσταται εκ νέου επίκαιρη, λόγω των επερχόμενων προσλήψεων προσωπικού στη ΣΤΑΣΥ (Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ), οι οποίες θα γίνουν μέσω ΑΣΕΠ.